Draadloze koptelefoon aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jird
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-08 11:52
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een draadloze koptelefoon voor gebruik bij mijn pc. Nu ben ik zelf op zoek geweest, maar ik kom er niet echt lekker uit. Erg weinig nuttige reviews, vooral als je de reviews van verkopende partijen negeert, en tussen de reviews die ik wel heb gevonden is er niet echt duidelijk te vergelijken. Vandaar dat ik bij jullie kom voor advies.

Allereerst een vraag, ik ga de nieuwe koptelefoon uitsluitend aan mijn pc gebruiken. Loont het dan om een apparaat met eigen zendstation te kiezen? Ik heb gelezen dat dit kan schelen in eventuele storting van het signaal.

Verder ben ik op zoek naar een koptelefoon onder de €100,-. Ik ben absoluut geen audiofiel, en ben op zoek naar de meest allround geluidskwaliteit. Ik gebruik de pc vooral voor games (TW3 op dit moment) en beluister veel uiteenlopende muziekstijlen. In mijn zoektocht ben ik de volgende mogelijk interessante koptelefoons tegengekomen:

pricewatch: Jabra Move Wireless (Zwart)
Van wat ik in reviews heb gelezen is dit vooral veel waar voor je geld. Ik heb niet echt grote minpunten kunnen vinden. Dit merk ken ik echter helemaal niet, en merk dat ik daar toch een beetje huiverig voor ben.

pricewatch: Sony MDR-ZX330BT (Zwart)
De goedkoopste die interessant lijkt. Lijkt ook degene met de minste geluidskwaliteit. Bovendien heb ik voorkeur voor over-ear ipv on-ear. De prijs maakt hem wel erg aantrekkelijk.

pricewatch: Sennheiser HD 4.40 BT (Zwart)
Een gerenommeerd merk, met een goede geluidskwaliteit. Wel aan het eind van mijn budget, dus moet merkbaar beter zijn dan de goedkopere opties. Dit krijg ik niet duidelijk voor mezelf.

pricewatch: Skullcandy Crusher Wireless (Zwart)
Deze koptelefoon zit boven mijn budget, maar heb hierover heel lovende dingen gelezen wat betreft geluidskwaliteit. Is dit de extra uitgave ook waard? Het minpunt wat ik hier wel bij heb kunnen vinden is de bouwkwaliteit. Iemand ervaring mee?

Om terug te komen op mijn eerdere vraag over een zendstation ook twee opties in die categorie:

pricewatch: Sennheiser RS 120 II (Zilver, Zwart)
Het merk waar ik het beste gevoel bij heb, en waar ik veel goede dingen over lees. Dit is echter wel een on-ear uitvoering. Hoe verhoudt hij zich tot de andere optie(s).

pricewatch: Sony MDR-RF895RK (Zwart)
De laatste optie, volgens mij een goede allrounder.

Ik hoor graag wat jullie er van denken, en of ik dingen over het hoofd heb gezien.

Ik begrijp dat er voor de bluethooth koptelefoons een aparte dongel moet komen. In een andere forumpost hier op Tweakers kwam ik tegen om op APTX te letten bij het kopen van een bluetooth dongel. Is dit inderdaad goed advies?

Alvast bedankt voor alle input (no punn intended :+ )

Jird

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Beste antwoord (via Jird op 01-08-2018 14:24)

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 14:51
De Sennheiser HD 4.40BT heeft mijn vriendin laatst gekocht. Wij hebben toen in de MediaMarkt een hele tijd besteed aan het uitproberen van allerlei opties.

Sony koptelefoons hebben toch vaak de neiging om de bas wat te versterken, bij duurdere modellen misschien wel aardig, maar bij de goedkopere vind ik het vaak wat storend klinken, niet meer punch, maar gewoon doffer en saaier geluid. Zo ook bij de MDR-ZX330BT.

Ik was erg onder de indruk van die Sennheiser. Zelf heb ik al jaren een HD280 Pro, die is bedraad, maar staat wel bekend om zijn goede geluid. De HD 4.40BT is misschien iets bas-zwaarder, maar zeker niet storend (en wel goed uitgevoerd). Het geluid vond ik erg helder klinken, en ik zit zelf ook na te denken om deze misschien te kopen voor onderweg, waar draadloos toch wat makkelijker is. Kortom, die 30 euro verschil hoor je erg goed.

Van Jabra weet ik niks af eigenlijk. Skullcandy zou goed kunnen zijn, maar ik krijg er altijd toch een beetje een goedkoop gevoel bij, maar eigenlijk is dat ook totaal ongefundeerd, en gebaseerd op het horen van heel goedkope koptelefoons van ze.

Bottom line: Je hebt hier mijn voorkeur, maar uiteindelijk is het het beste om voor jezelf te proberen. En hiervoor is de MediaMarkt bijvoorbeeld een erg geschikte plaats.

ps. Basisstation is natuurlijk geen probleem voor je. Maar als je hem nu bluetooth koopt, dan heb je altijd nog de mogelijkheid om hem mee te nemen, mocht dat in de toekomst ooit aantrekkelijk worden. Dus dat zou ik eigenlijk sowieso doen.

[ Voor 8% gewijzigd door ThoNohT op 31-07-2018 13:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

APTX is idd een goed advies, aangezien het hier om audio gaat en APTX een betere geluidkwaliteit kan leveren via BT.
Los basisstation is onzin. Koop een BT hoofdtelefoon en je hebt helemaal geen pasisstation nodig. BT headphones zat.
Waar je wel op moet letten is:
- on-ear vs over ear. Heb zelf een on-ear van Sennheiser en daar beginnen na 10 minuten mijn oren al warm van aan te voelen
- wil je noisecancelling of niet (zo te zien niet)
- prijs uiteraard
- zowel BT als draadaansluiting mogelijk (altijd handig in bijvoorbeeld een vliegtuig)

En ga luisteren in een winkel. Mediamarkt heeft er tig staan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jird
Hoi, dank voor je punten. Een korte reactie:

- ik heb beide varianten in het verleden al gehad. Ik kan leven met on-ear, vind dit niet erg storend. Heb wel een voorkeur voor over-ear. Maar budget wint het altijd van de keuze on/over-ear.

- ik wil liever geen noise cancelling. Het gebeurd vaak dat ik achter de pc zit terwijl de kids slapen, dan wil ik wel horen als ze wakker worden.

- prijs is aangegeven, en voor mijn budget heb ik keuze tussen wel of niet een basisstation. Aangezien ik deze koptelefoon alleen maar achter de pc gebruik (mijn oude bedrade koptelefoon komt dan vrij voor ander gebruik) vind ik een basisstation geen probleem. Zeker niet als dit voordelen biedt op het gebied van storing in het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in CEA: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jird
Mijn excuses en dank voor het verplaatsen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 14:51
De Sennheiser HD 4.40BT heeft mijn vriendin laatst gekocht. Wij hebben toen in de MediaMarkt een hele tijd besteed aan het uitproberen van allerlei opties.

Sony koptelefoons hebben toch vaak de neiging om de bas wat te versterken, bij duurdere modellen misschien wel aardig, maar bij de goedkopere vind ik het vaak wat storend klinken, niet meer punch, maar gewoon doffer en saaier geluid. Zo ook bij de MDR-ZX330BT.

Ik was erg onder de indruk van die Sennheiser. Zelf heb ik al jaren een HD280 Pro, die is bedraad, maar staat wel bekend om zijn goede geluid. De HD 4.40BT is misschien iets bas-zwaarder, maar zeker niet storend (en wel goed uitgevoerd). Het geluid vond ik erg helder klinken, en ik zit zelf ook na te denken om deze misschien te kopen voor onderweg, waar draadloos toch wat makkelijker is. Kortom, die 30 euro verschil hoor je erg goed.

Van Jabra weet ik niks af eigenlijk. Skullcandy zou goed kunnen zijn, maar ik krijg er altijd toch een beetje een goedkoop gevoel bij, maar eigenlijk is dat ook totaal ongefundeerd, en gebaseerd op het horen van heel goedkope koptelefoons van ze.

Bottom line: Je hebt hier mijn voorkeur, maar uiteindelijk is het het beste om voor jezelf te proberen. En hiervoor is de MediaMarkt bijvoorbeeld een erg geschikte plaats.

ps. Basisstation is natuurlijk geen probleem voor je. Maar als je hem nu bluetooth koopt, dan heb je altijd nog de mogelijkheid om hem mee te nemen, mocht dat in de toekomst ooit aantrekkelijk worden. Dus dat zou ik eigenlijk sowieso doen.

[ Voor 8% gewijzigd door ThoNohT op 31-07-2018 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jird
Het klinkt als een goed plan om zelf eens te gaan luisteren. Dat zal ik dus ook zeker doen. Zeker omdat ook je voorganger dit al opperde.

Ondertussen luisteren naar wat anderen (uit ervaring) mij kunnen vertellen vind ik ook waardevol. Dank daarom voor jouw mening.

Pagina: 1