Tv, internet buitengebied

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1099683

Topicstarter
Mijn vraag
Wij gaan verhuizen naar een buitengebied, op het nieuwe adres is volgens KPN 2mbits/sec download mogelijk (liggen 5km van het punt). Via hun heb ik de mogelijkheid tot internet + extra 4G ontvanger en tv via digitenne.

Welke mogelijkheden heb ik nog, die goed zijn en kosten technisch ook nog acceptabel?? Heb gelezen dat de ervaringen mbt CanalDigital niet heel positief zijn...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Hebben nu alles in 1 van KPN (€60) via de glasvezel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zie door de bomen het bos niet meer, graag advies en ervaringen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:55
Eigenlijk is CD de enige fatsoenlijke optie. Digitenne is leuk op de camping, maar meer echt niet.

Qua internet heb je weinig te kiezen vanwege buitengebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jirad
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-07 17:49
Wat voor slechte ervaringen heb je gelezen over Canal Digitaal? Gebruik zelf ook al jaren Canal Digitaal en ben in grote lijnen zeer tevreden.

Heb de beschikking over (bizar) veel zenders, welke getoond wordt in prima kwaliteit. Alleen als het heel hard regend valt het signaal klein beetje weg, maar dat is volgensmij niet zozeer aan Canal Digitaal te wijten. Buiten dit om heb ik voor zover ik mij kan herinneren nooit een storing gehad.

Als je in het buitengebied gaat wonen is Canal Digitaal een prima (een van de weinige) oplossingen als je TV wilt kijken.

Indien je toch een andere partij wilt proberen zou je ook kunnen kijken naar Joyne. Ken het bedrijf niet, maar wellicht dat een mede Tweaker hier ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:18

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Welk buitengebied? Is er niet toevallig ook een project actief (geweest) voor glasvezel in het buitengebied?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 13:29
Volgens de monteur woon ik niet in een buitengebied, maar achtergebleven gebied ;). Bij ons kan ik alleen maximaal zo'n 13 Mbit ADSL krijgen en heb daarbij KPN Sneller internet buitengebied. Dat werkt heel erg goed moet ik zeggen. Snelle en stabiele verbinding. Ik woon dus helemaal niet in het buitengebied, maar op een plek die net een paar honderd meter buiten de echte bebouwing ligt en men nooit de moeite heeft genomen fatsoenlijke kabels neer te leggen. Dus meer dan voldoende 4G bereik en ik ben de enige die er met deze oplossing gebruik van maakt. Snelheid van internet inclusief 4G ligt gemiddeld rond de 50-60 MBit up en 12-15 Mbit down. Prima te doen dus.

Nu begrijp ik dat TV kijken altijd via het ADSL signaal gaat en aangezien dat zo'n 13 Mbit is kan ik ook probleemloos HD TV kijken. Met jouw 2 Mbit wordt dat een probleem uiteraard. Via Chromecast oid zou je wel kunnen kijken omdat dat weer wel werkt via het reguliere internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 14:46
Wij hebben ook Canaldigitaal. We hebben er nooit problemen mee eigenlijk. Alleen met zeer zware buien kan het eens wegvallen, maar dan streamen er over internet dezelfde zender verder.

Basispakket heeft voldoende zenders als je niet veel kijkt.
influenza schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:57:
Volgens de monteur woon ik niet in een buitengebied, maar achtergebleven gebied ;). Bij ons kan ik alleen maximaal zo'n 13 Mbit ADSL krijgen en heb daarbij KPN Sneller internet buitengebied. Dat werkt heel erg goed moet ik zeggen. Snelle en stabiele verbinding. Ik woon dus helemaal niet in het buitengebied, maar op een plek die net een paar honderd meter buiten de echte bebouwing ligt en men nooit de moeite heeft genomen fatsoenlijke kabels neer te leggen. Dus meer dan voldoende 4G bereik en ik ben de enige die er met deze oplossing gebruik van maakt. Snelheid van internet inclusief 4G ligt gemiddeld rond de 50-60 MBit up en 12-15 Mbit down. Prima te doen dus.

Nu begrijp ik dat TV kijken altijd via het ADSL signaal gaat en aangezien dat zo'n 13 Mbit is kan ik ook probleemloos HD TV kijken. Met jouw 2 Mbit wordt dat een probleem uiteraard. Via Chromecast oid zou je wel kunnen kijken omdat dat weer wel werkt via het reguliere internet.
Daar is 2Mbit net wat te langzaam voor. Een beetje stream via een Ziggo go of Canaldigitaal Online TV is al meer dan 2Mbit. Zelfs Digitenne werkt dan beter en scherper :P
Pagina: 1