Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• pvpke
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 13-10 20:49
Beste tweakers,

Een maandje geleden is de iphone 7 van een vriend uit het niets uitgevallen. Net voor die uitviel kwamen er witte strepen over het scherm.
Ik heb hem proberen te herstellen via I-tunes maar krijg steeds error code -1 tijdens het herstel.
Als ik dit google kom ik nergens bij uit. Iemand hier ooit ook tegenaan gelopen?

Ik hoor het graag.

pvpke wijzigde deze reactie 31-07-2018 10:44 (16%)
Reden: toevoeging

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:23
In google kan je niet zoeken met een "-". Dan probeert Google juist die resultaten te verwijderen.

https://duckduckgo.com/?q...hone+error+1&t=osx&ia=web

Overigens lijkt het sterk op hardware probleem. Geen garantie meer? De telefoon is minder dan twee jaar oud dus je zou nog garantie moeten hebben bij het verkooppunt als de telefoon niet gevallen is.

• WeHoDo
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 01:03
De telefoon is uit het niets gevallen, dus wel gevallen, dus geen garantie.

PSN: plexforce (ps4)

• XNL073
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 16:55
quote:
WeHoDo schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:30:
Uit het niets uitgevallen. Niet gevallen :P

Heb je de bon nog? Wellicht nog garantie?

XNL073 wijzigde deze reactie 31-07-2018 10:33 (8%)

• WeHoDo
quote:
XNL073 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:32:
[...]

Uit het niets uitgevallen. Niet gevallen :P

Heb je de bon nog? Wellicht nog garantie?
Ah, net verkeerd gelezen. Excuse moi.
Dan zou ik gewoon naar de winkel gaan.

• gielie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14-10 21:30
Probeer dit eens
https://www.ifixit.com/Gu...+-1+in+an+iPhone+6/103048

als je even een snelle google doet kan je vinden dat dit een critische hardware error is en dat Apple dit moet fixen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• pvpke
quote:
WeHoDo schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:30:
Hij is niet gevallen maar uitgevallen. Had dus als uitgevallen moeten verwoorden. Net voor die uitviel kwamen er witte strepen over het scherm. Zal dit ook toevoegen aan mijn eerste post ;)

• WeHoDo
quote:
pvpke schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:43:
[...]

Hij is niet gevallen maar uitgevallen. Had dus als uitgevallen moeten verwoorden. Net voor die uitviel kwamen er witte strepen over het scherm. Zal dit ook toevoegen aan mijn eerste post ;)
Ah, dan had ik het toch goed gelezen. Anyway, ik zou toch naar de winkel gaan of even langs een Apple Store of Apple even bellen. Ik denk dat dat sneller is.

• pvpke
quote:
gielie schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:36:
Probeer dit eens
https://www.ifixit.com/Gu...+-1+in+an+iPhone+6/103048

als je even een snelle google doet kan je vinden dat dit een critische hardware error is en dat Apple dit moet fixen.
Ik heb ernaar gegoogled maar kwam er niet bij uit. Bedankt! Lijkt een moederbordprobleem te zijn dat niet op te lossen is 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@pvpke Waarom deze smiley ?
Je hebt gewoon garantie, dus Hop hop naar de shop van aankoop

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• pvpke
Telefoon is aangekocht in de US. Stuk goedkoper daar maar moeilijker met garantie dus xD
De goedkope beslissing is dus voor dit toestel een foute keuze geweest...

pvpke wijzigde deze reactie 31-07-2018 12:08 (29%)

• gielie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14-10 21:30
quote:
pvpke schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:07:
Telefoon is aangekocht in de US. Stuk goedkoper daar maar moeilijker met garantie dus xD
niet geschoten is altijd mis, zou er gewoon heen gaan en misschien maken ze het en misschien kost het wat geld. Weg gooien kan altijd nog.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Ze repareren ze naar mijn weten wel, alleen soms kan het veel langer duren.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• me_mrtn
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13-10 21:33
quote:
pvpke schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:07:
Dat is onzin, zelf meerdere malen Apple-producten gehad die ik in de VS heb gekocht en in Nederland onder garantie werden vervangen of gerepareerd. Zelfs een eerste generatie iPad die hier nog niet beschikbaar was werd door CARD in opdracht van Apple gerepareerd. Zelfde verhaal met een iPhone 5, gekocht in de VS en vervangen in Amsterdam. Vertel het verhaal zoals het is en ze maken bij de Apple Store er geen punt van.

• pvpke
quote:
me_mrtn schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:12:
[...]

Dat is onzin, zelf meerdere malen Apple-producten gehad die ik in de VS heb gekocht en in Nederland onder garantie werden vervangen of gerepareerd. Zelfs een eerste generatie iPad die hier nog niet beschikbaar was werd door CARD in opdracht van Apple gerepareerd. Zelfde verhaal met een iPhone 5, gekocht in de VS en vervangen in Amsterdam. Vertel het verhaal zoals het is en ze maken bij de Apple Store er geen punt van.
Ga ik proberen. Laat zeker de uitkomst nog even weten.
Bedankt alvast!

• frankym
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 14-10 20:17
@pvpke houdt er wel rekening mee dat apple 1 jaar garantie geeft, is de telefoon ouder dan maak je al geen aanspraak meer.

binnen de EU (aangekochte producten)
hebben we 2 jaar garantie .

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

quote:
frankym schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:30:
@pvpke houdt er wel rekening mee dat apple 1 jaar garantie geeft, is de telefoon ouder dan maak je al geen aanspraak meer.

Hou er wel rekening mee dat er een fatsoenlijk product geleverd moet worden. of er 1j fabrieksgarantie opzit of niet ! Apple is niet zo moeilijk, dus weet niet waarom je zit bericht post. Apple kan het toestel uitlezen, en in overleg met klant kan er geadviseerd worden wat het is. Als jouw TV het niet meer doet na 24mnd en 3 dagen zeg jij dan, oh de (garantie) is om, koop wel een nieuwe ?

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• pvpke
quote:
frankym schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:30:

Hij is inderdaad ouder dan 1 jaar. Het komt er dus op neer dat je in de US 1 jaar hebt en door de europeesche regelgeving zijn ze verplicht 2 jaar te geven voor iphones verkocht in de EU. Dan houd het uiteraard op als hij uit de US komt.

Bedankt allemaal!

• TrueGamer
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 16:22
quote:
pvpke schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:44:
[...]

Hij is inderdaad ouder dan 1 jaar. Het komt er dus op neer dat je in de US 1 jaar hebt en door de europeesche regelgeving zijn ze verplicht 2 jaar te geven voor iphones verkocht in de EU. Dan houd het uiteraard op als hij uit de US komt.

Bedankt allemaal!
Gewoon langsgaan bij de Apple Store! Wie weet repareren ze hem gewoon voor je...
Als je hem anders weggooit wil ik hem ook wel hebben ;)

• frankym
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 14-10 20:17
@Hackus dat zou je denken, Apple is best wel strikt in het afhandelen van garantieclaims.

er geld een Amerikaanse garantieafhandeling. dat de telefoon gekocht is in Amerika houdt niet in dat Apple dit Europees gaat oplossen.

je hebt inderdaad recht op een deugdelijk product , en de economische levensduur is inderdaad nog niet voorbij met iets meer als een jaar .

ik vraag me af of je juridisch dit kunt onderbouwen.

@TrueGamer je hebt idd gelijk, het valt te proberen ,
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True