Toon posts:

Kwaliteit probleem weergave afbeelding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb notitie blaadjes in Illustrator gemaakt en als PNG in een indesign bestand gezet.
Nu is is het probleem alleen dat de randjes van mijn geïllustreerde notitie blaadjes kartelen
en dat is in het PNG bestand niet het geval. Ook staat de weergave kwaliteit op het hoogst, kan iemand
mij helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Adobe InDesign CC 2018

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Opnieuw erin zetten werkt niet
Weergave kwaliteit ligt het ook niet aan...
Na het exporteren van het bestand in PDF of epub blijft het probleem zichtbaar...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 16:33
PNG is geen vector bestand. Als je deze dus vergroot of verkleind krijg je vervorming. Exporteer je bestand in illustrator als SVG en gebruik die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:34

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:54:

Ik heb notitie blaadjes in Illustrator gemaakt en als PNG in een indesign bestand gezet.
als wat voor bestand? PNG-8 of PNG 24...?
voor het bewaren van transparantie maakt dat best wat uit, en naar ik meen slaat AI dat ook anders op...

Ik dacht overigens dat Adobe Indesign ook gewoon native Adobe Illustrator bestanden aankan en het is vermoedelijk handiger dat te gebruiken

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon een normale PNG, Maar moet ik dan die blaadjes in indesign maken? want dat is een heel gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:21:
Maar moet ik dan die blaadjes in indesign maken? want dat is een heel gedoe...
8)7 Nee, in Illustrator, maar je moet een vector bestand in InDesign importeren i.p.v. een bitmap bestand wat je nu doet.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 30-07-2018 12:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh!!! Sorry, ik ga het direct proberen met een vector bestand!! Dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:07:
[...]
Ik dacht overigens dat Adobe Indesign ook gewoon native Adobe Illustrator bestanden aankan en het is vermoedelijk handiger dat te gebruiken
Je kan inderdaad gewoon de bestanden in Illustrator selecteren en deze in het InDesign document slepen, selecteren en copy-pasten van Ai naar Id werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:22:
[...]

Je kan inderdaad gewoon de bestanden in Illustrator selecteren en deze in het InDesign document slepen, selecteren en copy-pasten van Ai naar Id werkt ook.
In geval van dat laatste breek je wel met het OLE principe (object link embedded) van goed design / work-flow.

Als je dan ooit de bron update, zal Indesign nooit een melding geven - zodat je altijd met de oude versie zit te werken.
Pagina: 1