Zoals de titel al een beetje zegt. De pc maakt het opstartgeluid, maar zonder beeld.
eerst even de hardware
MOBO: Asus z270-p
CPU: I7 7700K
CPU Koeler: NZXT Kraken x62
GPU: GTX 1080
Voeding: Cooler Master Silent Pro M700
Ram: 2x 8gb corsair RGB +1x Crucial 16GB
Niks is overclocked!!!
Probleem is denk ik gekomen na een bios update.
gisteravond de update gedaan, daarna nog zonder problemen kunnen gamen en een film kijken.
vanochtend opstarten kwam deze tot windows, alleen deed de muis en toestenbord het niet.(ik had toen nog wel beeld) uitgezet, en daarna helemaal niks meer.
op 1x na, toen de videokaart was loskoppeld, en opstarten kwam ik tot de bios. wat proberen te veranderen, maar toen ik het wou opslaan liep zelfs de BIOS vast.
Wat hij doet is:
Fans gaan draaien
RGB's van de RAM gaan aan
De Ring van de waterkoeler (NZXT kraken X62) draaid (RGB)
wat deze dan niet doet, is er een een RGB ring van maken. hij blijft nu wit cirkelen.
Wat ik allemaal al geprobeerd heb zoals het hangen en opstartprobleem topic al zegt.
Cmos reset
Videokaart er uit en starten op MOBO DVI
Alle Sata's los
batterij MOBO 1 min, van bord afgehaald
ik hoor ook verder geen BEEPjes wat dan ook.
Het enige wat ik als reserve onderdeel heb liggen is een oude GPU kaart..
Iemand enig idee wat het kan zijn?
(hoop eigenlijk niet op het MOBO, dat wordt dan weer een flinke klus om dat even testen)
denk dat het systeem nu precies een jaar oud is.
eerst even de hardware
MOBO: Asus z270-p
CPU: I7 7700K
CPU Koeler: NZXT Kraken x62
GPU: GTX 1080
Voeding: Cooler Master Silent Pro M700
Ram: 2x 8gb corsair RGB +1x Crucial 16GB
Niks is overclocked!!!
Probleem is denk ik gekomen na een bios update.
gisteravond de update gedaan, daarna nog zonder problemen kunnen gamen en een film kijken.
vanochtend opstarten kwam deze tot windows, alleen deed de muis en toestenbord het niet.(ik had toen nog wel beeld) uitgezet, en daarna helemaal niks meer.
op 1x na, toen de videokaart was loskoppeld, en opstarten kwam ik tot de bios. wat proberen te veranderen, maar toen ik het wou opslaan liep zelfs de BIOS vast.
Wat hij doet is:
Fans gaan draaien
RGB's van de RAM gaan aan
De Ring van de waterkoeler (NZXT kraken X62) draaid (RGB)
wat deze dan niet doet, is er een een RGB ring van maken. hij blijft nu wit cirkelen.
Wat ik allemaal al geprobeerd heb zoals het hangen en opstartprobleem topic al zegt.
Cmos reset
Videokaart er uit en starten op MOBO DVI
Alle Sata's los
batterij MOBO 1 min, van bord afgehaald
ik hoor ook verder geen BEEPjes wat dan ook.
Het enige wat ik als reserve onderdeel heb liggen is een oude GPU kaart..
Iemand enig idee wat het kan zijn?
(hoop eigenlijk niet op het MOBO, dat wordt dan weer een flinke klus om dat even testen)
denk dat het systeem nu precies een jaar oud is.