Laptop als router en signaal naar Netgear router als AP?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredo1959
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-06 10:07
Beste Tweakers,

Ik zit over een paar weken op een plek waar ik alleen 4G heb. Nu wil ik voor de overige verslaafde gezinsleden mijn telefoon tetheren via usb aan de laptop en met de mobiele hotspot van W10 deze computer als wifi router laten fungeren. Maarrr, het signaal blijkt erg zwak te zijn, ik bereik nu de zolder niet eens, twee verdiepingen hoger. Heb aan wifi extenders gedacht als die van TP-link, maar de laptop als mobiele hotspot heeft geen WPS-functie dus hoe moet ik die TP-link inrichten? Daarom had ik de hoop dat ik mijn Netgear51 router op de een of andere manier in zou kunnen schakelen als accesspoint of als wifi extender, die dan zijn door te geven data ontvangt van de laptop? Er zijn zoveel mogelijkheden tegenwoordig dat ik dacht dat zoiets ook wel mogelijk zou moeten zijn ... maar de vraag is HOE?

Ik heb het geprobeerd met aan één usb-poort de getetherde smartphone en daarnaast een ethernetverbinding naar de WAN-poort van de router, maar jullie zullen nu wel krom liggen van het lachen, want natuurlijk werkt dat dan weer niet ... tenzij ... ik misschien wat vinkjes bij bepaalde instellingen moet zetten, instellingen waar ik waarschijnlijk nog nooit van heb gehoord.

Graag hoor ik van iemand, mag gerust inclusief scheepsladingen hoon en spot _/-\o_ 8)7 , hoe deze domme internetverslaafde zijn verbinding door zou kunnen geven aan de router, die vervolgens de data keurig doorgeeft aan andere gebruikers in huis, zodat ook zij hun internetverslaving zonder afkickverschijnselen op hoog niveau kunnen houden. Kan dat met een router?

Alvast hartelijk dank voor elke hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 11:54

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik heb geen idee welk model router je hebt, Netgear51 zegt mij niets. Maar mocht je bijvoorbeeld een Raspberry Pi hebben dan kan je die eventueel configureren als een 4G modem en daar je router in steken als AP. Ik weet dat je met de juiste software je Raspberry pi kan omtoveren tot router en 4G kan delen via de LAN poort.
Ik zou denken dat dat in Windows ook mogelijk is, maar dat is altijd een hoop gedoe. Een andere oplossing is natuurlijk gewoon een Mi-Fi routertje, maar die zijn wat duurder.

pricewatch: TP-Link 4G Mi-Fi Hotspot met display M7350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:06
Ik heb het geprobeerd met aan één usb-poort de getetherde smartphone en daarnaast een ethernetverbinding naar de WAN-poort van de router, maar jullie zullen nu wel krom liggen van het lachen, want natuurlijk werkt dat dan weer niet ... tenzij ... ik misschien wat vinkjes bij bepaalde instellingen moet zetten, instellingen waar ik waarschijnlijk nog nooit van heb gehoord.
Dit werkt prima en ik gebruik het zelf soms ook. Ik maak met mijn telefoon een 4G hotspot naar mijn laptop. Prik in de LAN poort een accespoint en zet de netwerk adapter van mijn WIFI en de LAN in bridge en mijn AP begint met het uitzenden van WIFI met internet access wat die krijgt van mijn 4G 8)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredo1959
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-06 10:07
Bedankt alvast voor alle reacties. Maar hoe maak ik een bridge tussen de WIFI en de LAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:06
Fredo1959 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:10:
Bedankt alvast voor alle reacties. Maar hoe maak ik een bridge tussen de WIFI en de LAN?
Afbeeldingslocatie: https://people.zeelandnet.nl/bliekron/pics/network3.png

Cloud ☁️