Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoul4one
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 03:20
Probleem is geen 4k op venz v12 in libreelec. Heb ik een addon nodig? Iemand die probleem kent?

...

Ik heb nu al een ruime tijd een Venz V12 Ultra. Had hem eerst op een fullhd tv en geen enkel probleem. Nu heb ik een 3d oled tv weten te bemachtigen met 3 hdmi 2.0 poorten. In 4k had de box het in Kodi meteen zwaar met 1080p terwijl 4k gewoon vloeiend gaat. MX speler ging beter, maar de interface vind ik lastig icm een nas die ik via internet benader. Ik kan alleen via webdav op mijn synology nas komen als ik ook de ondertitels en een mooie bibliotheek wil.

Ik las iemand die aangaf dat 4k icm dolby op android op de v12 niet vlekkeloos ging en dat hij adviseerde om libreelec te installeren. Die wordt door venz aangeboden en dit heb ik gedaan. Alleen werkt dit bij mij niet op 4k. Zodra ik in de opties voor 4k kies (maakt niet uit welke verversingssnelheid) dan krijg ik dubbel beeld. Net zoals een film in 3d over/under. Maar niet een film, maar het menu welke ook nog eens niet reageert. Terug knop annuleert 4k en gaat weer terug naar fullhd. In fullhd een 4k film starten gebeurt hetzelfde. Ik krijg niet de film te zien, maar het menu waar ik de film heb gekozen en wederom twee maal boven elkaar hetzelfde beeld. Alleen in de onderste helft zie ik in de achtergrond de film spelen. Met terug knop etc kom ik niet in de film terecht. De stop knop brengt me weer terug naar keuze menu en het systeem blijft wel reageren.

Ik heb al geprobeerd om in 4k in te stellen en blind te accepteren door rechts en ok te drukken, maar het beeld blijft hetzelfde en ik kan niet meer terug. Opnieuw opstarten komt de box niet voorbij het laadscherm.

Op Ibood werd hij wederom aangeboden en hierbij een "expert" gesproken. Maar met hem kwam ik er nog niet uit. Mailen duurde ook wat langer dan gehoopt maar ook daar ben ik er nog niet uitgekomen en wacht ik op antwoord. Bellen kreeg ik iemand die het zelf niet wist en gaat het doorspelen naar iemand anders.

Via de mail kreeg ik wel een tip. Behalve opnieuw flashen en nogmaals proberen zij hij om te googlen naar 4k add-on. Dat dat de oplossing zou kunnen zijn. Maar als ik daarnaar zoek krijg ik alleen maar illegale add-ons te zien waar ik niet op zit te wachten. Is er een add-on die de interface van kodi in libreelec op 4k laat draaien? Is er iemand anders die dit evt ook heeft?

Ik heb het op verschillende apparatuur geprobeerd. 2 x 4k tv's, heb een 4k atmos soundbar van Samsung gekocht speciaal voor dit probleem om te kijken of daarop wel ging. En op een 4k monitor met hdmi 1.4 op 24 en 30 Hz ging het allemaal hetzelfde.
...

Venz V12 Ultra - op android 7.1.2 en libreelec 8.2.5
LG 55C6V
Philips 4k tv (zonder 3d)
Samsung HW-K950
Dell P2415Q (4k monitor)

[img]http://raoul.nu/images/foot4.jpg[/img]

Beste antwoord (via raoul4one op 02-08-2018 01:58)

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Draai libreelec via sd kaartje,weet niet of die venz dat ook kan.
Boot dan meteen libreelec...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Draai zelf libreelec geen 4k addon nodig gaat perfect.
Denk dat je Venz player gaar is.....
Ik kan alleen via webdav op mijn synology nas komen,wat een onzin verhaal.
Voor de rest een heel wazig verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoul4one
Theodor schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 01:29:
Ik kan alleen via webdav op mijn synology nas komen,wat een onzin verhaal.
Voor de rest een heel wazig verhaal.
Heeft u een andere oplossing via internet, dus niet lokaal, mee te streamen? Ik kan andere opties kiezen, maar dan doen de srt ondertitels het niet. Oplossingen als plex lijken te zwaar en gaan helemaal niet vloeiend.

Wazig verhaal snap ik niet echt? Wat is er onduidelijk aan mijn verhaal? Dit zijn dingen die ik tegen kom. Logisch is het voor mij ook niet, maar het gebeurt nu eenmaal ... Oplossingen zijn welkom.

U draait libreelec in 4k? Staat bij u de interface van kodi in 4k? werkt dat goed? Of staat de interface in fullhd en draait u de film in 4k wel goed? Alles in fullhd op een fullhd scherm draait bij mij wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Meen je illegaal 4k films streamen?
Daar kan ik je helaas niet mee helpen,mag ook niet hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoul4one
Nee. Ik heb x265 4k HDR films. Ik zoek geen illegale streams om te kunnen kijken. Alleen gaf u aan dat webdav niet de enige optie was om de films vanaf mijn nas die in een ander huis staat af te spelen. U noemde het onzin. Vandaar mijn vraag, hoe kan dat nog meer? Alhoewel dat niet mijn hulpvraag was ben ik er wel in geïnteresseerd.

Als ik via ds file het bestand open krijg ik niet de losse ondertitels erbij die in dezelfde map staan.

[ Voor 13% gewijzigd door raoul4one op 01-08-2018 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Ik draai ook libreelec/kodi op mijn mecool android speler 4k gaat prima.
Dus waar het bij jou aan ligt weet ik niet,en streamen van jou nas naar een ander adres heb ik vroeger met plex gedaan.
Libreelec is daar niet geschikt voor.
Trouwens je moet wel een flinke internetverbinding hebben voor zonder problemen films van je nas te kunnen kijken ergens anders......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoul4one
Klopt. 500mbit up en down. Gaat bijna net zo snel als lokaal.

Denk dat er dan een hardware defect is of een software bug bij venz in de implicatie van hun libreelec firmware. Zit een s912 in en een mali 830. Weet iemand of en evt hoe ik de venz kan flashen met libreelec buiten venz om?

Ps. Met webdav is libreelec wel geschikt voor. In kodi kan ik dan hele bibliotheek in zetten. Werkt echt perfect.

[ Voor 16% gewijzigd door raoul4one op 01-08-2018 21:29 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Theodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoul4one
Theodor schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:17:
Bedankt voor het idee. Ga ik proberen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoul4one
Theodor, bedankt voor het idee.

Ben op zoek gegaan hoe dat moest en heb een oudere versie voor de s912 gevonden. 8.2.2.3 ipv de 8.2.5 die op de venz site staat. Heb die geïnstalleerd en draait nu als een zonnetje.

4k doet het evenals HDR en Dolby Atmos. Ook alles via webdav draait nu vlekkeloos. Tv zelf speelde ook alles vloeiend af, maar die kon weer niet via internet bij de films komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoul4one
Update. Antwoord van Venz gehad. Zij gaan contact leggen met team Kodi wat het kan zijn. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.

Kleine update voor toekomstige lezers. 8.2.2.3 heeft bij mij het volgende probleem. Als ik een 3d film start dan geeft hij aan de tv precies het tegenovergestelde door dan wat de film daadwerkelijk is. sbs (side by side) wordt aan tv opgegeven dat het tab (top and bottom) is en andersom. Op de tv kan ik met geen mogelijkheid kiezen voor een andere 3d indeling als deze doorgegeven wordt.

Opzich geen groot probleem. 3d uitzetten in kodi en handmatig 3d aanzetten op tv en dat probleem is deels opgelost. Alleen de interface is dan niet goed. Maar de ondertitels moet je dan ook omzetten naar 3d ondertitels. Bij een grote bibliotheek een flinke klus. En dan loopt het weer niet goed op de apparaten op andere locaties die het wel gewoon goed doen.

Ik ga nog proberen om 8.2.4 erop te zetten. Als ik dat gedaan heb post ik een update.

Heeft iemand een idee waar ik de laatste libreelec 8.2.5 kan krijgen voor een s912 chipset met 3GB ram? En dan niet die van de Venz site.

[ Voor 5% gewijzigd door raoul4one op 07-08-2018 00:45 ]

Pagina: 1