Was/Droogcombinatie - zoek ik de 'holy grail' ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hallo,

Ik ben zeer onlangs verhuisd naar een nieuwbouw woning. Nu ben ik ook op zoek naar een was/droogcombinatie. Ik vind het ideaal dat als ik Zaterdag de hele dag weg ben; 's ochtend met het douchen de was er in gooi en 's avonds als ik terug kom alles klaar is!

Nu zat ik met name te kijken naar het volgende model: Siemens WD14U540NL

Echter vind ik het toch jammer dat ik een paar functionaliteiten mis.
- Het is geen warmtepompdroger. Hierdoor is er dus ook geen functionaliteit voor een zelfreinigende condensor
- Het apparaat is niet smart. Wellicht in de ogen van velen een overbodige luxe, maar vrijwel alle andere recente apparaten uit de iQ500, -700 en -900 serie hebben wel HomeConnect (zo ook mijn gehele keuken).

Nu zag ik dag AEG ook een mooie was/droog combinatie met wamtepomp droger op de markt heeft gebracht, namelijk de: AEG L99696HWD
Wederom een erg mooi apparaat. Echter heeft deze weer net geen zelfreinigende condensor.

Ben ik weer net op zoek naar een product wat niet bestaat? Of weet ik met mijn beperkte kennis misschien bepaalde merken niet goed te vinden?
Iemand die goed thuis is in de witgoed en hier wellicht een beeld bij heeft? :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Beste antwoord (via Da_maniaC op 01-08-2018 12:15)

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Heb je gewoon de ruimte niet of is het puur voor het gemak?

De meeste combi's kunnen maar de helft van wat ze kunnen wassen drogen. Ik werk in het witgoed maar een combi die aan jou eisen voldoet ben ik nog niet tegengekomen. Het beste is gewoon een wasmachine en een droger.
En wat gebeurt er als (natuurlijk net buiten de garantie) je droog of was functie kapot gaat? Dit heb ik namelijk ook al een aantal keer meegemaakt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Droogcapaciteit is ongeveer de helft van de wascapaciteit, houd daar rekening mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:45

Tjark

DON'T PANIC

Als je de ruimte hebt: gewoon 2 losse machines, idd o.a. vanwege mindere capaciteit droger vaak en dat 't toch handig is om het volgende wasje er in te doen als de vorige nog droogt.

*insert signature here

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:43
Gebruik een wasdroger NOOIT als je niet thuis bent. Dat ding is oorzaak nummer 1 van woningbranden.
Dus, nu je dat niet meer doet, hoef je ook geen twee in één apparaat meer ;). Bijkomend voordeel is dat een losse wasmachine en droger zuiniger zijn, meer capaciteit hebben en een langere levensduur hebben dan een was/droog combi apparaat.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Grove den
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06 18:28
Thy... schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:28:
Gebruik een wasdroger NOOIT als je niet thuis bent.
Of gebruik hem alleen als je niet thuis bent, zodat je niet omkomt in de brand :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:39

Lapras

Ice beam

Ik heb er er één. Voor mijn eenpersoonshuishouden is het echt prima. Voor meerdere personen zou ik hem niet aanschaffen.

Het belangrijkste nadeel is wel: je kan minder drogen dan dat je kan wassen. Ofwel: als je hem in één keer wilt laten draaien (was + drogen) kan je hem eigenlijk alleen maar halfvol doen. En zo'n geheel programma duurt echt heel lang, zeker 6 tot 8 uur. Prima als je hem 's nachts aan zet of - oh wee mijn gebeente - als ik de deur uit ben.

Die twee forse nadelen in achterhoofd hebbende is het echt een prima apparaat. Je kan hem namelijk als pure wasmachine alsnog gewoon vol doen. Op die stand gebruik ik hem verreweg het meeste, aangezien ik eigenlijk alleen handdoeken, beddengoed en sportkleding in de droger stop.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Niet online
Heb je gewoon de ruimte niet of is het puur voor het gemak?

De meeste combi's kunnen maar de helft van wat ze kunnen wassen drogen. Ik werk in het witgoed maar een combi die aan jou eisen voldoet ben ik nog niet tegengekomen. Het beste is gewoon een wasmachine en een droger.
En wat gebeurt er als (natuurlijk net buiten de garantie) je droog of was functie kapot gaat? Dit heb ik namelijk ook al een aantal keer meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Da_maniaC Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt, maar je kunt ook de was ophangen. ook buiten is het zo droog (met dit weer :D ) sowieso gaat hier alleen het beddengoed in de droger(als het niet buiten kan hangen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Allen,

Bedankt voor de vele reacties en feedback. Ik had niet verwacht dat de droogcapaciteit van zo'n combi dermate klein zou zijn dat het maar net genoeg was voor 1 persoon.

Wat betreft niet drogen als je niet thuis bent.... tja *guilty* dat doe ik al 6 jaar denk ik. :+

Nou dan maar op zoek naar een aparte Siemens wasmachine en warmtepompdroger met Home Connect en zelfreinigende zeepbak/condensor. :)

[Edit]
Het wordt nu waarschijnlijk de volgende combinatie:
Wasmachine : Siemens WMH6Y841NL https://www.coolblue.nl/p...wmh6y841nl-isensoric.html
Wasdroger: Siemens WT7HU641NL https://bit.ly/2Ozuqrs

[ Voor 41% gewijzigd door Da_maniaC op 01-08-2018 12:17 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Da_maniaC Dit is wel een goede en zuinig pricewatch: Bosch WTW877W0FG

pricewatch: Bosch WAT28321NL

deze meer voor een gezin
pricewatch: Bosch WAW32642NL

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
@Hackus Bedankt voor de tips. Scheelt toch wel wat in de prijs zo, en werken ook met dezelfde HomeConnect app. Zit nu te kijken naar het setje:

Wasmachine: Bosch WAW32642NL pricewatch: Bosch WAW32642NL
Is deze geworden: Bosch WAYH2892NL pricewatch: Bosch WAYH2892NL
Wasdroger: Bosch WTYH8770NL https://www.ao.nl/product...ce%20Comparison&WT.srch=1
Is deze geworden:
Bosch WTYH8782NL pricewatch: Bosch WTYH8782NL

Ook zelfreinigende zeepdispenser en condensor, beide 9kg laadcapaciteit en HomeConnect. Dikke prima! d:)b

Nu nog een toko vinden die beide wil leveren en aansluiten. :)
Is dit op elkaar te plaatsen zonder een stapelkit, of zou er dan nog iets bij moeten?

[ Voor 25% gewijzigd door Da_maniaC op 02-08-2018 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 16:36
Da_maniaC schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:38:
@Hackus Bedankt voor de tips. Scheelt toch wel wat in de prijs zo, en werken ook met dezelfde HomeConnect app. Zit nu te kijken naar het setje:

Wasmachine: Bosch WAW32642NL pricewatch: Bosch WAW32642NL
Wasdroger: Bosch WTYH8770NL https://www.ao.nl/product...ce%20Comparison&WT.srch=1

Ook zelfreinigende zeepdispenser en condensor, beide 9kg laadcapaciteit en HomeConnect. Dikke prima! d:)b

Nu nog een toko vinden die beide wil leveren en aansluiten. :)
Is dit op elkaar te plaatsen zonder een stapelkit, of zou er dan nog iets bij moeten?
Ook toeval, vorige week een nieuwe droger besteld.
Bosch Droger A+++

A+++ label en slechts 40 euro duurder (dus dat heb je er zo uit :) ).
Volgens mij raad Bosch wel een stapelkit aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Niet online
Stapelkit zou ik je wel aanraden. Kost je de kop niet maar dan weet je zeker dat het geheel wel rechtop blijft staan ook als de droger om wat voor reden dan ook gaat bewegen.

Ik ben zelf wel fan van de kits met spanband. Kost geloof ik rond de 6 tientjes maar staat als een huis!

[ Voor 14% gewijzigd door MeijsteR op 01-08-2018 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:42
Interessant topic; ik sta over een paar weken voor dezelfde keuze. Ga deze in de gaten houden :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Mauritio schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:20:
[...]

Ook toeval, vorige week een nieuwe droger besteld.
Bosch Droger A+++

A+++ label en slechts 40 euro duurder (dus dat heb je er zo uit :) ).
Volgens mij raad Bosch wel een stapelkit aan.
Deze heeft 8kg, droogcapaciteit ipv 9kg. Maar dat A+++ spreekt mij inderdaad ook wel aan. Wellicht toch voor dit model gaan omdat hij verder dezelfde specs heeft (HomeConnect, Zelfreinigende condensor etc).

[Edit]
Oké, momenteel is de keus dus voor de volgende apparaten. De vorige wasmachine bleek geen Home Connect te hebben.
Nu zie je qua prijsklasse eigenlijk weer ~80 EUR. per apparaat onder dat van Siemens dus wordt het verschil weer ontzettend klein. :)

Wasmachine:
Bosch WAYH2892NL pricewatch: Bosch WAYH2892NL (989 EUR)
Wasdroger:
Bosch WTYH8782NL pricewatch: Bosch WTYH8782NL (826EUR)

Voor de volledigheid, hier de Siemens tegenhangers:
Wasmachine:
Siemens WMH6Y841NL pricewatch: Siemens WMH6Y841NL (859 EUR)
Wasdroger:
Siemens WT4H8Y78NL pricewatch: Siemens WT4H8Y78NL (749 EUR)

[ Voor 43% gewijzigd door Da_maniaC op 03-08-2018 08:50 ]

Pagina: 1