Toon posts:

Wat is er met Atari gebeurd ?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zijn ze nou failiet of is Atari overgenomen door een ander bedrijf ?
De Atari 2600 roeleerde wel n.l.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Failliet dacht ik, net als Commodore, en nog wat bedrijfjes uit de eerste generatie homecomputers.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Atari is overgenomen (al een hele tijd terug, 1998 dacht ik) door Hasbro Interactive, bekend om zijn spellen.

Zie ook www.atari.com

Virussen? Scan ze hier!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 13:17

boesOne

meuh

de naam atari is gekocht door en game bedrijf..
weet ff niet welk.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Als je www.atari.com probeert kom je bij een Hasbro Interactive site uit...

Edit: Wildhagen was me toch wel 1 minuut voor :D

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Topicstarter
okay, thanx

|:( Atari ŽdotŽ com, maar natuurlijk |:(

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Of je er blij mee moet zijn dat ze nu "onder de vleugel" van Hasbro zitten is de vraag.

Een potje River Raid anyone?! (Activision roeleerde de Atari-markt toendertijd!!!)

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Atari was de allereerste met een 64 bit spelcomputer, de Jaguar. Had hem nog bijna gekocht, weet nog hoe de doos eruit zag, met zo'n grote ogen erop. :)

Gek eigenlijk dat de Jaguar het niet gehaald heeft, 64 bit tegen 16 bit, dat zou toch makkelijk te winnen moeten zijn, of ligt dat aan mij? :?

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 18 juli 2001 13:01 schreef mbvisiontt het volgende:
Atari was de allereerste met een 64 bit spelcomputer, de Jaguar. Had hem nog bijna gekocht, weet nog hoe de doos eruit zag, met zo'n grote ogen erop. :)

Gek eigenlijk dat de Jaguar het niet gehaald heeft, 64 bit tegen 16 bit, dat zou toch makkelijk te winnen moeten zijn, of ligt dat aan mij? :?
De beloofde software voor de Jaguar werd door de ontwikkelaars vertraagd of helemaal niet geleverd omdat de developerskit voor de Jaguar erg duur was en devellopers het moeilijk vonden voor de Jaguar te programeren.
In een later stadium gingen developpers zich meer richten op de Playstation en dergelijke systemen omdat die aantrekkelijker waren.

En daar komt nog een keer bij dat de Jaguar volgens een catridge systeem werkte met `optioneleŽ cddrive, maar die kwam pas later.

• mbvisiontt
Op woensdag 18 juli 2001 13:10 schreef blueeyes het volgende:

[..]

De beloofde software voor de Jaguar werd door de ontwikkelaars vertraagd of helemaal niet geleverd omdat de developerskit voor de Jaguar erg duur was en devellopers het moeilijk vonden voor de Jaguar te programeren.
In een later stadium gingen developpers zich meer richten op de Playstation en dergelijke systemen omdat die aantrekkelijker waren.
Dat wist ik niet, das wel bout natuurlijk, kon Atari niet een beetje sponsoring of iets dergelijks doen? Ze hadden toen al niet veel geld meer, maar ze wisten dat dit hun laatste kans was...
En daar komt nog een keer bij dat de Jaguar volgens een catridge systeem werkte met `optioneleŽ cddrive, maar die kwam pas later.
Dat wil niks zeggen hoor... Kijk maar naar de N64, die heeft ook cartridges, en niet eens een optie voor een cd!!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 18 juli 2001 13:24 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Dat wil niks zeggen hoor... Kijk maar naar de N64, die heeft ook cartridges, en niet eens een optie voor een cd!!
Ja maar nintendo had een sterkere naam bij de jeugd (doelgroep) dan atari op dat moment had, dan accepteer je meer.
En daar komt bij dat Nintendo Mario, Donkey Kong, Zelda en nog meer spellen/characters had die gewoon synoniem voor Nintendo waren/zijn.

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Komt er nog eens bij dat er bij de Jaguar de meest brakke controller uit de geschiedenis werd geleverd....
Kun je het je nu trouwens nog indenken, een controller met één knop ala Atari?! (oke, Tetris, maar verder?!)

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:58

4POX

Everybody is wired

Op woensdag 18 juli 2001 15:22 schreef RaDKiLL het volgende:
Komt er nog eens bij dat er bij de Jaguar de meest brakke controller uit de geschiedenis werd geleverd....
Kun je het je nu trouwens nog indenken, een controller met één knop ala Atari?! (oke, Tetris, maar verder?!)
Space invaders :)

AKA Rinkel weblog

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
tering wat een hel was die controller
joypad was echt slecht, wat wel aardig was waren de extra kleine knopjes

hahahaah ik had net een jaguar gekocht en de week erna maar een saturn gekocht (zegt genoeg over de jaguar)

• mbvisiontt
Op woensdag 18 juli 2001 17:14 schreef DinoPK het volgende:
tering wat een hel was die controller
joypad was echt slecht, wat wel aardig was waren de extra kleine knopjes

hahahaah ik had net een jaguar gekocht en de week erna maar een saturn gekocht (zegt genoeg over de jaguar)
Maar de spellen die er waren, zagen die er goed uit? Vergelijkbaar met welk pc spel?

Pagina: 1