Welke Android tv box kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:19
Beste ,
Omdat ik graag met de Canal Digitaal TV App zenders op mijn oude TV wil afspelen werd mij geadviseerd
een Android Tv box aan te schaffen. Omdat de prijs hier toch gauw 100 euro is en dit boven mijn budget is, zou ik graag een goedkope willen bestellen in China
Heeft iemand ervaring met een bepaald type
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Canal digitaal TV App ( android ) Plasma Full HD televisie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
..De goedkoopste die ik heb gevonden in Nederland kost 59 euro en er stond een test op HARDWARE site
maar die heeft toch wat nadelen je moet als er een ander videoformaat wordt afgespeeld dit handmatig instellen.
Ik stel ook geen hoge eisen
Gaarne advies .

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:54
Wat ik zal doen als ik jou was is een beetje door de pricewatch kijken, reviews lezen en youtube reviews daarvan.

Dan denk ik dat je snel tot een conclusie kan komen.

categorie: Mediaspelers

pricewatch: MXQ Pro 4K 0B is android en 29euro

[ Voor 15% gewijzigd door Minaaj op 30-07-2018 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Hansw1 Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies dus het topic is verplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:12

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hansw1 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:24:
Beste ,
Omdat ik graag met de Canal Digitaal TV App zenders op mijn oude TV wil afspelen werd mij geadviseerd
een Android Tv box aan te schaffen. Omdat de prijs hier toch gauw 100 euro is en dit boven mijn budget is, zou ik graag een goedkope willen bestellen in China
Heeft iemand ervaring met een bepaald type
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Canal digitaal TV App ( android ) Plasma Full HD televisie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
..De goedkoopste die ik heb gevonden in Nederland kost 59 euro en er stond een test op HARDWARE site
maar die heeft toch wat nadelen je moet als er een ander videoformaat wordt afgespeeld dit handmatig instellen.
Ik stel ook geen hoge eisen
Gaarne advies .
De vraag is wat je ermee wilt gaan doen. Wil je enkel de Canal Digitaal app gebruiken? Of straks bijvoorbeeld ook Netflix, Amazon Prime of Kodi? In dat geval heb je aanvullende eisen aan je speler.

Je kunt prima uit China bestellen, maar zeker niet alles is goed.

Vraag even na bij Canal Digitaal voor welke Android de app geschikt is. Je hebt namelijk de gewone Android zoals die ook op je telefoon en tablet staat en daarnaast is er Android TV. Die laatste is speciaal voor gebruik van apparaten met je TV, maar heeft minder apps. Sommige mediaspelers, zoals de Shield, hebben Android TV.

Goede merken zijn o.a. Minix, WeTek, Apple, Xiaomi, NVidia, Eminent, enz.
Goedkoper zijn ze er bijv. van MeCool en MXQ

Vermijd mediaspelers die gebruik maken chips van Rockchip en Allwinner. Deze geven o.a. problemen met het gebruik van Kodi. Stel dat je dat wilt gaan gebruiken, dan voorkom je alvast problemen. Koop daarom een mediaspeler die gebruik maakt van een Amlogic S905X, of een S912 / S912-H.

Your Friendly Neighborhood Moderator