De tijd is weer aangekomen, aangezien mijn pricewatch: BenQ G2420HDB Zwart erg instabiel is de laatste tijd ben ik opzoek naar wat vernieuwing. Het probleem is alleen, hoe meer ik mij verdiep in de monitor wereld, hoe minder ik de bomen door het bos zie. VA, IPS of TN en 60 hz vs 75. Freesync en wattes? Ik weet nou niet echt precies waar ik mij op moet toeleggen, daarom de vraag aan mijn mede-Tweakers. Waar moet ik nou echt op letten bij het aanschaffen van een monitor.
Zelf twijfel ik het meeste tussen drie monitoren;
pricewatch: Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart
Dé BBG knaller. Heeft Freesync een toegevoegde waarde voor mij? Ik ben in de toekomst wel van plan om een nieuwe videokaart aan te schaffen; maar of het een AMD wordt is een tweede i.v.m. de Cryptoboom.
pricewatch: Iiyama X2474HS-B1 Zwart
Het knappere broertje. Is VA een echt merkbaar beter voor een casual gamer dan TN? Is 4ms responstijd genoeg? Dit is wel zo'n beetje de favoriet
pricewatch: BenQ GL2580HM Zwart
De opvolger. Ik lees in de reviews dat er nog wat problemen zijn met 75hz. Is dit voor een leek enigszins gemakkelijk op te lossen?
Is een van deze monitor beduidend beter voor mij dan de anderen? Of heb je een waardig alternatief? Reageer dan maar raak! Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik zoek een?
Een waardige vervanger van mijn ouwe maatje de pricewatch: BenQ G2420HDB Zwart, waarmee ik weer een tijdje uit de voeten kan.
Wat is je budget?
Minder dan 150 euro (ongeveer.)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben zelf erg tevreden met mijn huidige BenQ en heb daardoor een lichte voorkeur voor BenQ. Iiyama (?) vind ik er zelf ook erg strak uitzien en lees louter goede reviews over deze monitoren. Ik vind persoonlijk de monitoren van AOC qua uiterlijk niet echt in de smaak vallen. Ik vind van die typische ''gaming'' monitors simpel gezegd nogal lelijk.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil de monitor met name gebruiken voor gamen en studeren. Bij het gamen denk aan een potje Dota 2 of Rocket League of een kleine sessie EU IV of CK 2. Ik noem mezelf wel een redelijke casual gamer haha. Daarnaast zal de monitor gebruikt worden voor studeer werk. Dit zal meestal Excel werk of Word werk zijn. In de toekomst (<2 jaar) zie ik mijzelf de GPU best upgraden voor ongeveer 250 euro, maar ik kan hier geen garanties over geven.
Zelf twijfel ik het meeste tussen drie monitoren;
pricewatch: Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart
Dé BBG knaller. Heeft Freesync een toegevoegde waarde voor mij? Ik ben in de toekomst wel van plan om een nieuwe videokaart aan te schaffen; maar of het een AMD wordt is een tweede i.v.m. de Cryptoboom.
pricewatch: Iiyama X2474HS-B1 Zwart
Het knappere broertje. Is VA een echt merkbaar beter voor een casual gamer dan TN? Is 4ms responstijd genoeg? Dit is wel zo'n beetje de favoriet
pricewatch: BenQ GL2580HM Zwart
De opvolger. Ik lees in de reviews dat er nog wat problemen zijn met 75hz. Is dit voor een leek enigszins gemakkelijk op te lossen?
Is een van deze monitor beduidend beter voor mij dan de anderen? Of heb je een waardig alternatief? Reageer dan maar raak! Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik zoek een?
Een waardige vervanger van mijn ouwe maatje de pricewatch: BenQ G2420HDB Zwart, waarmee ik weer een tijdje uit de voeten kan.
Wat is je budget?
Minder dan 150 euro (ongeveer.)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben zelf erg tevreden met mijn huidige BenQ en heb daardoor een lichte voorkeur voor BenQ. Iiyama (?) vind ik er zelf ook erg strak uitzien en lees louter goede reviews over deze monitoren. Ik vind persoonlijk de monitoren van AOC qua uiterlijk niet echt in de smaak vallen. Ik vind van die typische ''gaming'' monitors simpel gezegd nogal lelijk.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil de monitor met name gebruiken voor gamen en studeren. Bij het gamen denk aan een potje Dota 2 of Rocket League of een kleine sessie EU IV of CK 2. Ik noem mezelf wel een redelijke casual gamer haha. Daarnaast zal de monitor gebruikt worden voor studeer werk. Dit zal meestal Excel werk of Word werk zijn. In de toekomst (<2 jaar) zie ik mijzelf de GPU best upgraden voor ongeveer 250 euro, maar ik kan hier geen garanties over geven.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4440 Boxed | € 194,- | € 194,- |
| 1 | Gigabyte GA-B85M-HD3-A | € 0,- | € 0,- |
| 1 | EVGA GeForce GTX 760 2GB ACX Double BIOS | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 57,94 | € 57,94 |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 41,95 | € 41,95 |
| 2 | Crucial CT51264BF160BJ | € 32,37 | € 64,74 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | Samsung 830 series SSD 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 419,58 | |