Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ring deurbel - bestaande deurbel zoemt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Timo2016
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-04-2019
Mijn vraag

Ik heb mijn Ring deurbel succesvol aangesloten incl een Ring chime
Dit op een bestaande installatie met een 8v beltrafo en een bel van Friedland (Minibuzzer 182)

Belangrijkste reden om e.e.a. op de bestaande installatie aan te sluiten is het opladen van de Ring deurbel.
Van de bestaande deurbel wil ik niet perse gebruik maken

Alles werkt naar behoren incl het opladen van de Ring deurbel. Nu begon na een paar dagen de bestaande Friedland bel continue te zoemen!

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Oplossingen incl en excl gebruik van bestaande bel zijn welkom
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Loskoppelen van de bel lost het probleem op maar dan is het circuit onderbroken en wordt de Ring deurbel niet meer opgeladen

Er is een diode meegeleverd maar ik weet niet of ik die zo kan plaatsen ipv de bel

Bij voorbaat dank!

Beste antwoord (via Timo2016 op 02-08-2018 11:44)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
@Timo2016 Een accu die vol is of een hogere spanning heeft dan het laadcircuit gaat volgens mij zonder die diode stroom terugleveren aan het circuit, wat niet de bedoeling is. Die diode zorgt ervoor dat de stroom maar 1 kant op kan (naar de accu ) en niet terug.

Die diode moet volgens mij op de positieve lijn van je voeding naar de accu, zodat deze niet terug kan leveren (mits de diode geschikt is voor de voltage die de voeding levert). Er staat vaak een pijltje/indicator op de diode die de stroom richting aangeeft ( > = link naar rechts en < = van rechts naar links)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o9jYU79.png

[ Voor 43% gewijzigd door Breezers op 31-07-2018 16:37 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Breezers
@Timo2016 Een accu die vol is of een hogere spanning heeft dan het laadcircuit gaat volgens mij zonder die diode stroom terugleveren aan het circuit, wat niet de bedoeling is. Die diode zorgt ervoor dat de stroom maar 1 kant op kan (naar de accu ) en niet terug.

Die diode moet volgens mij op de positieve lijn van je voeding naar de accu, zodat deze niet terug kan leveren (mits de diode geschikt is voor de voltage die de voeding levert). Er staat vaak een pijltje/indicator op de diode die de stroom richting aangeeft ( > = link naar rechts en < = van rechts naar links)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o9jYU79.png

[ Voor 43% gewijzigd door Breezers op 31-07-2018 16:37 ]

• Timo2016
@Breezers,

Dank voor de snelle reactie.

Volgens de Ring instructie moet je alleen in het geval van een digitale deurbel gebruik maken van de diode. Bij een mechanische zou dit niet nodig zijn.

Voor zover ik kan zien lijkt jouw instructie op die zij geven voor een digitale bel

Indien ik de bel niet gebruik zou de diode dan wel valide zijn? En wat te doen met de draden die naar de bel gaan?

[ Voor 12% gewijzigd door Timo2016 op 31-07-2018 19:24 ]

• Timo2016
Het is nu geïnstalleerd zoals in deze video beschreven (niet digitale deurbel)

https://support.ring.com/...with-an-Existing-Doorbell

Deze beltrafo

https://support.ring.com/...with-an-Existing-Doorbell

En deze bel

https://www.elektrototaal...er-4138251/1-melodie-wit/

[ Voor 38% gewijzigd door Timo2016 op 31-07-2018 19:22 ]

• Breezers
Doe eens gek en zet die diode er eens tussen ? ( provisorisch), het zou geen kwaad kunnen en is meteen een eliminiatie

• Timo2016
Tussen beide draden die op de bel aangesloten waren....

Geen verandering.... Functionaliteiten Ring allemaal nog OK maar wordt niet opgeladen

Ik las op een ander forum dat het plaatsen van een weerstand een mogelijkheid is (dit ter vervanging van de bel).

Hoe groot zou die weerstand dan moeten zijn?

Quote:

De bel wordt in dit geval dus vervangen door een weerstand. Die is nodig als stroombegrenzer bij een niet kortsluitvaste trafo. Een gloeilampje is in dit geval ook een prima oplossing

[ Voor 81% gewijzigd door Timo2016 op 31-07-2018 21:01 ]

• Breezers
Timo2016 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:47:
Tussen beide draden die op de bel aangesloten waren....

Geen verandering.... Functionaliteiten Ring allemaal nog OK maar wordt niet opgeladen
Tussen beide draden ?? Een diode tussen de beide draden is niet de bedoeling.....

Ik neem aan dat je bedoelt een diode in het verlengde van de + draad van je voeding naar je accu ?

Of sta je nu die diode tussen je + en je - draad te stoppen ?

• Timo2016
Oeps...

Bel aangesloten houden en diode in het verlengde van de + draad van je voeding naar je accu....?

Ik heb even gekeken maar dit lijkt niet te doen. Daar is in de constructie geen ruimte voor. Zie installatie filmpje uit eerdere bericht.

En wat betreft de suggestie van de weerstand?

[ Voor 40% gewijzigd door Timo2016 op 31-07-2018 21:49 . Reden: Update ]

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-11 20:59
Bij mij was een 12v beltrafo de oplossing. (Ring 1)

• Timo2016
SkorpionNL schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:58:
Bij mij was een 12v beltrafo de oplossing. (Ring 1)
Ik heb ook een ring 1. Wat voor een soort bel heb jij in gebruik?

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 22:08

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

Je beltrafo is AC dus de diode zorgt er voor dat niets het meer doet
(aangezien de stroom niet meer heen en weer kan) AC!=DC

Ik heb bijna de zelfde setup met een 8V AC trafo en mechanische bel, maar ik heb het probleem wat je noemt nog niet gehad, aangezien het even heeft gewerkt is je Ring niet gewoon kapot?

Mijn redenering is dat de ring in principe de drukknop vervangt en gebruikt die twee aansluit punten om op te laden.
Om te kunnen laden moet er een verbinding zijn tussen beide aansluitingen, maar wanneer je dat doet gaat de bel. Om dat te vermijden zit er waarschijnlijk een flinke weerstand tussen die twee aansluitingen (die op 0 gezet kan worden als iemand aanbelt) die net genoeg is om stroom te kunnen afvangen om de batterij te voeden maar niet genoeg om de bel te laten gaan..

Het klinkt logisch dat daar misschien iets niet lekker zit

Proffesioneel Platzak

• Timo2016
Mr_Gee schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:55:

Ik heb bijna de zelfde setup met een 8V AC trafo en mechanische bel, maar ik heb het probleem wat je noemt nog niet gehad, aangezien het even heeft gewerkt is je Ring niet gewoon kapot?
Het heeft een dag of 2 probleemloss gewerkt. Toen hoorde ik ineens de zoem.

Ik ga de installatie achter de bel nog eens nalopen.

Heeft iemand overigens een idee waarvoor ik de bel zou kunnen vervangen? Ik wil die namelijk niet perse gebruiken. Ik heb een losse chime.... DUs als ik daar iets tussen kan zetten ipv de bel, en alles werkt gewoon, dan ben ik ook geholpen.

Dank

[ Voor 20% gewijzigd door Timo2016 op 01-08-2018 14:18 ]

• Oaquasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:40
Ik heb zelf net een Ring 2 deurbel geplaatst op een bestaande installatie, misschien is het niet helemaal relevant daardoor, maar weet je zeker dat je een mechanische deurbel hebt?

Een zoemer deurbel is volgens mij wel electronisch maar niet mechanisch, ik dacht dat mechanische deurbellen eigenlijk altijd een "ding-dong" geluid maken omdat er een staafje van links naar rechts beweegt.

Als je een electronische (niet-mechanische) deurbel hebt moet je volgens de handleiding van de Ring 2 iig een Diode plaatsen. Let er op dat de diode een richting heeft en dat het dus uitmaakt hoe je die monteert.

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-11 20:59
Timo2016 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:30:
[...]

Ik heb ook een ring 1. Wat voor een soort bel heb jij in gebruik?
Precies dezelfde als jij hebt. Ik maak overigens geen gebruik van een diode.

[ Voor 9% gewijzigd door SkorpionNL op 01-08-2018 17:10 ]

• Breezers
Je beltrafo is AC dus de diode zorgt er voor dat niets het meer doet
(aangezien de stroom niet meer heen en weer kan) AC!=DC

Eh, een accu is volgens mij per definitie DC ? (al is de aanvoer AC, deze zal ergens omgevormd moeten worden om de accu te laden) en al zet je een diode in een AC lijn dan halveer je grofweg toch de stroom en is het niet zo dat niets het meer doet ? (Of de rest van de componenten die erna staan dit nog leuk vinden is weer een ande verhaal)

• Timo2016
Oaquasis schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:21:

Een zoemer deurbel is volgens mij wel electronisch maar niet mechanisch, ik dacht dat mechanische deurbellen eigenlijk altijd een "ding-dong" geluid maken omdat er een staafje van links naar rechts beweegt.

Als je een electronische (niet-mechanische) deurbel hebt moet je volgens de handleiding van de Ring 2 iig een Diode plaatsen. Let er op dat de diode een richting heeft en dat het dus uitmaakt hoe je die monteert.
Beide kanten op gemonteerd.

Resultaat is dat de zoem weg is maar de Ring niet oplaadt.

[ Voor 7% gewijzigd door Timo2016 op 02-08-2018 09:29 ]

• Timo2016

Hij laadt ook niet meer op via USB... Lijkt dus idd stuk

• Timo2016
Opgelost!

Ik was even misleid doordat de Ring app niet regelmatig refreshed en de blauwe LED van de ring bleef hangen op 75% (zou langzaam op moeten lopen tijden laden via USB)

De Ring is dus niet kapot. Uiteindelijk via USB opgeladen tot 100%.

Ik heb vervolgens de instructie van Breezer opgevolgd
Die diode moet volgens mij op de positieve lijn van je voeding naar de accu, zodat deze niet terug kan leveren (mits de diode geschikt is voor de voltage die de voeding levert).
En nu werkt alles na behoren incl opladen via de beltrafo!

Een kanttekening... Mijn bestaande bel doet het niet meer.

Voor het plaatsen van de diode ook niet (nog wel zoemgeluid).

Die is dus ergens onderweg overleden ;-)

Maar goed. Die bel wil ik toch niet gebruiken.

Dank allemaal voor jullie hulp!

• Mr_Gee

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

Breezers schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:01:
Eh, een accu is volgens mij per definitie DC ? (al is de aanvoer AC, deze zal ergens omgevormd moeten worden om de accu te laden) en al zet je een diode in een AC lijn dan halveer je grofweg toch de stroom en is het niet zo dat niets het meer doet ? (Of de rest van de componenten die erna staan dit nog leuk vinden is weer een ande verhaal)
Klopt een accu/batterij is DC, maar voor AC->DC hebben ze een heel mooi dingetje bedacht,
een "brug gelijkrichter" dat is eigenlijk een setje van 4 diodes die de stroom maar in 1 kant laten lopen..

Wikipedia: Bruggelijkrichter

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1c/Diodebridge1.png

Proffesioneel Platzak

• Mr_Gee

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

Timo2016 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:41:
Opgelost!

Een kanttekening... Mijn bestaande bel doet het niet meer.

Voor het plaatsen van de diode ook niet (nog wel zoemgeluid).

Die is dus ergens onderweg overleden ;-)

Maar goed. Die bel wil ik toch niet gebruiken.

Dank allemaal voor jullie hulp!
Logisch toch, de diode houd het tegen

Proffesioneel Platzak

Pagina: 1