Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:01
Oke even een check doen,

Mijn pc viel vandaag opeens uit. Powerknop ingedrukt maar er gebeurde niks.

Nu heb ik wel eens af en toe gehad dat hij uitviel maar daarna opstarte maar nu dus niet.

Wat heb ik gedaan, voeding uitgeschakeld en stekker er uit.

5 minuten gewacht niks noppes nada.

Vervolgens alles losgehaald qua stekkers en weer aangesloten. Wederom niks..

Ik krijg zelfs geen piepjes bij opstarten of een reactie, het enige wat rood brand op het moederbord is de powerled indrukken helpt niet.

Gaat om een 7 jaar oud Asus p8 z68v moederbord en een thermaltakr toughpower xt 575 w model tp575ah3cc, waarvan overigens de stand-by lamp keurig groen brand.

Geheugen er uit gehaald en nog geen resultaat.

Ik vermoed dat moederbord dood is.... Heeft iemand nog tips of een conclusie....

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

ik denk zelf eerder de voeding aangezien die er eerder spontaan mee stoppen dan een moederbord. ook gezien je eerdere klachten van spontaan uitvallen en niet willen starten

dusja zien dat je eea uit kan sluiten door bijvoorbeeld even een voeding te lenen

[ Voor 17% gewijzigd door Ray op 29-07-2018 15:41 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Gandalf68 Welke voeding heb je, merk en type exact ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:43:
@Gandalf68 Welke voeding heb je, merk en type exact ?
Volgens mij moet dit ongeïnteresseerde rommeltje karakters de voeding voorstellen |:(
Gandalf68 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:38:
[...] thermaltakr toughpower xt 575 w model tp575ah3cc [...]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Room42 Oké, Dat is al niet de beste. Dus lijkt me sowieso tijd voor een nieuw voeding @Gandalf68

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Gandalf68
Sorry typen op mobiel is niet mijn sterkste kant 😉

De voeding geeft keurig aan dat er spanning op staat, dmv groen lampje.

Zodra mijn zoon terug is van vakantie eens de voeding uitwisselen. Dacht dat het daar niet aan lag ivm het groene lampje.

Hou jullie op de hoogte

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

Heb genoeg voedingen gezien die zelfs als je ze onbelast opstart netjes overal de juiste spanning meten maar zodra ze belast worden als een kaarthuis in elkaar klappen. Zal hier ook vrij zeker aan de orde zijn

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:20
Dat er spanning op de voeding staat wil niet zeggen dat die goed werkt. Als de 5Vsb defect is start er helemaal niets op.

• Gandalf68
Het was toch de voeding die kapot was. Gelukkig scheelt even een hoop geld

Nu een nieuwe gekocht, een CORSAIR TX850M, 850 WATT Voeding.

Hier zit teminste 7 jaar garantie op.

Misschien overkill voor een i5, 2500 met. 16gb en een ssd,

enige slechte onderdeel is de radeon 6850 gb videokaart.

maar goed er gaat een nieuwe wind waaien in videokaarten land dus even afwachten en dan toeslaan.

Bedankt voor meedenken, weer wat geleerd

• Gandalf68
toch nog een vraagje, waarbij het handig is als ik een vers blik van buitenaf krijg....

De video kaart heeft kennelijk ook een klap gehad, want bij stilstaand beeld doet hij het prima, bij video afspelen, al is het maar YouTube , een dvd of eigen gemaakt filmpje met de camera gooit hij spontaan de pc plat.....

Nu kan ik twee dingen doen....

Nieuwe videokaart kopen… of afwachten wat het gaat doen mbt Nvidia na 20 augustus …

of een nieuw moederbord met processor (i7 i5 amd ? ) met geheugen erbij en in de huidige kast bouwen.. qua grafische prestatie met huidige kaart zou het elkaar niet veel ontlopen en dan later een videokaart kopen als de prijzen relatief gedaald zijn.

wat doe ik met pc. .. lichte videobewerking, Photo bewerking, Internet.. en ik wil eigenlijk wel gaan gamen op mijn pc met een 2580 bij 1440 monitor... hoeft niet in ultra te zijn maar wel met details...

aangezien alles zo hard is gegaan afgelopen tijd en mijn hardware behoorlijk verouderd is het net welke compromis ik moet maken. budget kan gespreid worden over bv 2 jaar...

kortom lastige keuze van wat wijsheid is...
Pagina: 1