Toon posts:

Boek Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke boek is aan te raden om als beginner met Linux te gaan werken???

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

[search=boek linux]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alle HOWTO's verzamelen?
Distro met boek kopen (RH, SuSe)?

Let goed op met sommige 'goedkope' boeken, die zijn soms gebaseerd op (te) oude distro's vergeleken met wat er nu draait.

FWIW, Linux in 24 uur (Sams publishing) schijnt wel een aardig boek te zijn, gaat uit van Mandrake 7.1 en is daardoor redelijk actueel.

En anders op het Net:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/3#3

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Bij het Linux Documentation Project staan een paar goeie guides, bv. Linux System Administration Made Easy. Deze guide bijvoorbeeld en nog een stel anderen, hebben mij goed op weg geholpen. Een boek kan natuurlijk handiger zijn omdat het Nederlands is, maar als je ook wel overweg kan met de engelse taal zou ik toch eerst een stel van dat soort guides doorlezen.

Verwijderd

Ik heb veel gehad aan het boek Running Linux, geschreven door Matt Welsh en Lar Kaufman en uitgegeven door O'reilly. Het is wel een engels boek. Voor de rest heb ik boeken zien liggen getiteld "Linux in 24h", compleet met CD in het nederlands dacht ik. mischien ook interessant.

Voor de rest kan je veel informatie van het internet afhalen. de man-pages zijn natuurlijk ook handig om te gebruiken.

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 12:08 schreef BackSlash32 het volgende:
Alle HOWTO's verzamelen?
Distro met boek kopen (RH, SuSe)?

(...)
FWIW, Linux in 24 uur (Sams publishing) schijnt wel een aardig boek te zijn, gaat uit van Mandrake 7.1 en is daardoor redelijk actueel.
Heb ik (bijna Linuxnewbe-af) ook gekocht en gelezen. Is best OK. Laat je vrij veel zelf uitvogelen (hoe kan het ook anders), maar biedt duidelijke hulp/handvatten. Kostte me ƒ69,95.

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Ten eerste wil ik zeggen dat je een goede keuze maakt door een Linuxboek te nemen. Boeken die bij je distributie worden geleverd zijn vaak van hoge kwaliteit (Die van SuSE en Slackware tenminste wel). Maar zijn vaak niet zo uitgebreid, maar zijn een goede start. Daarna kun je specifieke boeken kopen over KDE, Samba, Apache, etc... Tegenwoordig ook in het Nederlands. In het Engels heb je echt een superhoeveelheid Linuxboeken ter beschikking.

[deze advertentieruimte is te koop]

Pagina: 1