Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• MicksMixx
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 01-09-2018
Beste behulpzame lezers,

Ik ben momenteel op zoek naar nieuwe hardware zodat ik de games waar ik van hou kan streamen zonder dat mijn cpu naar de 100% gaat (dit gebeurt met mijn huidige hardware wel, ik zal alles onder het kopje huidige hardware zetten).
Nu ben ik een ongelofelijke dombo als het gaat om hardware e.d. een van mijn vrienden raadde de volgende hardware aan:
Processor: AMD Ryzen 5 2600X
Ram: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Mobo: Gigabyte GA-AB350-GAMING 3

Mijn vraag:
Zijn de bovenstaande componenten sterk genoeg om spellen als Far cry 5, Dead by daylight, WoW en verschillende MOBA's te draaien terwijl ik stream? (Met gebruik van streamlabs OBS en bewegende overlays/transitions).

Huidige hardware:
Mobo: Gygabyte 970A-UD3P
Processor: AMD FX-8350 Eight core processor, 4Ghz.
CPU Cooler: Raijintek AIDOS
GPU: MSI Geforce GTX 1060
Voeding: Seasonic S12II-Bronze 620W
Behuizing: Coolermaster N300 (Mid tower)
Mijn budget:
ga uit van 500 euro.

Ik hoop dat jullie hier voldoende informatie aan hebben om mij een goed advies te geven.
Zo niet vraag het gerust en ik zal dan zo snel mogelijk reageren.
Alvast bedankt!

(Mijn excuses voor de onprofessionele post, het is mijn eerste).

Edit:

Kingston HyperX Fury is vervangen door Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 ik heb alleen geen idee hoe ik een gelinkt product kan verwijderen.. :F

[Voor 9% gewijzigd door MicksMixx op 30-07-2018 08:58]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 20-06 20:08
Je kiest nu voor 8Gb Ram geheugen waar 16Gb meer gangbaar is, 16 lijkt me ook handiger in combintie met streamen.
Ook zal ik voor sneller geheugen gaan, nu kies je voor 2400Mhz maar 3000Mhz gaat je toch een paar % meer prestaties geven.

• MicksMixx
hey JappieR!

Hartstikke bedankt voor de reactie, je hebt helemaal gelijk! Ik had er totaal niet op gelet en zal het gelijk aanpassen.
Voor de rest nog aanraders over de andere hardware?
mvg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13-06 20:35
Prima lijstje eigenlijk. Hou er wel rekening mee dat je huidige voeding niet het eeuwige leven heeft. Hoe oud is deze?

Verder misschien nog een weekje of 2 wachten op meer B450 moederborden en bijbehorende reviews. Hoef je geen BIOS update te doen en XFR2, PB2 en PBO worden dan ook out-of-the-box ondersteund.

• MicksMixx
Hey Randleman!
Bedankt voor het reageren!
Alles wat er in mijn huidige pc zit is nu zo'n 3 jaar oud (Behalve de 1060 die is 1 jaar oud).

Ik neem je advies zeker weten mee in mijn huidige keuze en zal dan waarschijnlijk nog +/- 2 weken wachten totdat er wat meer B450 moederborden + reviews zijn zodat ik het beste uit mijn geld krijg.
Heel erg bedankt!

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13-06 20:35
MicksMixx schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:20:
Hey Randleman!
Bedankt voor het reageren!
Alles wat er in mijn huidige pc zit is nu zo'n 3 jaar oud (Behalve de 1060 die is 1 jaar oud).

Ik neem je advies zeker weten mee in mijn huidige keuze en zal dan waarschijnlijk nog +/- 2 weken wachten totdat er wat meer B450 moederborden + reviews zijn zodat ik het beste uit mijn geld krijg.
Heel erg bedankt!
Oke duidelijk. Toen je de voeding kocht 3 jaar geleden was het al een verouderd ontwerp en eigenlijk niet geschikt voor een modern systeem (hij komt uit 2010). Maar qua kwaliteit kan hij volgens mij nog wel mee?

@-The_Mask- kun jij hier iets zinnigs over zeggen? Voeding nog even houden of toch vervangen?
Let even op dat je navraagt of van het mobo er minstens biosversie F22 op zit.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True