Toon posts:

Twee monitors aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren en (eventueel) dames,

Ik zou graag wat advies willen over deze monitor. De: pricewatch: LG 24MP88HV Wit

Zou ik willen aanschaffen vanwege het design.
Afbeeldingslocatie: https://icdn4.digitaltrends.com/image/lg-32ud99-4k-monitor-main1-720x720.jpg

Nu wil ik voor een dual monitor setup gaan maar ik weet dus niet hoe ik twee monitors (met enkel VGA en HDMI) kan aansluiten op deze videokaart:
pricewatch: Zotac GeForce GTX 970 4GB (ZT-90101-10P)

Voordat ik alles op de wand ga plaatsen (middels twee muurbeugels) zou ik er zeker van willen zijn met welke kabels dit te realiseren is.

Zou de volgende setup moeten werken?

HDMI naar HDMI voor monitor 1
Displayport naar HDMI voor monitor 2 op basis van de specs van mijn videokaart?

Het zou om deze kabel moeten gaan:
https://www.kabelshop.nl/...zmREIuLv3kIBoCN9YQAvD_BwE

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:33
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:08:
HDMI naar HDMI voor monitor 1
Displayport naar HDMI voor monitor 2 op basis van de specs van mijn videokaart?
Bijvoorbeeld. Of een DVI naar HDMI werkt ook.
Er is ook een DVI-I beschikbaar, dus je kunt zelfs nog naar VGA als je echt moet. Maar dat had je ook gekund met een DP->VGA kabel.

Het is gewoon een "traag" (75hz) "lage resolutie" (1080p) scherm, dus je hoeft niet erg op de kabeltjes en versies te letten.

[ Voor 13% gewijzigd door jeroen3 op 31-07-2018 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:58

SpamLame

niks

1 hdmi <> hdmi
en 1 dvi-i <> vga convertor <> vga
en dp<>hdmi kan natuurlijk ook.

[ Voor 24% gewijzigd door SpamLame op 31-07-2018 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 19:58
Ja dat gaat prima met die kabel.

GPU DP > monitor HDMI

[ Voor 28% gewijzigd door Randleman op 31-07-2018 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

SpamLame schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:19:
1 hdmi <> hdmi
en 1 dvi-i <> vga convertor <> vga
en dp<>hdmi kan natuurlijk ook.
Waarom zou je vga willen gebruiken in 2018 :X
Gewoon van DVI naar HDMI met zoiets https://www.bol.com/nl/p/hdmi-naar-dvi-adapter-converter

Hierbij ga ik er van uit dat je standaard HDMI kabels wel hebt liggen, zo niet kun je de kabel die je zelf voorstelde prima aanschaffen.

[ Voor 17% gewijzigd door Cheezus op 31-07-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
@Cheezus Sommige laptops hebben omgevingslicht afhankelijke backlighting welke ze ook toepassen op externe schermen. Dat is vaak ongewenst, het gebruik van VGA onderdrukt deze functie op het externe scherm. Een andere reden, behalve omdat het je enige mogelijkheid is, ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:58

SpamLame

niks

Cheezus schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:22:
[...]

Waarom zou je vga willen gebruiken in 2018 :X
Gewoon van DVI naar HDMI met zoiets https://www.bol.com/nl/p/hdmi-naar-dvi-adapter-converter

Hierbij ga ik er van uit dat je standaard HDMI kabels wel hebt liggen, zo niet kun je de kabel die je zelf voorstelde prima aanschaffen.
Tja jij niet, ik liefst ook niet. Dat was alleen niet het onderwerp van gesprek, de vraag was hoe en een aantal opties zijn gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeroen3 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:18:
[...]

Bijvoorbeeld. Of een DVI naar HDMI werkt ook.
Er is ook een DVI-I beschikbaar, dus je kunt zelfs nog naar VGA als je echt moet. Maar dat had je ook gekund met een DP->VGA kabel.

Het is gewoon een "traag" (75hz) "lage resolutie" (1080p) scherm, dus je hoeft niet erg op de kabeltjes en versies te letten.
Nadeel van DVI is dat het geen audio overdracht support. En deze monitors beschikken over speakers. Ik wil mijn setup zo minimalistisch mogelijk houden, voor gewoon werk enkel de interne speakers gaan gebruiken, bij het gamen voor een draadloze headset gaan.

Zo komt het eruit te zien.
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/5EDO2mrokdI/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
  • Laatst online: 02-10 21:23
Als je meerdere monitors aansluit, ga je niet by default elke monitor zijn speakers kunnen gebruiken. Je pc zal het geluid via een kanaal willen wegsturen.

Ik zou dus misschien gaan voor een monitor via hdmi, en via daar geluid afspelen?
De andere kan je dan via dvi -> hdmi aansluiten.

Je kan ook altijd voor mooie stylish speakers gaan ( zoals op je voorbeeld ), deze zullen ook heel veel beter klinken dan de ingebouwde speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Randleman schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:20:
Ja dat gaat prima met die kabel.

GPU DP > monitor HDMI
Thanks, dan ga ik daarvoor. Want met een adapter er ook nog tussen gaan werken zie ik niet zo zitten. En de kabelgoot (wat in de muur is gefrezen) beschikt ook niet over heel veel ruimte.
Houbie schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:50:
Als je meerdere monitors aansluit, ga je niet by default elke monitor zijn speakers kunnen gebruiken. Je pc zal het geluid via een kanaal willen wegsturen.

Ik zou dus misschien gaan voor een monitor via hdmi, en via daar geluid afspelen?
De andere kan je dan via dvi -> hdmi aansluiten.

Je kan ook altijd voor mooie stylish speakers gaan ( zoals op je voorbeeld ), deze zullen ook heel veel beter klinken dan de ingebouwde speakers
Dat klopt maar stel ik heb op de ene monitor YouTube aanstaan dan zal het geluid van de ene monitor ook op de tweede te horen zijn. Dus vier speakers inplaats van twee, of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:47:
[...]

Nadeel van DVI is dat het geen audio overdracht support.
VGA ook niet, dus dat is een non-argument.

Om ook je audio er bij te krijgen zou je zoiets er tussen kunnen koppelen: https://www.startech.com/AV/Converters/Video/~DVI2HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sypie schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:58:
[...]

VGA ook niet, dus dat is een non-argument.

Om ook je audio er bij te krijgen zou je zoiets er tussen kunnen koppelen: https://www.startech.com/AV/Converters/Video/~DVI2HD
Maar ik ga dan ook geen VGA gebruiken. Dus het benoemen is al een non-argument. Ik wilde weten of een display naar HDMI kabel zou gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
Hey,

Juist even opgezocht
http://www.tomsguide.com/...setup-audio-question.html

Blijkbaar kan je in Nvidia Control panel aanduiden dat je geluid over beide wil, als beide uitgangen hdmi zijn.
Maar aangezien je maar een hdmi uitgang hebt, gaat dit niet lukken.

Je kan altijd Sypie zijn voorstel gebruiken, maar dan heb je audio jack en hdmi als audio uitgang, en dat gaat Nvidia control panel niet toestaan om samen te voegen denk ik.
Misschien dat dit als software bestaat, maar ik denk dat je dan beter een klein beetje geld aan mooie speakers geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Ik heb nog nooit iemand gesproken die daadwerkelijk de speakers in de monitor wil gebruiken. :P

Maar als je geluid wilt dan zit je inderdaad vast aan DP of HDMI. Of je ze tegelijk kan gebruiken weet ik niet.
Als je wel meerdere geluidkaarten in windows ter beschikking krijgt, dan kun je met tools zoals Equalizer APO wellicht je "surround" voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Houbie schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:00:
Hey,

Juist even opgezocht
http://www.tomsguide.com/...setup-audio-question.html

Blijkbaar kan je in Nvidia Control panel aanduiden dat je geluid over beide wil, als beide uitgangen hdmi zijn.
Maar aangezien je maar een hdmi uitgang hebt, gaat dit niet lukken.

Je kan altijd Sypie zijn voorstel gebruiken, maar dan heb je audio jack en hdmi als audio uitgang, en dat gaat Nvidia control panel niet toestaan om samen te voegen denk ik.
Misschien dat dit als software bestaat, maar ik denk dat je dan beter een klein beetje geld aan mooie speakers geeft.
Ik heb er eigenlijk geen moeite mee dat er enkel geluid uit één monitor kan komen wanneer je ze tegelijkertijd gebruikt. Dus bijvoorbeeld YouTube aan op het ene scherm en browsen op de andere. Zolang beide monitors instaat zijn om bij gebruik geluid te produceren (dat het niet samen kan is niet zo'n probleem). Het zal namelijk enkel gebruikt worden voor simpele tasks. Wil ik van een mooie geluidskwaliteit gaan genieten dan gaan de draadloze headset op. Dat zou toch wel moeten lukken? Bedankt trouwens dat je het hebt opgezocht.
jeroen3 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:04:
Ik heb nog nooit iemand gesproken die daadwerkelijk de speakers in de monitor wil gebruiken. :P

Maar als je geluid wilt dan zit je inderdaad vast aan DP of HDMI. Of je ze tegelijk kan gebruiken weet ik niet.
Als je wel meerdere geluidkaarten in windows ter beschikking krijgt, dan kun je met tools zoals Equalizer APO wellicht je "surround" voor elkaar krijgen.
Zie het bericht boven ;).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
Dat gaat lukken, als je zo een geluids "injector" koopt zoals Sypie suggereert voor je niet HDMI uitgang. Dan kan je in windows makkelijk de geluidsuitgang wisselen door op het geluidsicoontje te klikken.

https://www.howtogeek.com...rding-devices-on-windows/

[ Voor 4% gewijzigd door Houbie op 31-07-2018 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Wat is de vraag / het probleem nou eigenlijk nog?

TS vraagt of een DP > HDMI kabel werkt. Ja dat werkt. En ineens beginnen mensen over DVI/VGA en geluid te praten :P

TS begon er zelf over.

[ Voor 12% gewijzigd door Randleman op 31-07-2018 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Randleman schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:17:
Wat is de vraag / het probleem nou eigenlijk nog?

TS vraagt of een DP > HDMI kabel werkt. Ja dat werkt. En ineens beginnen mensen over DVI/VGA en geluid te praten :P

TS begon er zelf over.
Ik gaf alleen aan dat DVI geen optie is omdat het geen geluidsoverdracht support. Blijkbaar wel met een adapter er tussen maar dan is dp-hdmi makkelijker.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2018 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:23:
[...]

Ik gaf alleen aan dat DVI geen optie is omdat het geen geluidsoverdracht support. Blijkbaar wel met een adapter er tussen maar dan is dp-hdmi makkelijker.
Inderdaad. Gewoon DP > HDMI. Kost niet veel en werkt gewoon met geluid :)
Pagina: 1