Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1099205

Topicstarter
Beste Medetweakers,
Ik ben nieuw hier en hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem.
Ik wil graag Windows installeren middels een USB stick, maar daarvoor moet ik volgens mij Eerst in de bios de USB poort als primary zetten. Vervolgens mijn harde schijf formatteren en installeren. Corrigeer mij als ik het mis heb.
Ik kom maar niet in de bios.
Wat doe ik verkeerd?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord is van Asrock Z77 Extreme 4.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Is alle F knoppen of delete tijdens het opstarten.
Bios updaten via de support site van asrocks.
Via Windows 10 systeem herstel/ probleem oplossen. Niets werkt.
Als ik op delete of F2 druk waarvan ik vermoed dat deze voor dit moederbord ingedrukt dient te worden, dan blijft het beeld soms zwart en moet ik hem resetten. De computer heeft recentelijk een nieuwe voeding gekregen omdat de oude defect was. Misschien heeft dat er iets mee te maken. Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen?
Mocht er nog wat onduidelijkheden zijn hoor ik dit graag. Groetjes Soof

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-07 16:31
Nadat de voeding is vervangen, starte de pc ook gewoon netjes op?

Wat je ook kunt proberen is een CMOS reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Chapter 3: UEFI SETUP UTILITY
3.1 Introduction
This section explains how to use the UEFI SETUP UTILITY to configure your
system. The UEFI chip on the motherboard stores the UEFI SETUP UTILITY. You
may run the UEFI SETUP UTILITY when you start up the computer. Please press
<F2> or <Del> during the Power-On-Self-Test (POST) to enter the UEFI SETUP
UTILITY, otherwise, POST will continue with its test routines.
If you wish to enter the UEFI SETUP UTILITY after POST, restart the system by
pressing <Ctl> + <Alt> + <Delete>, or by pressing the reset button on the system
chassis. You may also restart by turning the system off and then back on.

Je zit er niet ver naast, en inderdaad een CMOS reset doen.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-07 12:36

Nemesizz

Untouchable

Als je een USB toetsenbord gebruikt werkt het niet altijd om in de BIOS te komen (USB Legacy support moet je dan vaak aanhebben in de BIOS, anders werken toetsenborden en muizen niet altijd).

Als je er nog een hebt, zou je een PS/2 toetsenbord kunnen gebruiken, die doen het wel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-07 15:11
Was het al in je opgekomen om even in de handleiding van je moederbord te kijken welke toets of toetscombinatie je precies nodig hebt?

Tevens hoef je niet in je bios de standaard bootvolgorde aan te passen, je hoeft alléén het bootmenu te openen om éénmalig een afwijkende bootdevice te selecteren. Ik geloof dat je meestal F11 nodig hebt op asrock moederborden, maargoed, zie handleiding dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

mcDavid schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:10:
Was het al in je opgekomen om even in de handleiding van je moederbord te kijken welke toets of toetscombinatie je precies nodig hebt?

Tevens hoef je niet in je bios de standaard bootvolgorde aan te passen, je hoeft alléén het bootmenu te openen om éénmalig een afwijkende bootdevice te selecteren. Ik geloof dat je meestal F11 nodig hebt op asrock moederborden, maargoed, zie handleiding dus.
Zoals hierboven wordt weergeven kun je ook gewoon je USB installeren benaderen via het bootmenu, welke op ASRock idd op F11 zit. Dus bij het opstarten op F11 blijven "spammen" totdat je het bootmenu ziet.
Zo niet, is het verstandig je bios te resetten door het batterijtje eruit te halen en er na een paar seconden weer in te doen.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-07 15:07
Nemesizz schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:59:
Als je een USB toetsenbord gebruikt werkt het niet altijd om in de BIOS te komen (USB Legacy support moet je dan vaak aanhebben in de BIOS, anders werken toetsenborden en muizen niet altijd).

Als je er nog een hebt, zou je een PS/2 toetsenbord kunnen gebruiken, die doen het wel altijd.
Nog leuker: Ik kan niet in de bios komen met mijn USB toetsenbord als mijn draadloze muis aangesloten is. Om een of andere reden negeert de pc mijn toetsenbord dan. En voor je daar achter bent :p
Pagina: 1