FAQ-deel: Seti@Home

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zolang de echte, volledige DPC-faq nog op de pijnbanken ligt, heb ik, in samenwerking met jeroon, Hedeon, PowerCow, en vele anderen alvast een deel-FAQ gemaakt voor Seti@Home.

Ter zijner tijd zal dit FAQ-deel gelinked worden, in de FAQ of integraal/gedeeltelijk overgenomen. Tot die tijd kunnen jullie het hier mee doen :)

Wat is Seti?
Voor een uitgebreide uitleg over wat SETI is, verwijs ik je naar de uitstekende site van Seti@Netherlands, die je hier kan vinden

Wat voor PC heb ik nodig om mee te kunnen doen met Seti@Home?
Je hebt minimaal een Pentium-PC met 32 MB nodig, verder zijn er weinig systeemeisen. Bijna ieder OS heeft wel een client.

Welke client moet ik hebben, de GUI of de CLI?
De GUI-versie ziet er mooier uit, maar de CLI-versie is véél sneller. En er zijn ook tooltjes te downloaden om een mooie schil om de CLI-versie te maken, bijvoorbeeld SetiHide. Daarom is het aan de raden om ten allen tijde de CLI-client te downloaden.

Kan ik met de CLI-client ook vanachter een proxy flushen/fetchen?
Ja, dat kan. Hiervoor moet je achter de .exe nog de parameter -proxy ip-adres:port meegeven.

Waar kan ik de clients vinden?
De GUI-versie kan je hier downloaden , de CLI-versie haal je hier. Ook Macintosh heeft een eigen client, die je kan downloaden door op deze link te klikken. Voor Unix en Linux-varianten moet je even een kijkje nemen op deze site, en dan de juiste kiezen.

Hoe kan ik DPC joinen?
Je joined DPC door te klikken op deze link. Zorg wel dat je je password bij de hand hebt, die heb je nodig

Kan ik mijn password wijzigen?
Nee, helaas is dit (nog?) niet mogelijk

Kan ik Seti@Home ook als service draaien, zodat hij ook actief is onder Windows NT/2000/XP als ik nog niet ben ingelogd?
Ja, dat kan. Hiervoor heb je het programma Seti@Home Service nodig. Let op: dit werkt NIET onder Windows 9x, die ondersteunt dit niet.

Mijn PC doet heel lang over één Work-unit, is dat normaal?
Ja, een WU kan heel lang duren. Ter vergelijking: een Thunderbird 950 doet ongeveer 7.5 uur over één WU, een P3-500 ongeveer 11 uur.

Oké, dat snap ik, maar nu is het zo dat sommige workunits langer duren dan normaal, hoe kan dat?
Dat kan, sommige workunits zijn zogenaamde VLARs (Very Low Angle Range). Als je Windows 9x/ME gebruikt, in combinatie met de CLI-client (de textbased versie dus) kunnen deze workunits 40-60 procent langer duren dan normaal. Helaas is hier niet zo gek veel aan te doen. Je hebt hier geen last van als je GUI-versie neemt, maar zoals ik al zei, die is langzamer... Windows NT/2000/XP en andere OS-en hebben hier sowieso nooit last van.

Welke processor is beter voor SETI?
Intel's zijn relatief gezien beter in Seti@Home, met uitzondering van de Celeron, die minder goed presteert. Echter, de verschillen zijn niet zó groot in vergelijking met AMDs.

Waar kun je de statistieken van DPC zien?
De DPC-resultaten kun je zien op deze lokatie.

Wanneer worden de stats bijgewerkt?
In principe zijn deze realtime, zodat je ze meteen kan zien als je ze geflushed hebt

Is er ook een competitie van Nederlandse teams?
Ja, die is er. Seti@netherlands heeft de zogenaamde TeamBattle, waarin heel veel (niet alle) Nederlandse teams worden vermeld. Je vind deze hier. De stats worden één keer per dag bijgewerkt, meestal rond 15:00.

Zijn er nog meer handige tooltjes voor SETI?
Jazeker. Sterker nog: je komt erin om. De handigste/meest gebruikten zijn verzameld op de site van Seti@netherlands, die je hier kunt vinden.

Opmerkingen/aanvullingen op deze FAQ zijn zeer welkom :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Briljant boys! Helemaal top.

Zal kijken of op korte termijn ook zoiets voor UD gemaakt kan worden of is dit er al? (Behalve dan het stukkie op DPC.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:01
Op woensdag 18 juli 2001 13:20 schreef Tinus het volgende:
Briljant boys! Helemaal top.

Zal kijken of op korte termijn ook zoiets voor UD gemaakt kan worden of is dit er al? (Behalve dan het stukkie op DPC.org)
Dit is er op het moment: http://www.dutchpowercows.org/full.dsp?id=167 , als je 'm wilt aanpassen/vernieuwen/uitbreiden ben je van harte welkom :)

http://www.donorofniet.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx.
Skijken of we nog wat mensen warm kunnen krijgen voor de DPC. }:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Heren (en dames ook :P ), houd het aub on-topic in deze thread graag, voor eventuele verbeteringen/aanmerkingen/opmerkingen over deze FAQ.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Of Neelix
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Son Of Neelix

[ not from this planet ]

Ik las ergens dat iemand twee clients gelijktijdig heeft draaien (S@H en dnetc).
Is dit handig, slim, verstandig of kun je beter 1 client per compu doen (bij 2 gelijke compu's natuurlijk).

Expect me when you see me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 09:12 schreef SonOfNeelix het volgende:
Ik las ergens dat iemand twee clients gelijktijdig heeft draaien (S@H en dnetc).
Is dit handig, slim, verstandig of kun je beter 1 client per compu doen (bij 2 gelijke compu's natuurlijk).
In dit geval heeft het weinig zin om dnetc naast Seti@home te draaien, want seti krijgt alle CPU-tijd, waardoor er voor dnetc niks meer overblijft.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:52
Beetje off-topic:
Op donderdag 19 juli 2001 09:31 schreef wildhagen het volgende:

[..]

In dit geval heeft het weinig zin om dnetc naast Seti@home te draaien, want seti krijgt alle CPU-tijd, waardoor er voor dnetc niks meer overblijft.
Tenzij je natuurlijk een modem hebt. Dan kan het handig zijn om, als je geen caching progje voor Seti gebruikt, de overgebleven tijd te }:O-en!

On-topic:
Misschien is het aardig voor de niet-windows gebruikers onder ons, om niet alleen de windows-clients te vermelden onder het kopje "Waar kan ik de clients vinden?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
On-topic:
Misschien is het aardig voor de niet-windows gebruikers onder ons, om niet alleen de windows-clients te vermelden onder het kopje "Waar kan ik de clients vinden?"
Fixed :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Een link naar deze pagina misschien handig in de FAQ... :?

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien ook handig om erbij te zetten dat je heel simpel met setihide meerdere workunits kan down/uploaden ? (handig voor modemers die niet continu verbinding hebben...)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
achappey en Zerocool: ik zal het vanavond als ik meer tijd heb ff in de faq mikken! Tnx!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Eh, ik ben helemaal geen SETI man, maar zou je misschien onder het kopje wat is SETI in een paar regels kunnen vertellen wat SETI is. En dan verder gewoon verwijzen naar die andere site.
Dat maakt het namelijk net iets aantrekkelijker

KoW }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 17:42
Ik geloof dat de link naar de teambattle stats nog even veranderd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op woensdag 18 juli 2001 12:39 schreef wildhagen het volgende:
Wat is Seti?
Voor een uitgebreide uitleg over wat SETI is, verwijs ik je naar de uitstekende site van Seti@Netherlands, die je hier kan vinden

Opmerkingen/aanvullingen op deze FAQ zijn zeer welkom :)
Update je bookmarks/favorieten!
WWW.SETI.NL
:)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mededeling:

De downloadspagina van SETI@Netherlands is wegens de vernieuwing van de site ook verhuisd. De link die in de FAQ genoemd wordt is over een tijdje niet meer bruikbaar.

Groeten, Derk.
http://www.seti.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik zal een dezer dagen, als ik iets meer tijd heb, eens een nieuwe (updated) FAQ maken, want door een bug in dit forum kan ik deze iig niet meer editten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je, wildhagen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05-2021
Goeie FAQ, slechts een klein redactioneel puntje: het is "te allen tijde" in plaats van "ten allen tijde"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Laatst online: 30-05 12:47
Ik neem aan dat ik deze FAQ (en faq's in het algemeen) best op onze site mag plaatsen? Met bronvermelding uiteraard.
Toch?

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:00
Op dinsdag 23 oktober 2001 19:54 schreef ColdFusion het volgende:
Ik neem aan dat ik deze FAQ (en faq's in het algemeen) best op onze site mag plaatsen? Met bronvermelding uiteraard.
Toch?
Alleen als dat zorgt voor meer leden en dus een hogere output ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
Op dinsdag 23 oktober 2001 19:56 schreef Witlof het volgende:

[..]

Alleen als dat zorgt voor meer leden en dus een hogere output ;)
Kan ik niet garanderen, maar 'niet geschoten is altijd mis', is een van die wijze uitspraken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 19:54 schreef ColdFusion het volgende:
Toch?
Als je nog heel eventjes wacht, mag dat van mij. Morgenavond (ik denk rond een uur of 1900-1915) gaat de nieuwe, update deel-faq voor seti online!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
Ah mooi, kan ik die copy&pasten :+
Ga ik ff de faqs van andere projecten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:00
Op dinsdag 23 oktober 2001 19:59 schreef ColdFusion het volgende:
Ah mooi, kan ik die copy&pasten :+
Ga ik ff de faqs van andere projecten doen :)
Misschien is een link naar de WDO site makelijker met uiteraard meteen de goede link naar de FAQ van het desbetreffende project ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nou, speciaal voor deze gelegenheid ga ik hem maar vervroegd online gooien dan :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
Op dinsdag 23 oktober 2001 20:11 schreef wildhagen het volgende:
Nou, speciaal voor deze gelegenheid ga ik hem maar vervroegd online gooien dan :)
Mooi :) Wanneer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 20:35 schreef ColdFusion het volgende:

[..]

Mooi :) Wanneer dan?
Hij staat er al: [topic=299876/1/50]

Laten we in dat topic verdergaan, dan kan deze wegzinken :)

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1