naam en pasw ieder keer wissen bij shared folder

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan226
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-01-2021
Mijn vraag
...hallo ik heb twee pc/s een win 10 en een win 7 op de win 7 heb ik een shared folder gemaakt met user naam en wachtwoord die kan ik ook vanuit die win 10 prima benaderen echter ik zit vaak met meerdere mensen en als ik dan de verkenner sluit en dan weer opendoe en ga naar die shared folder kan ik er zo in zonder naam en wachtwoord ik wil dat ie dat iedere keer vraagt

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik heb al bij credentials gekeken en fault maar daar staat niets ook de service credentials handmatig uitgezet toen pc weer herstart maar zelfde ik wil ook geen ingewikkelde dingen willen doen ( iets met net use * /delete ofzo dat werkte ook niet
kan ik niet ergens in het register een sleutel uitzetten ofzo ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Open credential manager, selecteer "Windows Credentials", zoek je win7 machine en klik delete

'k Geeft toe, het was pas op de derde google pagina dat ik dit vond. *knip*. Gelieve de wannabe-mod reacties achterwege te laten.

[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 01-08-2018 10:58 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@dogan226 volgens mij is het standaard Windows gedrag om deze gegevens te onthouden.

Maar is het niet gewoon een kwestie van een 2e gebruikersaccount aanmaken voor die 'meerdere mensen'?

Als laatste heeft dit niet heel veel met netwerken te maken, maar is het meer een Windows probleem. Dus schopje van NT naar WOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:44

Metalfreak

Hoije woh!

Deze worden inderdaad behouden gedurende de gehele Windows sessie. Pas bij het uitloggen uit Windows ben je deze kwijt.

Jouw manier van werken is dan ook niet de manier die MS bedacht heeft. Je zult echt met afzonderlijke user accounts moeten gaan werken en dat is ook zoals de rest van de wereld werkt. Je zou kunnen werken met meerdere user accounts die zich tegelijk kunnen aanmelden op de computer en mensen aanleren om de PC te locken na gebruik.

Wat jij wil, kan namelijk niet met Windows.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan226
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-01-2021
dank allen was beetje verbaast over eerste reactie dat ik niet gegoogeld had maar had dat dus wel heb ook al in gpedit uitgezet dat naam en pasw van netwerk word onthouden maar niets helpt enige waar ik op kwam maar dat is een frankenstein oplossing is net stop workgroup && net start workgroup dat werkt wel maar in niet fraai ik denk dat ik gewoon maar een andere algemene user aanmaak en als men wegloopt van pc dan lockt men scherm maar en als iemand anders wil inloggen dan maar als alg user
dank voor jullie antwoorden vr gr dogan226 :-) :)