In mijn auto heb ik ooit twee monitoren in de hoofdsteunen laten inbouwen, ieder aangesloten op een eigen DVD speler. Superhandig om tijdens de lange vakantieritten de kids te vermaken. Echter, ze zijn ondertussen de DVD's die we nog hadden ontgroeid, en nieuwe DVD's kopen of branden daar heb ik geen zin meer in. Een oplossing heb ik nu gevonden in een RPi 3B, die nog stof lag te happen. Die heb ik nu aangesloten op de schermpjes (geel/rood/wit AV kabel) en dat werkt eigenlijk best ok (afgezien van wat overscan). Ik draai daarvoor LibreElec. Echter, er moet ook nog wat afgespeeld kunnen worden, dus er zal een portable harddisk (of eventueel een USB stick) moeten worden aangesloten. Bovendien is het geluid vrij ruk, dus ik wil heb een USB geluidskaartje aangeschaft.
Op dit moment hangt de Pi aan een 2.4A autolader, dat gaat prima. Er zit nu alleen een ontvangertje in voor een mini-keyboard, maar als ik ook een harddisk én de USB geluidskaart ga aansluiten, dan vrees ik dat ik boven de gespecificeerde maximale totale USB output van 1.2A uitkom. Dan heb ik dus een powered USB hub nodig. Het liefst een die zelf ook via USB (autolader heeft 4 aansluitingen van 2.4A elk) van stroom kan worden, maar die dingen kan ik maar nergens vinden. Bestaan ze wel? Bestaan ze niet omdat er een andere oplossing is die ik over het hoofd zie? Anyone?
Op dit moment hangt de Pi aan een 2.4A autolader, dat gaat prima. Er zit nu alleen een ontvangertje in voor een mini-keyboard, maar als ik ook een harddisk én de USB geluidskaart ga aansluiten, dan vrees ik dat ik boven de gespecificeerde maximale totale USB output van 1.2A uitkom. Dan heb ik dus een powered USB hub nodig. Het liefst een die zelf ook via USB (autolader heeft 4 aansluitingen van 2.4A elk) van stroom kan worden, maar die dingen kan ik maar nergens vinden. Bestaan ze wel? Bestaan ze niet omdat er een andere oplossing is die ik over het hoofd zie? Anyone?
[ Voor 3% gewijzigd door Jorizzz op 30-07-2018 14:12 ]