Eerst Tweakers, dan shoppen! Bekijk onze selectie van de beste Black Friday deals en voorkom een miskoop door valse kortingen.

Vraag

• MrAelon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-11 19:35
Enige tijd geleden heb ik een URL vastgelegd waar van ik denk dat deze nu wellicht een stuk meer waard is. Ik zal de exacte URL niet noemen maar het heeft te maken met de (mogelijke) Formule 1 in Assen. In eerste instantie was ik van plan om zelf een website op te zetten en door middel van advertenties inkomsten te genereren echter zal dit in de komende periode voor mij geen optie zijn waardoor ik de domeinnaam liever verkoop.

Nu vroeg ik mij af of er Tweakers zijn met ervaring van het verkopen van domeinnamen. Ik heb wel een aantal sites gezien maar deze vragen vaak enorme provisies wat ik erg zonde vind. Marktplaats is een optie maar daar verwacht ik eerlijk gezegd ook weinig van.

Ik zat er aan te denken om grotere organisaties welke allicht interesse hebben rechtstreeks te benaderen. Wellicht dat iemand hier ook ervaring mee heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door MrAelon op 31-07-2018 16:37 ]

Beste antwoord (via MrAelon op 02-08-2018 12:30)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat te denken van een simpele HTML pagina maken waarin je het domein te koop zet? Contact e-mailadres er onder en klaar ben je.

Het verkopen via een tussenpersoon gaat je geld kosten, wat uiteraard logisch is.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat te denken van een simpele HTML pagina maken waarin je het domein te koop zet? Contact e-mailadres er onder en klaar ben je.

Het verkopen via een tussenpersoon gaat je geld kosten, wat uiteraard logisch is.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MrAelon schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:55:
Nu vroeg ik mij af of er Tweakers zijn met het verkopen van domeinnamen.
...en dat valt dan onder werving en is dus niet de bedoeling hier ;)
MrAelon schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:55:
@Mods: Ik weet niet of dit het goede forum is, if not dan graag verplaatsen naar de correcte :)
Als het niet mag, haal dan maar weg
We hebben niet voor niets een Waar hoort mijn topic? bovenaan dit forum staan prijken en élk forum heeft het beleid altijd bovenaan staan waarin je precies kunt lezen wat wel, of niet, de bedoeling is in dat forum ;)

Verder is met sypie in "Verkopen domeinnaam" wel zo'n beetje alles gezegd.

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 31-07-2018 16:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-11 17:35
Houd je ook rekening met merkrechten die in het geding komen? Merkinbreuk zorgt geheid voor hoge kosten.

• MrAelon
RobIII schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:01:
[...]

...en dat valt dan onder werving en is dus niet de bedoeling hier ;)
Typo, gaat mij alleen om ervaringen, wil niemand inhuren. :)

• MrAelon
citomaster schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:03:
Houd je ook rekening met merkrechten die in het geding komen? Merkinbreuk zorgt geheid voor hoge kosten.
Ik heb de toegestane word marks van het merk gecontroleerd, hier doet mijn domeinnaam geen inbreuk op.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Tja, ik werd op een gegeven moment zelf benaderd of mijn domein te koop was... Destijds verkocht voor 500 euro omdat ik er na 8 jaar nog steeds weinig mee deed.

Jij hebt het domein gekocht in de hoop er winst mee te maken, waarom dat uit besteden?

Gewoon op het domein zetten dat het domein te koop is voor xxx euro met je mail adres erbij? Als ze het willen dan hoor je het wel, misschien dat ze een paar honderd euro willen spenderen als je geluk hebt!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:28

SuBBaSS

-has Ryzen

Och toch, zelf squatten en dan gaan huilen over hoge provisies die anderen in deze markt vragen.

Maar goed, als je ze zelf gaat benaderen weten ze dat je (te) gretig bent en zul je er met een fooitje afkomen (verwacht ik).
En er is nog helemaal niets concreet over de F1 in Assen.
Mr. Promotor Leen van Dam roept dan wel dat het in 2019 al plaats zou kunnen vinden maar dat maakt het allemaal niets concreter.

[ Voor 4% gewijzigd door SuBBaSS op 31-07-2018 16:45 ]

• MrAelon
SuBBaSS schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:44:
Och toch, zelf squatten en dan gaan huilen over hoge provisies die anderen in deze markt vragen.

Maar goed, als je ze zelf gaat benaderen weten ze dat je (te) gretig bent en zul je er met een fooitje afkomen (verwacht ik).
En er is nog helemaal niets concreet over de F1 in Assen.
Mr. Promotor Leen van Dam roept dan wel dat het in 2019 al plaats zou kunnen vinden maar dat maakt het allemaal niets concreter.
Ik loop toch niet te huilen over provisies? Ik zeg alleen dat het mij zonde lijkt en dat ik op zoek ben naar ervaringen van Tweakers. Voor het plaatje, ik hoef er echt niet van af maar denk dat het door de aandacht die er naar uit gaat een mooi moment zou kunnen zijn om te verkopen. Ik heb geen ervaring met de verkoop en zoek dus eerste hands informatie. Geen gejammer, geen nood, lauter info.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

*knip* Dit topic gaat over het verkopen van een willekeurige domeinnaam (hoe / waar, etc), niet om de haalbaarheid van een F1-race in Assen. Don't go there.

[ Voor 77% gewijzigd door naitsoezn op 31-07-2018 21:21 ]

★ What does that mean? ★

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

't is heel simpel.
Als het een .nl-domein is, dan staat je mailadres opgegeven als administartief contact. Is er iemand geintresseerd in dat domein, dan nemen ze contact met je op (desnoods via je registrar/reseller).
Alles wat jij hoeft te doen is zorgen dat het mailadres dat je als admincontact hebt opgegeven correct is, en verder gewoon afwachten.
En ja, de tip van @sypie uitvoeren helpt.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1