• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-11 16:39
Ik zoek een?
Smartphone

Wat is je budget?
n.v.t

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk fotografie, en muziek luisteren, en het gebruikelijke: Facebook,Whatsapp etc

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn keuze is gevallen op de Huawei P20 Pro of de One Plus 6

Welke vragen heb je hier nog over?

Wat kan het toch moeilijk zijn om een nieuw toestel aan te schaffen, man man man...
Al weken ben Ik aan het vergelijken..

Op het moment gebruik ik een S7 Edge, leuk toestel maar ik ben een beetje Samsung moe.
Het scherm is al 3x stuk gegaan ( 2x gerepareerd, nu heb ik er maar mee leren leven ), ook al zat het toestel in een hoesje. En het is niet alsof ik erg hardhandig om ga met het toestel... de laatste keer viel hij van het nachtkastje, haarscheur over de breedte van het scherm.

De enige reden waarom ik het toestel eigenlijk nog gebruik: De (voor die tijd) uitstekende camera, Viper4Android inc Dolby Atmos

Voor de mensen die niet weten wat Viper4Android is, dit is een softwarematige equalizer voor Android, waarmee je de kwaliteit van je muziek daadwerkelijk flink mee kan verbeteren.
Echter moet je hier wel je toestel voor rooten, wat een probleem is bij de Huawei, en dit toestel gebruikt alternatieve drivers waardoor Viper4Android niet werkbaar is te krijgen

Om een erg lang verhaal korter te maken:

Huawei P20 Pro:

Pro`s:
- De smartphone met op het moment de beste smartphone camera?
- Mooi design ( Twilight ).
- EMUI lijkt me wel leuk, ik ben de MIUI schil van Xiaomi gewend, dus hier kan ik wel mee leven.
- Dolby Atmos.

Cons:
- Iets verouderde hardware ( nog steeds sneller dan mijn S7.. )
- Weinig ondersteuning voor developers ( Roms, etc ).
- Viper4Android gaat hier never nooit niet op werken i.v.m driver compatibility.
- De camera lijkt voornamelijk alleen uit te blinken met nacht fotografie, toch?

One Plus 6

Pro`s:
- Meer dan degelijke camera als ik reviews moet geloven.
- Bang for your buck.
- Veel ondersteuning voor developers.
- Viper4Android functioneert op de OP6!
- Snelste Smartphone op het moment?

Con`s:
- Tja, enige con die ik kan bedenken: Fotos zijn minder mooi dan de Huawei P20 Pro?

Ga ik voor een toestel wat geweldige foto`s (schijnt ) maakt, maar flink inruil op geluidskwaliteit.
Of ga ik voor een toestel wat beide aanbied, maar een mindere camera heeft.

De keuze lijkt zo simpel..

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Ik lees de nodige verhalen dat de mensen de P20 Pro in de praktijk toch niet helemaal blij mee zijn, en de Oneplus lees ik die niet, dus ik zou de OP6 kiezen.