Toon posts:

Setup voor laptop en 2 beeldschermen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het rondkijken naar een vervanger van mijn huidige laptop. Nu werk ik bij een bedrijf waar ik een HP laptop gebruik, deze is aangesloten middels een dock op twee beeldschermen. Nu vind ik dit perfect werken, je klikt de laptop er op en gaat aan het werk en als je de laptop meeneemt klik je deze er zo weer af.
Nu is mijn vraag, zijn er ook vergelijkbare setups die goedkoper zijn? (In mijn voorbeeld zit je rond de €2500) aan kosten.
Ik ben wel op zoek naar een laptop en beeldschermen die evt. kleine games aan kunnen.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
DisplayLink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik lees werkt Displaylink via een USB verbinding. En na een aantal topic hier gelezen te hebben, hoor ik dat 2 monitoren via USB veel haperingen geeft...
Of is de techniek al zoveel verbeterd dat hier niks van te merken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:43:
[...]

Zoals ik lees werkt Displaylink via een USB verbinding. En na een aantal topic hier gelezen te hebben, hoor ik dat 2 monitoren via USB veel haperingen geeft...
Of is de techniek al zoveel verbeterd dat hier niks van te merken is?
Het is beste dat het aangesloten wordt op USB 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:12

OverloadOfRed

Bla, blabla

Wat is precies je doel? Bijna elke laptop heeft 2 scherm aansluitingen of kan je met een Dock van nog geen €100 uitbreiden naar 2-4 schermen.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerasmus
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-08 17:00
Een willekeurige HDMI splitter zoals deze (goedkoopste) zou goed moeten werken. Elke laptop met een HDMI kan je daarvoor gebruiken, kijk in de BBG van deze maand voor een laptop die bij je past en je hebt het allemaal voor een veel kleinere prijs ;)

[ Voor 4% gewijzigd door mcerasmus op 01-08-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OverloadOfRed schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:28:
Wat is precies je doel? Bijna elke laptop heeft 2 scherm aansluitingen of kan je met een Dock van nog geen €100 uitbreiden naar 2-4 schermen.
Mijn doel is om een laptop te kunnen gebruiken voor onderweg, en thuis 2 monitoren te hebben staan waarop ik mijn laptop kan aansluiten.
Ik ben dus op zoek naar een laptop die aangesloten kan worden op een docking station, zodat ik maar 1 kabel los hoef te halen en de laptop mee kan nemen. (i.p.v. de monitoren direct met de laptop te verbinden en een wirwar van kabels te hebben)
mcerasmus schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:33:
Een willekeurige HDMI splitter zoals deze (goedkoopste) zou goed moeten werken. Elke laptop met een HDMI kan je daarvoor gebruiken, kijk in de BBG van deze maand voor een laptop die bij je past en je hebt het allemaal voor een veel kleinere prijs ;)
Een splitter geeft toch op beide beeldschermen hetzelfde weer? Ik zoek namelijk een setup waarbij het laptop scherm zich uitbreid over 2 monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:46:
[...]

Mijn doel is om een laptop te kunnen gebruiken voor onderweg, en thuis 2 monitoren te hebben staan waarop ik mijn laptop kan aansluiten.
Ik ben dus op zoek naar een laptop die aangesloten kan worden op een docking station, zodat ik maar 1 kabel los hoef te halen en de laptop mee kan nemen. (i.p.v. de monitoren direct met de laptop te verbinden en een wirwar van kabels te hebben)
Ik heb zelf de Dell G5 15 laptop, met een pricewatch: Dell USB-C mobiele adapter - DA300 erbij als docking. Niet al te duur en superlicht, dus handig meenemen als dat nodig is.

Er zijn voor elk bekend merk wel docks te krijgen voor een eurotje of 100-200, laptop is zo duur als je het wil maken. Kijk wel goed naar de aansluiting (usb C is niet overal hetzelfde qua snelheid en aansluitmogelijkheden)

[ Voor 12% gewijzigd door OverloadOfRed op 02-08-2018 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerasmus
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-08 17:00
Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:46:

[...]

Een splitter geeft toch op beide beeldschermen hetzelfde weer? Ik zoek namelijk een setup waarbij het laptop scherm zich uitbreid over 2 monitoren.
Dat is in windows 10 in te stellen door te zoeken naar "Beeldscherm instellingen wijzigen", dan kan je daar kiezen voor dupliceren of uitbreiden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OverloadOfRed schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:00:
[...]

Ik heb zelf de Dell G5 15 laptop, met een pricewatch: Dell USB-C mobiele adapter - DA300 erbij als docking. Niet al te duur en superlicht, dus handig meenemen als dat nodig is.

Er zijn voor elk bekend merk wel docks te krijgen voor een eurotje of 100-200, laptop is zo duur als je het wil maken. Kijk wel goed naar de aansluiting (usb C is niet overal hetzelfde qua snelheid en aansluitmogelijkheden)
Bedankt voor je reactie! Dan heb ik nog een vraag voor je: Hoe presteert de laptop in verbinding met een dock? Is er een merkbaar verschil als je bijv. films in 1080p kijkt? Of met andere toepassingen die iets zwaarder zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik heb voor de thuissetup een docking met displaylink. Ik heb twee verschillende laptops (prive / zakelijk en 1 van de opdrachtgever). Voor mij waren een paar dingen van belang:

- De dockingstation moest gebruikt kunnen worden met meerdere laptops ongeacht merk (ergo: USB)
- Minimaal 3 HD aansluitingen zoals HDMI of DVI
- Genoeg USB poorten voor oa dongles voor draadloze muis en keyboard en andere dingen
- Netwerkaansluiting

Hiervoor had ik een Dell dockingstation met USB. Werkte perfect voor mij en staat momenteel bij mijn vriend. Voor mijn huidige thuis setup heb ik een Kensington Universal Dual Video Docking Station SD3500v gekocht (160euro). Dit in combinatie met 2x Dell Ultrasharp U2415 beeldschermen. Werkt vooralsnog als een zonnetje. Ik kan altijd werken, ongeacht welke laptop er nodig is. MIjn vriend kan bij mij ook prima aanloggen. Enige (mogelijke) complicatie is dat je software moet installeren dus je moet die rechten wel heben op je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Miss_80 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:18:
Ik heb voor de thuissetup een docking met displaylink. Ik heb twee verschillende laptops (prive / zakelijk en 1 van de opdrachtgever). Voor mij waren een paar dingen van belang:

- De dockingstation moest gebruikt kunnen worden met meerdere laptops ongeacht merk (ergo: USB)
- Minimaal 3 HD aansluitingen zoals HDMI of DVI
- Genoeg USB poorten voor oa dongles voor draadloze muis en keyboard en andere dingen
- Netwerkaansluiting

Hiervoor had ik een Dell dockingstation met USB. Werkte perfect voor mij en staat momenteel bij mijn vriend. Voor mijn huidige thuis setup heb ik een Kensington Universal Dual Video Docking Station SD3500v gekocht (160euro). Dit in combinatie met 2x Dell Ultrasharp U2415 beeldschermen. Werkt vooralsnog als een zonnetje. Ik kan altijd werken, ongeacht welke laptop er nodig is. MIjn vriend kan bij mij ook prima aanloggen. Enige (mogelijke) complicatie is dat je software moet installeren dus je moet die rechten wel heben op je laptop.
Hoe houdt de schermkwaliteit/snelheid zich bij het bekijken van een video of film op hoge kwaliteit? In mijn geval ben ik naar een zelfde soort opstelling op zoek, enkel wil het ook dagelijks kunnen gebruiken (niet alleen documenten etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik doe er alles mee. Nul lag kunnen ontdekken en de beeld kwaliteit is erg goed. Wel heb ik gelezen dat dit soort dockings worden afgeraden voor high end gaming. Heeft iets te maken met de eigen grafische chip die een docking heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Gewoon een dockingstation erbij kopen. Klaar.
Vaak ook nog meer video uitgangen ook een dockingstation dan op je laptop.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

Ik merk geen lag op 2 schermen, en internet, toetsenbord en muis zitten op dezelfde kabel. Het is wel een 3.1gen2 dock dus voldoende bandbreedte voor 4k@60fps moet sws lukken zover ik weet

[ Voor 6% gewijzigd door OverloadOfRed op 03-08-2018 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OverloadOfRed schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:53:
Ik merk geen lag op 2 schermen, en internet, toetsenbord en muis zitten op dezelfde kabel. Het is wel een thunderbolt 3 Dock dus voldoende bandbreedte voor 2x4k@30fps moet sws lukken zover ik weet
Je noemt hier 30fps... dat is wel vrij weinig als je het mij vraagt. (Kijken van videos en films)
Krijg je op een lagere resolutie wel een hogere fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:52:
[...]

Je noemt hier 30fps... dat is wel vrij weinig als je het mij vraagt. (Kijken van videos en films)
Krijg je op een lagere resolutie wel een hogere fps?
4K is ook niet niks. 1080p60/144 moet lukken met dit ding, check de specs anders even? Ik heb een 1080p60 scherm dus kan hoger niet testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OverloadOfRed schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:50:
[...]

4K is ook niet niks. 1080p60/144 moet lukken met dit ding, check de specs anders even? Ik heb een 1080p60 scherm dus kan hoger niet testen :)
Kan je mij een link sturen van de thunderbolt 3 dock die je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

Verwijderd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:08:
[...]

Kan je mij een link sturen van de thunderbolt 3 dock die je gebruikt?
Oeh sorry ik heb geen tb3 dock, maar usb-c gen 2 (10gbps) ipv tb3 (40gbps) :P
https://www.dell.com/nl-n...d/492-bcjl/pc-accessoires
pricewatch: Dell USB-C mobiele adapter - DA300

Even een brainfart gister.
Volgens Dell support de dock 4k60, hoeveel monitoren tegelijk geeft Dell niet aan. Heb er nu 2 soepeltjes op draaien met 1080p60 dus dat filmpjes kijken moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Ik heb een Microsoft Surces Book 2, met een microsoft docking station. Helaas kom je dan op een vergelijkbare prijs als je huidige setup.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OverloadOfRed schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:32:
[...]

Oeh sorry ik heb geen tb3 dock, maar usb-c gen 2 (10gbps) ipv tb3 (40gbps) :P
https://www.dell.com/nl-n...d/492-bcjl/pc-accessoires
pricewatch: Dell USB-C mobiele adapter - DA300

Even een brainfart gister.
Volgens Dell support de dock 4k60, hoeveel monitoren tegelijk geeft Dell niet aan. Heb er nu 2 soepeltjes op draaien met 1080p60 dus dat filmpjes kijken moet geen probleem zijn.
Aangezien het een Dell dock is, moet je dan ook een Dell laptop hebben om het te laten functioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

Verwijderd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:00:
[...]

Aangezien het een Dell dock is, moet je dan ook een Dell laptop hebben om het te laten functioneren?
Geen idee, zoals je al zelf zei heb ik een Dell laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 21:48
Nee hoor, de laptop moet wel over usb-c beschikken om deze te kunnen aansluiten.

Als ik https://www.dell.com/supp...rsal-dongle-da200/drivers hier kijk zie ik dat je voor Windows 10 geen extra drivers nodig hebt.
Voor Windows 7/8 zijn er wel drivers

[ Voor 59% gewijzigd door Piebas op 03-08-2018 13:17 . Reden: URL toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Verwijderd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:00:
[...]

Nee is niet nodig. Wij hadden Dell en HP gebruikt en beide gingen prima
Pagina: 1