Meerdere domeinnamen beheren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:18
Hi,

Momenteel hebben wij voor ons bedrijf een stuk of 10 domeinnamen met WordPress. De meeste van deze sites gebruiken het zelfde thema en hebben dezelfde content, op de naam (van de site) na.
Als we nu een blog plaatsen of een pagina aanpassen moet dit apart per site.

Ik zou alle websites graag vanaf één plek beheren, waarbij dus de pagina's ook "in bulk" aangepast worden. Hoe ik het zelf zie is bijvoorbeeld een prefix als $naam om de naam van de website in tekst te verwerken.

Ook wil ik vanaf één plek een blog aan kunnen maken die dan meteen op alle sites gepubliceerd kan worden.

Momenteel gebruiken we MainWP om een dashboard te hebben om alles websites te kunnen updaten vanaf een plek. Ik zag ook dat ze allerlei plugins hebben om pagina's beter te beheren, maar ik wil van tevoren eerst weten of er andere mogelijkheden zijn. Helaas hebben ze voor zover ik zag niet een feature wat ik bedoelde voor het gebruiken van een naam op pagina's/blogs.

Wat ik nog geprobeerd heb:
Ik heb contact opgenomen met een ander soortgelijke plugins; ManageWP. Echter bieden zij al bovengenoemde features niet.

Ik zoek dus een mogelijkheid om bovenstaande mee te kunnen doen, het hoeft niet perse WordPress te zijn. Als er een ander CMS of systeem is waarmee dit mogelijk is dan wil ik hier graag naar kijken. Mocht iemand een ander idee hebben hoe ik dit zou kunnen doen dan hoor ik dat graag.

Edit: Ik ben vooral hiernaar opzoek omdat het momenteel veel te veel tijd kost om pagina's aan te passen en blogs toe te voegen. Ik kopieer nu per blog de tekst, tags, SEO keywords, stel de categorie en thumbnail foto in, en ik upload en selecteer per blog de foto's. Dit duurt per bericht toch al snel een 45 minuten.

[ Voor 10% gewijzigd door michaelw1998 op 29-07-2018 19:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Dat kan toch met de MultiSite feature van Wordpress?
https://www.wplounge.nl/wordpress-multisite/

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Bedankt voor je reactie!

WordPress Multisite is voor zover ik begrepen heb vooral gericht op het gebruik van subdomeinen en subfolders, eigenlijk niet voor meerdere domeinnamen.
Bovendien hebben we niet alle domeinnamen op dezelfde server, maar staan deze verspreid op 3 servers bij 2 verschillende hostingpartijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Volgens mij is er servertechnisch gezien geen verschil tussen een subdomein en een domeinnaam. Ik hoop dat het bij WP MultiSite om de hostname draait, en dat ze niet specifiek naar een subdomein kijken.

Als je in je Virtual Host alle domeinen naar dezelfde directory laat verwijzen, dan heb je één centrale plek voor je website. Als je de webservers gescheiden hebt, dan wordt het erg lastig, en moet je de boel echt synchroon houden met elkaar, wat een flink karwei zal worden.

[ Voor 53% gewijzigd door AW_Bos op 29-07-2018 19:19 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-10 13:14
Een subdomein of domein heeft binnen WordPress geen verschil. Het is gewoon een naampje. Maar alle domeinnamen moeten naar dezelfde server kijken.

WordPress werkt met REST API. Je zou daarin een oplossing kunnen proberen te vinden. Bijvoorbeeld via WP CLI.

Je geeft aan dat je de sites bij verschillende hosters de sites hebt. Indien je een goede oplossing weet te vinden zou ik toch overwegen alles bij dezelfde hoster onder te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:00
Waarom niet 1 server met content en alle sites naar dezelfde content verwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
gasemans schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:27:
Waarom niet 1 server met content en alle sites naar dezelfde content verwijzen?
Omdat er een klein verschil is in content, hoofdzakelijk de naam. In de toekomst willen we zelfs verschillende prijzen vermelden op onze sites om zo te testen welke prijzen beter aanslaan bij onze klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Dan nog, klinkt het raar om het grootste gedeelte te kopieren en de variaties niet met variabelen (what's in a name) op te lossen.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
armageddon_2k1 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:32:
Dan nog, klinkt het raar om het grootste gedeelte te kopieren en de variaties niet met variabelen (what's in a name) op te lossen.
Variabelen is inderdaad beter. Het makkelijkste leek mij dus een plugin of multisite tool die dit doet kan doen.

Ik ga bovengenoemde oplossingen wel beter bekijken, hopelijk is het wat we zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 10:02

Foamy

Fulltime prutser

Je kunt WordPress multisite inderdaad wel gebruiken met domeinnamen in plaats van een installatie gebaseerd op subdomeinen of folders. Echter: multisite geeft je niet de tools die je hier expliciet beschrijft.

Hierboven werd WP-CLI al even geopperd. Houd er daarbij wel rekening mee dat je WP-CLI beschikbaar moet hebben op elke host waar je een WP installatie actief hebt. Dit is niet zonder meer bij elke provider mogelijk, dus ga dit wel van te voren na voordat je hierop gaat focussen.

Wat ook genoemd werd is de REST API. Mijn inziens is dat bij dit project "the way to go". Je zou dan een eigen interface/dashboard op moeten zetten, waarmee je via de REST API posts kunt plaatsen op de diverse websites die je beheerd. Hier zal echter wel wat codeerwerk in gaan zitten vermoed ik.. Veel plezier! :)

blub

Pagina: 1