Over gestapt naar Caiway nu geen wifi router meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femke83
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-02-2022
Mijn vraag
Door slechte verbinding (zit aan het einde van de 'lijn') toch maar over gestapt naar dure caiway(glasvezel) maar nu heb ik geen wifi router meer. Weinig te spenderen maar wat ik koop moet wel goed zijn.

Kan ik een wifi extender of iets dergelijks op de caiway router zetten? Of moet ik echt een wifi modem kopen? #beetjedigibeet

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:31

lier

MikroTik nerd

In feite werkt elke wireless router, een goed uitgangspunt is de Pricewatch. Door met de filters te werken kan je een keuze maken.

Mijn tip is om b-merken over te slaan, waaronder Sitecom (deze wordt door Caiw ook aageboden). Daarnaast zou ik niet bezuinigen op een router, deze is nogal cruciaal voor een goede Internet ervaring.

Als het echt rocksolid moet kan je MikroTik overwegen. Maar dan heb je echt wel een Tweaker vriendje nodig om in te stellen...

;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femke83
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-02-2022
Dit is wat Caiway aanbiedt:
Voor een draadloze snelheid tot 300 Mbit/s raden we TP-Link Archer C1200 aan voor € 49,95.
Verder woont mijn tante(daar is het voor)
Alleen en gelijk vloers, dus hoeft niet neusje van de zalm te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:06
Welkom op het forum.

Misschien kun je meer informatie geven over wat er nu vanuit caiway beschikbaar wordt gesteld en wat niet.

Een wifi extender gaat in elk geval niet helpen als er nog geen wireless netwerk beschikbaar is.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 16:35
Femke83 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:08:
Mijn vraag
Door slechte verbinding (zit aan het einde van de 'lijn') toch maar over gestapt naar dure caiway(glasvezel) maar nu heb ik geen wifi router meer. Weinig te spenderen maar wat ik koop moet wel goed zijn.

Kan ik een wifi extender of iets dergelijks op de caiway router zetten? Of moet ik echt een wifi modem kopen? #beetjedigibeet

...
Ik zou gewoon gaan voor de TP-link die Caiway zelf aanbied. Op die manier kan je ook nog rekenen op de support van Caiway zelf bij problemen. De prijs die ze rekenen is erg netjes gezien dat model €55,- is bij de goedkoopste webshop.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 16:12
Sommige extenders ian je gewoon bedraad aansluiten en zijn daarmee in feite gewoon accespoints.

TS: je hebt niet perse een router nodig (kan natuurlijk wel) een simpele accespoint die je gewoon direct op de caiway router aansluit kan prima functioneren.

too weird to live too rare to die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:31

lier

MikroTik nerd

Clifdon schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:27:
Misschien kun je meer informatie geven over wat er nu vanuit caiway beschikbaar wordt gesteld en wat niet.
Caiway levert een glasmodem waarop een router aangesloten kan worden. Het glasmodem zelf werkt niet als router...

Ondersteuning (wordt dat geleverd?) van de provider is heel wat waard, dus wat @Axewi zegt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:19
Wat wil je er allemaal op aansluiten en met welke snelheden?
Vooral met glasvezel heb je een goede download en dan is het fijn als er 5 GHz ondersteund wordt.

Ps. zelf zit ik ook bij caiway en heb mijn oude adsl modem (fritzbox 7390) hergebruikt als router. Aangesloten op de Wan poort en werkt prima.

De tp-link die wordt aangeboden doet wat het beloofd en komt er redelijk uit.
Pagina: 1