Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy hardcore
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-01-2024
Mijn vraag:
Ik zoek een apparaat om met vaste telefoons, bijvoorbeeld DECT telefoons,
te kunnen bellen via mijn mobiele telefoon,
bestaat zoiets?
Kan iemand van jullie mij hier advies over geven?

Ik bedoel dat er via Prepaid/Sim only/Abbonnement samen met smartphone, gebeld kan worden met vaste telefoontoestellen.

Misschien bestaan er regels dat een simkaart alleen in een mobiele telefoon (en tablet) gedaan mag worden,
en niet in andere hardware, bijvoorbeeld een modem/router, misschien is dit afhankelijk van de provider,
ik weet dit misschien niet zeker.
Als zo'n regel bestaat dan kun je een simkaart misschien wel in een smartphone doen,
en die smartphone, hopelijk draadloos (hopelijk via wifi), verbinden met een apparaat dat kan communiceren met die smartphone,
en dat aan dat apparaat een telefoonaansluiting zit, en een internet aansluiting zit,
en dat je dan bedraad kan bellen en bedraad kan internetten (je kan bedraad internet misschien ook omzeten naar wifi).

Een aansluitmogelijkheid voor een telefooncentrale zou handig zijn.

Bestaat zo'n soort apparaat wat verbinding kan maken met een smartphone en waar een aansluiting voor een telefoon (waar een telefooncentrale op kan worden aangesloten) op zit, en waar een internet aansluiting op zit?
of een los apparaat voor telefoon, en een los apparaat voor internet?
of een apparaat waar meerdere smartphones op kunnen worden aangesloten en waar meerdere telefoonaansluitingen en/of internetaansluitingen op zitten?

Als zo'n apparaat bestaat en als het verbinding met een smartphone heeft, kan er dan gebeld worden met de smartphone en de vaste telefoon, en 'rinkelen' ze allebei als er naartoe word gebeld?

Als zoiets bestaat, hoe heet zo'n apparaat dan, en waar is het te koop,
en is zoiets duur? (hopelijk is het goedkoop)

Er bestaan misschien wel mogelijkheden om met een smartphone te kunnen bellen via een bedraade vaste telefoonaansluiting, maar wat ik zoek is andersom.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy hardcore
Wil iemand zo vriendelijk zijn om mij hiermee te helpen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliso
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-06 16:05
Je wilt je mobiele telefoon nummer splitsen naar een dect telefoon? Lijkt me vrijwel onmogelijk. Bij KPN kon je vroeger wel meerdere smartphone's op de telefoonlijn aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:55
Als je simkaart in een router mag, dan zou je naar Huawei E5186s-22a of AVM FRITZ!Box Box 6890 LTE Edition International kunnen kijken.

Anders krijg je Smartphone -> Bluetooth verbinding -> bluetooth dongle -> PC met Asterisk -> FXS module -> telefoon

[ Voor 24% gewijzigd door Groentjuh op 15-08-2018 12:48 ]

• happy hardcore
Bedankt voor jullie reacties 'Fliso' en 'Groentjuh'.

Er is dus misschien iets mogelijk met bluetooth volgens 'Groentjuh',
maar ik zoek wat met wifi,
als het mogelijk is via wifi, dan heeft dat misschien als voordeel: - een groter bereik vergeleken met bluetooth,
- dat je bluetooth uit kan laten staan en dat een accu dan langer gebruikt kan worden voordat het opgeladen mag worden.

Volgorde bijvoorbeeld:
vaste telefoon (Bijvoorbeeld DECT-telefoon)
(verbonden met telefooncentrale)
bedraad verbonden met een apparaat (over dit apparaat, als dat bestaat, wil ik graag informatie)
En dat apparaat via wifi verbonden met een smartphone

Ik wil graag kunnen bellen met vaste telefoons via het netwerk van de smartphone,
als de smartphone verbinding heeft via wifi.

Het zou handig zijn dat 'het apparaat' (als dat bestaat)
een bedraade aansluiting heeft voor telefoon (en
een bedraade aansluiting heeft voor internet).

Hopelijk bestaat zo'n apparaat.

Hopelijk willen en kunnen jullie mij verder helpen.
Alvast bedankt.

P.S. Met een vaste telefoon bellen via het netwerk van de smartphone is dat mogelijk via wifi en ook via mobiel internet?

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 18:14
Wat probeer je te bereiken? Wil je goedkoper bellen met de vaste telefoon of wil je dat mobiele telefoontjes ook op je vaste telefoon binnen. Nu beschrijf je een halve oplossing zonder het probleem duidelijk te maken.

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:55
Wat moet zo'n kastje doen dan? Zo'n kastje kan alleen als server dienen (en misschien FXS poort dienen) voor een app op die smartphone.

Android (en ook iOS) zijn echter niet echt gemaakt om met oproepen te laten rotzooien -> nieuws: 'Google maakt opnemen telefoongesprekken onmogelijk in Android 9' , dus via wifi zie ik geen opties om zo'n oproep via een kastje te doen.

Ik ben ook benieuwd naar welk probleem je probeert op te lossen.

• happy hardcore
Misschien heb ik over een tijd(je) een sim-only abonnement,
misschien met onbeperkt bellen.

Ik wil graag met vaste telefoons kunnen bellen, via het netwerk van mijn mobiele telefoon,
dan hoef ik misschien geen geld te betalen voor een vaste telefoonaansluiting/een abonnement van een vaste telefoonaansluiting/het bellen met een vaste telefoonaansluiting.

Misschien hou ik mijn vaste telefoonaansluiting nog wel een tijd(je), ik weet dat niet zeker.

Als ik met mijn mobiele telefoon onbeperkt kan bellen (als ik dat heb),
en als ik met mijn vaste telefoon kan bellen via het netwerk van mijn mobiele telefoon via een 'apparaat' (zie eerdere bericht(en)),
dan is dat misschien wel goedkoper voor mij.

- als het goedkoper is, dat is handig.
- ik ben misschien wel wat geïnteresseerd in techniek, en ik zou wel willen weten of dit mogelijk is met telefoon (en internet).

Alvast bedankt voor jullie hulp,
en bedankt mensen die hebben gereageerd.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 18:14
Misschien is VOIP iets voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:53
happy hardcore schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:05:
Misschien heb ik over een tijd(je) een sim-only abonnement,
misschien met onbeperkt bellen.

Ik wil graag met vaste telefoons kunnen bellen, via het netwerk van mijn mobiele telefoon,
dan hoef ik misschien geen geld te betalen voor een vaste telefoonaansluiting/een abonnement van een vaste telefoonaansluiting/het bellen met een vaste telefoonaansluiting.

Misschien hou ik mijn vaste telefoonaansluiting nog wel een tijd(je), ik weet dat niet zeker.

Als ik met mijn mobiele telefoon onbeperkt kan bellen (als ik dat heb),
en als ik met mijn vaste telefoon kan bellen via het netwerk van mijn mobiele telefoon via een 'apparaat' (zie eerdere bericht(en)),
dan is dat misschien wel goedkoper voor mij.

- als het goedkoper is, dat is handig.
- ik ben misschien wel wat geïnteresseerd in techniek, en ik zou wel willen weten of dit mogelijk is met telefoon (en internet).

Alvast bedankt voor jullie hulp,
en bedankt mensen die hebben gereageerd.
Maar wat is dan het voordeel ten opzichte van gewoon je mobiel te gebruiken om altijd te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy hardcore
FoxLenny schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:58:
[...]

Maar wat is dan het voordeel ten opzichte van gewoon je mobiel te gebruiken om altijd te bellen?
Ik vind het leuk om mijn vaste telefoon te gebruiken,
ik vind wat techniek interessant,
hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy hardcore
Hallo 'pacificocean'

Misschien is voip wel een idee,
als dat kan.

Hoe kan ik met mijn vaste telefoon bellen en gebeld worden via het netwerk van mijn smartphone?

Misschien door software op mijn smartphone dat samenwerkt met een 'apparaat' (zie eerder bericht),
als dat mogelijk is kunnen jullie mij daar dan wat informatie over geven?

alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 17-08-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Pfff, al die grote posts, terwijl je dus dit wilt:
Ik wil graag met vaste telefoons kunnen bellen, via het netwerk van mijn mobiele telefoon
Ja dat kan, Nokia had er in de jaren '90 een apparaat voor. Een PSTN naar GSM ding.

Sagem heeft het blijkbaar nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:27

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

happy hardcore schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:56:
[...]

Ik vind het leuk om mijn vaste telefoon te gebruiken,
ik vind wat techniek interessant,
hobby.
En dan ga je vragen om een kant-en-klaar kastje (wat imo niet bestaat, ben het in ~20 jaar telecomwerk nog nooit tegengekomen iig) ipv zelf iets proberen te maken? ;)

Je gaat in elk geval niet zomaar je PSTN/ISDN over 3G/4G krijgen. Je zou dan een asteriskserver oid moeten bouwen (simpel pc-tje wellicht?) die via WiFi VoIP kan behandelen, waar je dan je vaste toestellen aan verbindt. Je verbruikt dan wel data wanneer je belt. Inkomende gesprekken op je mobiel ga je in elk geval niet op je vaste aansluiting binnenkrijgen zonder die door te schakelen van mobiel naar VoIP.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Anoniem: 1313120

Het is mogelijk om met (bestaande) vaste telefoon(s) via mobiel netwerk te bellen.
Google bijvoorbeeld op 4G wireless terminal. Op Aliexpress verkopen ze die dingen.
Abonnementje van Simpel (onbeperkt bellen voor vier euro in de maand) en klaar....
Pagina: 1