Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-12-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Video editing in Adobe Premiere, After Effects & Avid Media Composer.

Wat mag het systeem gaan kosten? 400-600

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
MSI GTX 970
Seasonic Focus Plus 550 Gold
Crewcial 120GB SSD
Seagate Barracuda 1TB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een processor, moerderbord, ram en case nodig.
- Voor de case heb ik interesse in de Silverstone SG13B-Q of de Fractal Node 304.
- Ryzen 2600X is denk ik een goede keuze, sterke prestaties in video-bewerking ten opzichte van vergelijkbaar Intel materiaal. Geen interesse in de overclocking mogelijkheid van de Ryzen 2600.
- Moederbord is een lastiger pakket gezien de prijzen van de X470 borden en de relatief kleine keuze. De Asus ROG Strix X470-I Gaming komt volgens mij goed uit de tests...
- RAM kies ik voor 2x 8gb of 1x 16gb op 3000mhz, zal voor een van de bekendere merken kiezen en ik denk dat de prijs hier vooral leidend in gaat zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst is het systeem ook nog een beetje aan de coole en stille kant.

Ga je overklokken?
Nee, geen interesse om te overklokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn wens is om een zo klein en krachtig mogelijk systeem neer te zetten in combinatie met de onderdelen die ik al in bezit heb. Hij komt te staan in een thuiskantoor waar de ruimte wat beperkt is. Vandaar mijn wens van het compacte formaat. Het resulteert in 3 vragen:

- Ik ben bang dat ik iets in elkaar zet wat grote risico loopt om te oververhitten, hoe dit het beste te ondervangen als ik dan toch per se een m-itx systeem wil bouwen?
- De keuze van de case is vooral op basis van looks gedaan, kom ik in de knoei met airflow?
- Andere alternatieven voor het moederbord? Of is dit meteen een hele goede keuze?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:33
Op heel korte termijn komen B450 ITX moederborden op de markt die ongetwijfeld goedkoper gaan worden dan de X470 varianten.

De Node 304 heeft de voorkeur want koelt een stuk beter dan de Silverstone. In de Node 304 zal je geen problemen hebben met de temperaturen.