Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

€2000 PC+Peripherals. Verbeterpunten? En welke monitor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sanji_vinsmoke
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-09 15:54
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan deze pc te gebruiken voor het maken en renderen van 3D modellen in Fusion 360 en Cinema 4D. Daarnaast ook gaming en data analyse met Matlab/Python. Op het moment ben ik niet zo'n gamer, grotendeels vanwege de pc die ik nu heb. Ik ben met deze pc van plan veel meer games te spelen. Dit zullen vooral games zoals The Witcher, MH World, Guild Wars, Tomb Raider, DMC, en later Cyberpunk 2077 zijn. De enige competitieve game die ik speel is League of Legends. Misschien dat hier Overwatch aan wordt toegevoegd.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben van plan zo rond 2000 euro (pc + monitor + peripherals) uit te geven. Als ik er echt wat aan heb mag het ook ietsje meer zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben van plan uit mijn vorige pc een Crucial BX200 240GB SSD mee te nemen. Ik heb in dezelfde pc ook een Cooler Master G650M zitten, maar er is me aangeraden die niet voor deze nieuwe pc te gebruiken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast wat in onderstaande lijst staat, alleen een (of twee) geschikte monitor(en), toetsenbord en muis (al bevalt de goedkope Chineze muis van 5 euro me ook).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil wel dat de pc er strak uitziet, dus NZXT voor de behuizing. Ik vind MSI's design van GPU's ook wel mooi, maar dat vind ik minder belangrijk. De RAM in onderstaande lijst vind ik er echt geweldig uitzien en dit is voor mij de extra 20-30 euro vergeleken met andere RAM wel waard.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn huidige pc is niet zo stil en ik stoor me er niet erg aan, maar ik heb ook nog nooit een echt stille pc gehad, dus misschien is het wel fijn om een stille pc te hebben. Ik heb wel vaak een koptelefoon op. Verder wil ik met deze pc eigenlijk gewoon dat het voor een goede CAD/gaming ervaring zorgt.

Ga je overklokken?
Ben ik uiteindelijk wel van plan.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag advies over eventuele verbeteringen in de lijst die in tot nu toe heb opgesteld. Er zit nu bijvoorbeeld een Cryorig CPU koeler bij, maar ik dacht ook aan de Thermalright Grand Macho RT. Het belangrijke punt waar ik zelf echt niet uitkom is het kiezen van een geschikte monitor. Ik wil voor de CAD juist een groter scherm met een 1440p resolutie, maar de framerate maakt minder uit. Voor gaming hoeft het scherm niet per se 1440p te zijn, maar heb ik juist wel liever een hoge framerate. Ik dacht er dus aan om twee monitoren te nemen die elk beter geschikt zijn voor CAD/Gaming, maar dan kijk ik constant tegen een veranderende pixeldichtheid en framerate aan en misschien is dat ook geen best idee. Daarnaast vind ik ultrawide schermen er erg mooi uit zien en zou er graag een willen hebben. Door de grote hoeveelheid opties en eigenschappen van schermen (ook Freesync/GSync/Geen Sync nog) zie ik door de bomen het bos niet meer en weet ik echt niet welk scherm het beste bij me past.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 355,-€ 355,-
1Asus PRIME Z370-A€ 170,-€ 170,-
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 565,-€ 565,-
1NZXT H500 Wit€ 73,43€ 73,43
1Cryorig H7 Quad Lumi RGB€ 49,99€ 49,99
1G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR€ 186,95€ 186,95
1BitFenix Whisper BWG650M€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.492,37

Alle reacties

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De 450W versie is ook genoeg, zelfs met een normale overklok van de videokaart en CPU.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• sanji_vinsmoke
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-09 15:54
@-The_Mask-
En als ik in de toekomst de GPU wil upgraden? 1080TI of iets uit de volgende GPU reeks?

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:38

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Is een widescreen scherm (3440*1440) geen optie voor jou doeleind?. 1 scherm, maar wel (zo goed als) de voordelen van 2 schermen?. Deze schermen zijn wel vrij prijzig, maar allemaal IPS gebaseerd (en dus kleurtechnisch fraaier dan een TV paneel).
categorie: Monitoren

Als je veel render is een Ryzen misschien een betere optie, qua multitreaded applicaties (renderen is zo ongeveer het meest gunstige scenario) is een Ryzen 2700 sterker dan de 8700k.

Ik zou wel een 550w voeding nemen, mocht je willen upgraden naar een "Ti" kaart in de toekomst. De huidige Nvidia kaarten zijn vrij energie zuinig, met 450 watt (en overclock @ cpu) ga je te kort komen als je een "Vega 64" verbruik zou hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Tortelli op 30-07-2018 20:28 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
sanji_vinsmoke schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:25:
@-The_Mask-
En als ik in de toekomst de GPU wil upgraden? 1080TI of iets uit de volgende GPU reeks?
Zonder of met alleen een overklok van de CPU kan de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M ook prima met een GTX 1080 Ti. Voor de opvolger van de GTX 1080 ben je met de 450W versie ook prima uit. Je hebt de 550W versie alleen nodig voor als je de CPU en de GTX 1080 Ti een flinke overklok gaat meegeven.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic