Mijn vraag:
Ik heb een fysieke pc van een kennis, die ik wil gaan virtualiseren.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 PRO
Hyper-V
VMWare Workstation
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb met een tool (VMware converter) een vmdk image gemaakt.
Deze kan ik prima booten in de VMWare Workstation.
Echter wil ik niet VMWare Workstation gebruiken, maar de Hyper-V van Windows 10.
Ik heb hiervoor een andere tool gebruikt om de vmdk image naar een vhd te converteren.
Deze vhd mount ik dan in Hyper-V. De Hyper-V start op, maar enkel met zwart beeld en een knipperde cursor.
Wellicht een verkeerde converter gebruikt, dus de Disk2VHD gedownload van Microsoft en op de fysieke pc de vhd gedraaid. Echter bij het mounten op Hyper-V ook zwart beeld met knipperende cursor.
In de Windows logs van Hyper-V zie ik geen meldingen. Ook bij het booten van de Hyper-V geen meldingen.
Werkt dit niet out of the box en moet ik nog iets instellen op Hyper-V?
Gewoon een nieuwe Hyper-V maken werkt wel goed.
Ik heb een fysieke pc van een kennis, die ik wil gaan virtualiseren.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 PRO
Hyper-V
VMWare Workstation
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb met een tool (VMware converter) een vmdk image gemaakt.
Deze kan ik prima booten in de VMWare Workstation.
Echter wil ik niet VMWare Workstation gebruiken, maar de Hyper-V van Windows 10.
Ik heb hiervoor een andere tool gebruikt om de vmdk image naar een vhd te converteren.
Deze vhd mount ik dan in Hyper-V. De Hyper-V start op, maar enkel met zwart beeld en een knipperde cursor.
Wellicht een verkeerde converter gebruikt, dus de Disk2VHD gedownload van Microsoft en op de fysieke pc de vhd gedraaid. Echter bij het mounten op Hyper-V ook zwart beeld met knipperende cursor.
In de Windows logs van Hyper-V zie ik geen meldingen. Ook bij het booten van de Hyper-V geen meldingen.
Werkt dit niet out of the box en moet ik nog iets instellen op Hyper-V?
Gewoon een nieuwe Hyper-V maken werkt wel goed.
PSN: plexforce (ps4)