Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eerste game pc bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views

Vraag

• ralphdankers
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2024
Na wat onderzoek te hebben gedaan en overlegd te hebben met een vriend ben ik een beetje gaan kijken naar wat ik wilde. Ik heb een lijstje gemaakt maar ik weet niet of alles samen werkt.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 155,-€ 155,-
1Gigabyte B450M DS3H€ 73,50€ 73,50
1MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1€ 290,50€ 290,50
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,90€ 59,90
1Cooler Master MasterBox Lite 5€ 44,90€ 44,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 161,95€ 161,95
1Cooler Master MasterWatt 650€ 52,01€ 52,01
1Kingston A400 240GB€ 41,90€ 41,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 879,66

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met mijn nieuwe systeem graag games als Fortnite, No Man's Sky, Rocket League, Realm Royale, CSGO en Dark Souls spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximumprijs is voor mij wel echt 950 euro. Dit is inclusief toetsenbord en muis. Monitor heb ik al. Dit is een iiyama ProLite B2483HS. Dit is de link naar het product: pricewatch: Iiyama ProLite B2483HS-B1 Zwart

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag de bovengenoemde games op 1080p op high kunnen spelen met 60 FPS.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag wat alternatieven willen horen voor mijn build. Ook zou ik het graag horen als er iets niet klopt.

Alvast bedankt,
Ralph Dankers

[ Voor 75% gewijzigd door ralphdankers op 06-08-2018 13:41 ]

Alle reacties

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-11 16:59
Ik zou je eerst eens een beetje erin verdiepen door filmpjes en how-to's etc te kijken.
Je leert dan best snel veel basis info, als je de pc zelf wilt maken heb je dat ook wel nodig.

Hier staat wel wat advies over een basis game pc, maar is al tegen de €700 zonder rand apparatuur.

reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2018

Denk wel dat inclusief tobo, muis, headset/speakers en scherm €850 wel krap gaat worden.

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Ik mis een lijstje.

Als inspiratie kan je inderdaad de BBG pakken, maak daar van het RAM 2x4 van en de SSD 240GB en dan zit je al op wat leuks (en hoogstwaarschijnlijk niet over budget)

[ Voor 13% gewijzigd door Nat-Water op 30-07-2018 10:03 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is redelijk volledig maar we verwachten ook eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Zodra je wat gevonden hebt kan je me een berichtje sturen, dan gooi ik je topic weer open.

Succes!

Dit topic is gesloten.