Windows 10 0x80070422 error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nouwnouw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 21:12
Hallo mede tweakers,

Ik ben een aantal maanden terug een upgrade gemaakt naar windows 10 zodat ik de nieuwste games kan blijven spelen. De games die ik via de windows/microsoft store heb gekocht willen ineens niet meer opstarten. Ook het installeren van nieuwe games via die shops gaat niet. Ik krijg dan een error 0x80070422 waarin gezegd wordt dat mijn windows update disabled is. Dit terwijl die gewoon aanstaat.. ik heb de updates instellingen oa gecheckt via de tutorials op youtube via Services.msc en alles staat zoals het zou moeten. Ik ben ten einde raad, heb alles geprobeerd, en zou niet weten wat ik nog meer kan proberen. Kan iemand me helpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je soms een Windows 10 privacy tool gebruikt, zoals Shut Up 10 of Spybot Anti Beacon?

edit:
Oh wacht eens, dit is niet eens jouw eerste topic. Je OP heeft de kwaliteit van een nieuweling maar jij post al vragen sinds 2012! :o Kun je alsjeblieft uit jezelf even alle info geven die we hier verwachten? Een mooi template is beschikbaar als je een vraag had gesteld:

Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

En wat dacht je van even [google=0x80070422 windows store]?

Bedankt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 30-07-2018 11:56 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Als het allemaal te ingewikkeld wordt het zaakje opnieuw installeren. Het is ook handig om na eerste installatie een systeem kopie te maken. En nog eens grofweg goed bestuderen wat er mis gegaan kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nouwnouw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 21:12
Evanescent, het is lang geleden dat ik een dereglijk topic heb geopend, mijn excuses.

Mijn hardware:
Corsair rm850
Corsair 16gb ddr4
Asus maximus formula x code
I7 8700K
Gtx 1070ti

Wat ik al geprobeerd heb:
Via services.Msc de updateinstellingen veranderen.

Een repair.bat zoals in jouw link,

Updates installeren doet de pc perfect.

8mile13,

Ik insraleer de pc liever niet opnieuw, omdat ik er ook muziek op produceer, en ik veel moeite had om alle plugins foutloos te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Je kunt alles wat je gebruikt en belangrijk vind in een map doen en als geheugen steun de settings op een textdocument zetten, of als dat je te veel werk is kun je pagina met settings openen en screenshots* maken. Dat kun je dan even apart op een harde schijf zetten en later als Windows geinstalleerd is weer op de computer zetten.

*windows logo en Prt Sc (printscreen) tegelijk indrukken dan verschijnt er een map ''schermopnames'' in ''Afbeeldingen'' waar het zojuist genomen screenshot in staat.