Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rampie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Middag,

Ben al een aantal dagen posts en topics aan het doornemen wat nu het slimste is om te doen.
Verkopen van onderstaande systeem zal ook niet veel opleveren dus dan kan ik beter of gaan upgraden of een nieuw systeem kopen. En eventueel onderdelen uit het oude systeem halen en in een nieuwe overzetten.

Ook ben ik benieuwd of de monitor een groot verschil gaat zijn om deze te veranderen, daar wil ik uiteindelijk een 27" een keer voor aanschaffen, want deze kan echt niet meer.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Game vooral League of Legends / World of warcraft. Probeer zo nu en dan ook nieuwe spellen uit (geen shooters etc daar ben ik te oud voor :))

Wat mag het systeem gaan kosten?
Schat iets van 1000eu

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem toegevoegd, denk dat mijn harddisk nog wel mee kan maar heb van de rest geen flauw idee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval nieuwe behuizing, dat is nu mini atx, en daar wil ik een atx voor terug.
Voor de rest prioriteit aan het slechtste in dit systeem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Zou graag een overzicht willen wat ik nog kan gebruiken van mijn oude systeem en dat in een nieuwe lijst willen zien, en misschien een lijst inclusief een nieuwe monitor 27"+.

MSI Z77A-G45 GAMING
Intel Core i5 3350P Boxed
EVGA GeForce GTX 660
8GB DDR3 SDram
Crucial m4 CT128M4SSD2CCA met Data Transfer Kit 128GB
WD Red WD10EFRX, 1TB
Samsung Syncmaster 223BW

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI Z77A-G45 GAMING€ 0,-€ 0,-
1EVGA GeForce GTX 660€ 0,-€ 0,-
1WD Red WD10EFRX, 1TB€ 55,66€ 55,66
1Samsung Syncmaster 223BW Zwart€ 0,-€ 0,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2CCA met Data Transfer Kit 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 55,66

[ Voor 40% gewijzigd door Rampie op 31-07-2018 16:10 . Reden: RML lijst toegevoegd. ]

Beste antwoord (via Rampie op 02-08-2018 09:11)

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Mijn eerste vraag zou zijn, wat mis je aan je huidige systeem? Waar loop je tegen aan dat je doet besluiten dat je een nieuw systeem nodig hebt? Qua gaming benchmarks zie je dat je huidige games (met een beetje pielen met de settings) zelfs kunt spelen op een dual core. Jouw CPU is niet meer de nieuwste, maar ook niet compleet outdated. MB is prima SSD ook prima (mits je geen ruimtegebrek hebt), 8GB DDR is ook nog wel mee te werken. Als je het over FPS hebt (en spelen op een hogere resolutie) dan zou een nieuwe GPU misschien wel het slimste zijn.

Voor mij zou de meest kosteneffectieve oplossing zijn om een 2e handse CPU op de kop te tikken (voorbeeld V&A aangeboden: Intel Core i5-3570K Boxed deze een beetje over te clocken. En daarnaast een nieuwe GPU te nemen. Check even of je voeding dit nog bij kan benen. Dan kun je een nieuw scherm kopen, eventueel een nieuwe/extra SSD bij. Dan kun je weer een jaar of 2 vooruit voor een echte upgrade.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-09 15:07
ik zou voor nu je GPU upgraden. wacht tot ryzen 2 komt en dan een nieuwe systeem komen. ram zal dan ook goedkoper worden.

als je nu een nieuwe wilt neem een amd systeem als je het aan mij vraagt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dunnus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-07 21:51

Dunnus

PSN: Dunnus

Ik heb geen idee wat je uit wilt geven aan een monitor, maar ben sinds deze week in het bezit van een 27" LG IPS scherm en echt verbluft van de prijs/kwaliteit verhouding.

pricewatch: LG 27UD58 Zwart

Uiteraard is €289 wel een grote hap van 't budget. Je opslag (Crucial en WD Red) zou ik sowieso meenemen naar een nieuw systeem. Moederbord, CPU en GPU zijn de onderdelen waar je wilt upgraden doorgaans.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
Mijn eerste vraag zou zijn, wat mis je aan je huidige systeem? Waar loop je tegen aan dat je doet besluiten dat je een nieuw systeem nodig hebt? Qua gaming benchmarks zie je dat je huidige games (met een beetje pielen met de settings) zelfs kunt spelen op een dual core. Jouw CPU is niet meer de nieuwste, maar ook niet compleet outdated. MB is prima SSD ook prima (mits je geen ruimtegebrek hebt), 8GB DDR is ook nog wel mee te werken. Als je het over FPS hebt (en spelen op een hogere resolutie) dan zou een nieuwe GPU misschien wel het slimste zijn.

Voor mij zou de meest kosteneffectieve oplossing zijn om een 2e handse CPU op de kop te tikken (voorbeeld V&A aangeboden: Intel Core i5-3570K Boxed deze een beetje over te clocken. En daarnaast een nieuwe GPU te nemen. Check even of je voeding dit nog bij kan benen. Dan kun je een nieuw scherm kopen, eventueel een nieuwe/extra SSD bij. Dan kun je weer een jaar of 2 vooruit voor een echte upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rampie
Kijk daar heb ik inderdaad wat aan, waar ik tegen aan loop is idd resolutie/fps.

Dus dan zou ik het beste voor een gtx 1080 versie kunnen gaan ? En moeten we dan nog kijken naar een specifieke monitor ? Of zou de hier boven aangegeven lg volstaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
Ik zou als ik jou was eerst vaststellen wat voor monitor je wilt hebben. Hoeveel inch, resolutie, type paneel, verversingssnelheid, gsync/freesync enz enz. Als je dat weet kun je de benchmarks erbij zoeken en vanuit daar bepalen wat voor GPU je nodig hebt. Ja een 1080 is leuk, maar volgens mij zijn LoL en WoW nou ook niet de meest veeleisende games voor je GPU (geen feit, inschatting van mij). Hoe lang kun je nog uitzingen met je huidige setup? Volgens mij heeft Nvidia een event gepland voor de introductie van een nieuwe serie GPU's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-09 15:07
jaapsander schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:57:
Ik zou als ik jou was eerst vaststellen wat voor monitor je wilt hebben. Hoeveel inch, resolutie, type paneel, verversingssnelheid, gsync/freesync enz enz. Als je dat weet kun je de benchmarks erbij zoeken en vanuit daar bepalen wat voor GPU je nodig hebt. Ja een 1080 is leuk, maar volgens mij zijn LoL en WoW nou ook niet de meest veeleisende games voor je GPU (geen feit, inschatting van mij). Hoe lang kun je nog uitzingen met je huidige setup? Volgens mij heeft Nvidia een event gepland voor de introductie van een nieuwe serie GPU's
wow vraagt degelijk wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverps
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-01 03:29
"VIDEO CARD: NVIDIA® GeForce® GT 440 or AMD™ Radeon™ HD 5670 or Intel® HD Graphics 5000" minimum wow requirements dus het zou niet al te veel van je gpu moeten vragen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rampie
De lg 27ud58 lijkt me wel interessant als nieuwe monitor, wat voor GPU raden jullie dan aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-09 10:18
Neverps schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:20:
"VIDEO CARD: NVIDIA® GeForce® GT 440 or AMD™ Radeon™ HD 5670 or Intel® HD Graphics 5000" minimum wow requirements dus het zou niet al te veel van je gpu moeten vragen :p
Dat is de basisversie, die eigenlijk niemand speelt. Als je met expansion packs bezig gaat word het een ander verhaal.
Nog steeds geen zware game naar de standaarden van vandaag, daar niet van.

World of Warcraft: Battle for Azeroth system requirements (minimum)

CPU: Intel Core i5-760 or AMD FX-8100 or later.
VIDEO CARD: NVIDIA® GeForce® GT 560 2GB or AMD™ Radeon™ HD 7850 2GB or Intel® HD Graphics 530 (45W)
FREE DISK SPACE: 70 GB.

Met een 4k monitor wil je inderdaad eigenlijk wel minimaal een gtx 1080 hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door WEBGAMING op 31-07-2018 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rampie
Kan voor een redelijke prijs de Msi gtx 1080 ti aero oc 11gb (alienware) overnemen.
Daarnaast heb ik de lg 27ud58 besteld.

Enige wat ik dan nog moet aanschaffen is de kast en een voeding, moet ik daar nog ergens op letten ?
Fractal Design Define S, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
Rampie schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:15:
Kan voor een redelijke prijs de Msi gtx 1080 ti aero oc 11gb (alienware) overnemen.
Daarnaast heb ik de lg 27ud58 besteld.

Enige wat ik dan nog moet aanschaffen is de kast en een voeding, moet ik daar nog ergens op letten ?
Fractal Design Define S, Zwart
Kast is heel persoonlijk, lastig om daar iets over te zeggen. Kijk wat voor ruimte je hebt en hoe groot je hem wil en zoek een paar mooie uit en beslis obv de reviews welke hem dan wordt. Fractal is altijd een goede keus qua degelijkheid btw.

Voeding is hetzelfde verhaal, check even hoeveel vermogen je nodig hebt (vraag eventueel in het voedingentopic). Ervanuitgaande dat je die 1080 neemt en een beetje gaat OC'en dan heb je aan 600W voeding wel voldoende (ik zou het wel even navragen, mijn kennis is outdated op dit gebied. Kijk bijvoorbeeld naar een recente BBG guide naar een vergelijkbare setup). Kijk bijv of je (semi)modulair wilt maak een selectie van voedingen die voloen en check reviews welke degelijk zijn. Merken als Corsair en Seasonic maken over het algemeen hoge kwaliteit voedingen, dat wil niet zeggen dat andere merken niet goed zijn.

Op het gebied van voedingen zijn er veel puristen die alleen voor het beste gaan. Daar worden voedingen open geschroefd en op condensator niveau beoordeeld. Zo ver zou ik niet gaan, net onder de "high-end" vind je al prima voedinen die voor de huis/tuin/keuken gebruiker prima voldoen. Ga je met het overclocken wel tot het gaatje, dan zou een high-end voeding wel een mogelijk voordeel hebben.
Pagina: 1