Ik ben op zoek naar een goede prijs-kwaliteit monitor om te gamen via mijn PS4 pro. Tot hiertoe altijd gespeeld op een vrij basic Samsung TV maar deze is vaak bezet door mijn vrouw.
Het wordt dus een backup scherm waarop ik voornamelijk NBA 2k19 wil gaan spelen achter een bureau. Komende FIFA, BF, Red Dead en Division staan ook op de lijst voor de nabije toekomst.
Ik wil een 24 inch scherm met ingebouwde speakers voor max 200 euro.
Na wat opzoekwerk kom ik tot de conclusie dat een lage input lag (1ms) aan te raden valt en dat 4k en/of IPS buiten mijn budget vallen.
Voor zuiver console gaming is het nutteloos om boven 60Hz en 1080p te gaan?
TN panelen met 1ms input lag en ingebouwde speakers zijn er genoeg binnen mijn budget blijkbaar:
BenQ Zowie RL2455 pricewatch: BenQ Zowie RL2455 Grijs, Rood, Zwart
Acer KG241Qbmiix pricewatch: Acer KG241Q Zwart
AOC G2460VQ6 pricewatch: AOC G2460VQ6 Zwart
Iiyama ProLite B2483HS pricewatch: Iiyama ProLite B2483HSU-B1DP Zwart
De BenQ wordt blijkbaar vaak gebruikt door (semi) pro console gamers en ook een kameraad van mij is er heel tevreden van. Het is echter een scherm van 5 jaar oud dat nog steeds aan dezelfde prijs staat. Nog de moeite?
Enige IPS scherm met 1ms dat ik kan vinden binnen mijn budget is de recent uitgebrachte Acer Nitro VG240Ybmiix pricewatch: Acer Nitro VG240Y Zwart
Nog weinig reviews te vinden maar lijkt volledig wat ik zoek plus IPS paneel binnen mijn budget?
Iemand ervaring met 1 van deze schermen? Aanbevelingen of bedenkingen?
Bedankt!
Het wordt dus een backup scherm waarop ik voornamelijk NBA 2k19 wil gaan spelen achter een bureau. Komende FIFA, BF, Red Dead en Division staan ook op de lijst voor de nabije toekomst.
Ik wil een 24 inch scherm met ingebouwde speakers voor max 200 euro.
Na wat opzoekwerk kom ik tot de conclusie dat een lage input lag (1ms) aan te raden valt en dat 4k en/of IPS buiten mijn budget vallen.
Voor zuiver console gaming is het nutteloos om boven 60Hz en 1080p te gaan?
TN panelen met 1ms input lag en ingebouwde speakers zijn er genoeg binnen mijn budget blijkbaar:
BenQ Zowie RL2455 pricewatch: BenQ Zowie RL2455 Grijs, Rood, Zwart
Acer KG241Qbmiix pricewatch: Acer KG241Q Zwart
AOC G2460VQ6 pricewatch: AOC G2460VQ6 Zwart
Iiyama ProLite B2483HS pricewatch: Iiyama ProLite B2483HSU-B1DP Zwart
De BenQ wordt blijkbaar vaak gebruikt door (semi) pro console gamers en ook een kameraad van mij is er heel tevreden van. Het is echter een scherm van 5 jaar oud dat nog steeds aan dezelfde prijs staat. Nog de moeite?
Enige IPS scherm met 1ms dat ik kan vinden binnen mijn budget is de recent uitgebrachte Acer Nitro VG240Ybmiix pricewatch: Acer Nitro VG240Y Zwart
Nog weinig reviews te vinden maar lijkt volledig wat ik zoek plus IPS paneel binnen mijn budget?
Iemand ervaring met 1 van deze schermen? Aanbevelingen of bedenkingen?
Bedankt!
[ Voor 16% gewijzigd door Infreno op 31-07-2018 10:39 ]