Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:55
Ik heb een aantal jaar geleden €100 per maand bruto betaald in mijn 3 jarige dienstverband waar ik vroeger ooit gewerkt hebt.

Ik kan het nu afkopen, krijg ik dan mijn volledige inleg terug? Is daarover nu rente bij gekomen?

Want uiteindelijk heb ik toen veel premie betaald

Alvast bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 29-07-2018 20:07 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Heb je contact opgenomen met het betreffende pensioenfonds? Ik neem aan dat zij hier antwoord op kunnen geven, wij niet.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je hebt vast de correcte instantie al benaderd met je vraag? wat was hun antwoord?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:55
Ze hebben mij verteld dat ze ten eerste nooit telefonisch kunnen door geven hoeveel ik precies heb, daarover krijg ik een brief met een antwoordnummer en een afkoopsom. Maar is het zo dat ik mijn inleg terug krijg en daarover moet ik belasting betalen is mij verteld bij de pensioenfonds

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:53

Illusion

(the art of)

je kan altijd met je digiD inloggen op https://www.mijnpensioenoverzicht.nl/ dan weet je in ieder geval welke partijen welke bedragen van je hebben.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:00
Bereid je voor op een tegenvallend bedrag.

- indien het pensioen in de vorm van een lijfrente bij een verzekeraar loopt, relatief hoge kosten;
- indien het een middelloonregeling betreft, opbouw is gelijk voor jonge en oudere werknemers. omdat jongeren veel meer jaren beleggingsrendement voor zich hebben, wordt er geld verplaatst van jong naar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:59

DirtyBird

Praktiserend denker

Je kunt micropensioenen laten afkopen, ik denk dat dit bedrag daar niet meer onder valt. Maar je zult, zoals al gezegd, contact moeten opnemen met het fonds en als het afgekocht kan worden sturen zij je een voorstel.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Nee, je zal niet je (bruto) inleg terug krijgen als je pensioen wordt afgekocht.
Overigens is het al geen groot bedrag (36 maanden x 100 euro bruto).

Als je het afkoopt, mag je er direct belasting over betalen, dus netto zal er weinig overblijven...

Je kan er ook voor kiezen om het te laten staan. Een klein pensioen nu, heeft alle tijd om nog wat te groeien (zal geen vetpot worden, maar iedere paar euro's zijn er toch weer een paar).

En verder is het gewoon die brief afwachten :X

[ Voor 5% gewijzigd door BastaRhymez op 30-07-2018 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
BastaRhymez schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:14:
Nee, je zal niet je (bruto) inleg terug krijgen als je pensioen wordt afgekocht.
Overigens is het al geen groot bedrag (36 maanden x 100 euro bruto).

Als je het afkoopt, mag je er direct belasting over betalen, dus netto zal er weinig overblijven...

Je kan er ook voor kiezen om het te laten staan. Een klein pensioen nu, heeft alle tijd om nog wat te groeien (zal geen vetpot worden, maar iedere paar euro's zijn er toch weer een paar).

En verder is het gewoon die brief afwachten :X
Aanvullend hierop: of je krijgt het uitgekeerd, kijkt of het binnen je vrije jaarruimte past en stopt het fiscaal voordelig weer in je eigen pensioenbeleggingsrekening. Dan krijg je de betaalde belasting weer terug na je aangifte bij de BD en ga je pas weer belasting betalen op het moment dat je het weer uit laat keren :+

Zo heb ik het ook gedaan met een klein pensioen wat ik kon afkopen, iets van €5k, gewoon in mijn eigen pensioenbeleggingsrekening gestopt, en gaan.
Pagina: 1