Sony TA-88 behuizing met moderne headphone amp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupu99
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-03-2021
Hallo iedereen,
Ik heb een Sony TA-88 versterker waarvan de interne componenten naar mijn mening "beyond repair" zijn. Aangezien ik het een mooi apparaat vind, wil ik de behuizing toch behouden. Mijn idee was daarom om een redelijk geprijsde moderne headphone amp te kopen, deze in het frame van de TA-88 te plaatsen, en de volumeknop e.d. te re-routen naar die van de TA-88. Ik heb echter geen ervaring met sleutelen aan elektronica (ik ben mij wel bewust van het benodigde soldeerwerk), en daarom vroeg ik mij af: is dit vanuit technisch oogpunt mogelijk en haalbaar als project? Ik heb een beetje ervaring met sleutelen aan auto's en computers, dus ik heb wel al een kleine technische aanleg.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:46
Natuurlijk is dat mogelijk. Bestel een headphone amp van eBay en sluit de juiste knopjes aan op je Sony. (Die je vantevoren leeg haalt). Misschien kun je de voeding van de Sony hergebruiken.

Ik vraag me wel af waarom de Sony niet meer reparabel zou zijn. Is toch een eenvoudig ding en spelend levert dat (op marktplaats oid) voldoende geld op voor een mooie nieuwe hoofdtelefoon versterker.
https://elektrotanya.com/...07&file=sony_ta-e88es.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door blissard op 30-07-2018 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupu99
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-03-2021
Bedankt voor de zeer spoedige reactie! Ik heb de unit een tijd geleden uit elkaar gehaald om te kijken of ik zelf het probleem kon vinden; iets als een zekering zou ik zelf ook nog kunnen vervangen. Ik kon niet vinden wat het probleem van de unit was (ging vaak niet meer aan en als deze werkte was het geluid vaak vervormd, getest op verschillende speakers); daarom heb ik aan aantal vrienden die thuis zijn in de elektrotechniek om hulp gevraagd, en zij zeiden me dat het waarschijnlijk specifieke onderdelen betreft die moeilijk of niet te vinden zijn voor een redelijke prijs. Vandaar heb ik besloten om de unit te strippen en er een project van te maken.