Zelf een (klein) gietvloertje aanleggen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-05 17:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Topicstarter
Hi,

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het zelf aanleggen van een gietvloertje? Wilde het laten doen, maar het is maar 2m2 (wc) en daarvoor komt gek genoeg niemand langs 8)7. Bij succes overweeg ik ook de badkamer/.

Zonder gekkigheid, ik zocht naar een soort foolproof product zoals Alabastine Muurglad - maar dan voor de vloer. Het is voor over een bestaande tegelvloer. Vraag is dus of het bestaat, waar ik het kan vinden en of het enigszins zelf te doen is als 'amateur'?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:46
egaline?

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-05 22:14

dr.lowtune

Deugt niet

Ik zou de tegelvloer er wel even uithalen, dat is als het maar 2m2 is zo gedaan. Dan de vloer er onder een beetje schoon en vetvrij maken en vervolgens, zoals @maartentmm aangeeft: egaline gebruiken.

Let wel op dat je alle naden bij de muur/in de vloer goed dicht maakt, anders stroomt het spul gewoon weg namelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 922281

Toiletje is prima zelf te doen met egaline, waarbij ik aanneem dat je geen putje hebt. Badkamer kan dus lastiger zijn als je afschot nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:23
Beamix (Weber) zelf ook gebruikt op bestaande tegelvloer in de badkamer. Eerst elektrische vloerverwarming op bestaande tegelvloer geplakt, en toen die gietvloer er over. Uit laten harden en je heb een mooi nieuw vloertje om op te tegelen. Goedkoop is t spul niet, en stinkt ook ontzettend (chemisch) bij het uitharden.
Mocht je nog vloerprimer nodig hebben, laat effe weten, heb nog wat over.

[ Voor 10% gewijzigd door Bushie op 31-07-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 12:05
Je zou het op werkspot.nl kunnen plaatsen... er is vast wel een pro te vinden die zo'n klusje even snel wil meepakken voor een extra zakcentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:33

Reptile209

- gers -

Egaline is volgens mij bedoeld als vlakmaker voor onder een topvloer (tegels, zeil, etc). Zoals ik de TS lees, wil hij dit als toplaag gaan gebruiken (en hooguit schilderen?).

Wat ik zelf heb gemerkt met het gebruik van egaline is dat er toch vaak wat belletjes in bleven, waardoor je gaatjes in het oppervlak krijgt. Geen ramp als je er overheen wil tegelen, maar wel als toplaag. En zoals al opgemerkt: alle openingen goed afdichten (m.n. rond de afvoerpijp van het toilet - de pot wil je er wel even afhalen voordat je dit gaat doen, tenzij zwevend toilet - en evt afvoer van de wastafel) en heel goed uitvlakken. Worst-case moet je er alsnog overheen tegelen :D.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 23:49

artificial_sun

Mazda Rx7

een gietvloer is geen egaline natuurlijk. Bij eigenhuis en tuin doen ze het wel eens volgens mij. Ik zou even kijken wat je wilt kopen aan materiaal, en daarbij even een Youtube filmpje zoeken.

Als je een beetje kunt klussen moet het te doen zijn.

Stadia was beter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MicGlou schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:30:
Je zou het op werkspot.nl kunnen plaatsen... er is vast wel een pro te vinden die zo'n klusje even snel wil meepakken voor een extra zakcentje.
Klus kluns maak je daar meer kans op.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 12:05
Hackus schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:35:
[...]

Klus kluns maak je daar meer kans op.
Ik ken genoeg jongens die in de bouwnijverheid werkzaam zijn die voor in de avonduren of in de weekenden via werkspot klusjes oppakken... allemaal professionals. En je bent er uiteraard altijd zelf bij, even vragen naar wat credentials etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Toevallig zat ik vanochtend dit te bekijken.

Ik moet namelijk ook mijn garage met zandcementvloer nog gaan coaten. En dit leek me toch wel een goede oplossing.

Als je het bij je wc doet, laat je dan even weten of het echt zo makkelijk is zij het voordoen? ;)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-05 23:34
Ik heb het zelf gedaan in mijn schuurtje, (beamix). eitje. voor het mooie even wat met de mix trillen om eventuele belletjes weg te krijgen. zorg dat het nergens weg kan lopen, primer er op en gieten maar... mooi gladstrijken, drogen en presto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:39
Frost_Azimov schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:47:
Ik heb het zelf gedaan in mijn schuurtje, (beamix). eitje. voor het mooie even wat met de mix trillen om eventuele belletjes weg te krijgen. zorg dat het nergens weg kan lopen, primer er op en gieten maar... mooi gladstrijken, drogen en presto.
Welk middel heb je exact gebruikt? Ik wil namelijk een coating in mijn schuur over 30x30 tegels gieten / aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-05 23:34
Beamix vloervlak egalisatiemiddel schuur en garage. Ik heb het overigens wel direct op een betonvloer gedaan, niet op tegels. Daarna nog even na-geschilderd met betonverf, voor het mooie.

En daarna pas inleggen met 24 karaat goud, parels en diamanten natuurlijk ;-)

[ Voor 41% gewijzigd door Frost_Azimov op 31-07-2018 16:21 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf_nl
  • Laatst online: 09-05 13:07
pipo1000 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:13:
[...]

Welk middel heb je exact gebruikt? Ik wil namelijk een coating in mijn schuur over 30x30 tegels gieten / aanbrengen.
Dat gaat niet lang goed blijven, de tegels bewegen onderling van elkaar en de egaline of beamix zal gaan barsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pipo1000 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:13:
[...]

Straattegels er uit en beton gieten, dat afwerken met coating/betonverf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Laatst online: 10-05 17:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Topicstarter
Dank voor de tips, weet nog niet helemaal zeker of ik het zelf wil gaan doen alleen. Misschien zoek ik even een goede zzp'er op die ook gelijk wat andere dingen kan oppakken, dan heb ik 2 vliegen in 1 klap. Had nog wat meer ideeën namelijk en ben zelf niet de beste klusser (schoonvader daarentegen.... wel! maar wil niet de beste man zijn vakantiedagen teveel afnemen).

[ Voor 8% gewijzigd door N1ckk op 31-07-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-05 15:56
N1ckk schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:48:
Hi,

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het zelf aanleggen van een gietvloertje? Wilde het laten doen, maar het is maar 2m2 (wc) en daarvoor komt gek genoeg niemand langs 8)7. Bij succes overweeg ik ook de badkamer/.

Zonder gekkigheid, ik zocht naar een soort foolproof product zoals Alabastine Muurglad - maar dan voor de vloer. Het is voor over een bestaande tegelvloer. Vraag is dus of het bestaat, waar ik het kan vinden en of het enigszins zelf te doen is als 'amateur'?

Met vriendelijke groet,
https://www.decochip.nl/c...r-pakket-egaliaseren.html

Gewoon met egaline van schonox
Pagina: 1