48V motor controller op 36V ebike motor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-07 10:39
Ik heb via marktplaats een motor controller met gas hendel gekocht.
Deze: https://www.google.nl/sea...HKc#imgrc=OwLkXH9o7ypOHM:

En nog een hand throttle:
https://nl.aliexpress.com...7eaad57&priceBeautifyAB=0

Nu had ik hem gevraagd of hij op 36V werkte en hij heeft geantwoord dat dat gewoon werkt, dus ik dat ding opgehaald betaalt etc kom ik thuis gelijk uittesten natuurlijk. :9
Krijg ik hem niet aan de praat ik heb de power lock draadjes aan elkaar geknoopt om een soort switch te "faken".
Nu kreeg ik van de 36V die ik erin deed 4,8V gek...
Dus ik stuur hem maar een berichtje zegt hij: 36???
Dus ik zeg: Ja ik wil hem op 36V aansluiten.
Geeft hij aan dat dat niet kan en het een 48v motor controller is.
:o :o :o
Dus ik zeg van dan heb ik er niks aan ik wil hem aansluiten op 36V.

Is er een oplossing waardoor ik hem alsnog kan aansluiten op 36V? Ben ten einde raad. Denk dat ik hem terug ga brengen naar de verkoper me geld terugvraag en er een op aliexpress bestel... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:16

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

specs:

Nominale spanning: 48 v dc
Stroombegrenzing: 28a
Nominaal vermogen: 1000 w
Matching motor: dc borstelmotor
Onder spanning bescherming: 42v

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01:14
Open maken en alle sence resistors aanpassen.
Anders nieuwe bestellen

Ben niet slim, maar wel dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:06

SA007

Moderator Tweaking
Je kan inderdaad de sense resistor aanpassen zodat de controller vind dat ie 48v krijgt terwijl het 36 is.

Houdt er wel rekening mee dat het vermogen flink lager wordt, die 28A veranderd niet. dus je valt terug naar 750W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
SA007 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:00:
Je kan inderdaad de sense resistor aanpassen zodat de controller vind dat ie 48v krijgt terwijl het 36 is.

Houdt er wel rekening mee dat het vermogen flink lager wordt, die 28A veranderd niet. dus je valt terug naar 750W.
Ach , gate resistor verlagen, mosffet aantal verdubbelen, ff een 10uf extra over je supply van je gate driver zetten, shunt resistance omlaag brengen met de helft, en dan heb je 56 ampere.

On topic, klopt daar dient de TS rekening mee te houden, vermogen is gewoon lager op 36 volts,
Buiten dat is het maximale toerental ook eerder behaalt, dus je draait minder rpms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
Bedankt voor jullie reacties.
En hoe pas ik die sense resistor aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
Torac schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:38:
Bedankt voor jullie reacties.
En hoe pas ik die sense resistor aan?
Ik heb geen id, wat jouwn huidige staat van kennis is,
Maar een “sense resistor voor dummys” heb ik nog niet in de schappen zien liggen.

Door de boel open te halen, dan het circuit rondom de microcontroller leren bergijpen.
Datasheet erbij van de mcu, zoek naar analoge poorten, zolang deze niet multiplexed zijn zoals in ARM cortex , dan kun je er vanuit gaan dat je sense plaatsvind op een van die poorten.

Vanaf je dc bus loopt ergens een voltage divider, welke is afgetakt naar je mcu, dat zijn je sence weerstanden.
Het kan ook zijn dat dit via voltage to frequency converters of opamps verloopt, voornaamst als er een galvanische sheiding plaatsvindt.
Maar hea zo luxe zal die controller wel niet zijn.

Je kan ook fotos plaatsen van de printplaat, zodat wij ze voor je aan kunnen wijzen.
Deze weerstanden kunen erg klein zijn, je hebt wel vaardigheden nodig met solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-07 12:44
Als ik het zo lees is het misschien niet slimmer om met de verkoper in gesprek te gaan? Je hebt immers gevraagd of hij keurig op 36V hing werken en dat doet hij niet. Als dit in een e-mail staat dan sta je een stuk sterker.

Het is en blijft wel Marktplaats ofwel... Het is soms wel erg lastig om te communiceren soms met sommige verkopers (opeens zijn ze weg).

Het aanpassen van de controller is een optie maar dan moet je wel kundig in zijn en niet naar bedoeld je komt niet over als iemand die hier kundig in is. Als je het verkeerd doet... Kan het je een hoop meer dan alleen de controller kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1101435

Mag ik vragen wat je heb betaald voor die controller?

Ik zou toch proberen de verkoper vragen om de controller terug te brengen..... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
Anoniem: 1101435 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:06:
Mag ik vragen wat je heb betaald voor die controller?

Ik zou toch proberen de verkoper vragen om de controller terug te brengen..... :*)
15 euro voor de gashendel en controller.
Pagina: 1