1x per nacht valt de aardlek van de bouwkast uit, wat kan de oorzaak zijn en hoe kan ik het oplossen?
We wonen momenteel in een woonunit op een bouwkavel. De woonunit is aangesloten op een 400 VAC groep van de bouwkast. De woonunit heeft zijn eigen meterkast met meerdere groepen.
Aardlek bouwkast: Eaton PFIM 40/4/003-A
Aardlek meterkast: Hager CDA 440G
Grondkabel tussen bouwkast en meterkast is 4,0 mm2
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Edit: gisterenavond nog een keer door mijn aantekeningen gegaan en erachter gekomen dat de inbouwkoelkast nog niet uitgesloten kon worden. Vannacht spanningsloos gemaakt en voila: geen aardlek eruit (n=1)
Wat doet een koelkast 's nachts anders dan overdag?
We wonen momenteel in een woonunit op een bouwkavel. De woonunit is aangesloten op een 400 VAC groep van de bouwkast. De woonunit heeft zijn eigen meterkast met meerdere groepen.
Aardlek bouwkast: Eaton PFIM 40/4/003-A
Aardlek meterkast: Hager CDA 440G
Grondkabel tussen bouwkast en meterkast is 4,0 mm2
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- De aardlek valt 1x per nacht uit, tussen 23u en 6u. Overdag gebeurt het niet. Het is nog geen enkele keer (n=16) voorgekomen dat het 2 of meer keer per nacht gebeurde.
- Door uitschakelen van bepaalde groepen en loskoppelen van individuele gebruikers kan het probleem niet herleidt worden naar een groep of individuele gebruiker.
- We hebben af en toe bezoek van muizen, die draden aan zouden kunnen vreten. Maar dat verklaart niet dat het maar 1x per nacht gebeurt. Dan zou ik verwachten dat het vaker gebeurt.
- Enige wat ik nog kan bedenken is dat het aan de aardlek van de bouwkast ligt en dat ik die moet vervangen.
Edit: gisterenavond nog een keer door mijn aantekeningen gegaan en erachter gekomen dat de inbouwkoelkast nog niet uitgesloten kon worden. Vannacht spanningsloos gemaakt en voila: geen aardlek eruit (n=1)
Wat doet een koelkast 's nachts anders dan overdag?
[ Voor 11% gewijzigd door Joris748 op 30-07-2018 09:59 . Reden: Probleem geïsoleerd naar koelkast (n=1) ]