Edge router x

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikemike1975
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-07-2024
Mijn vraag
...
Beste mensen,

Voor mij thuis ben ik van plan om een gescheiden netwerk op te zetten. Het gescheiden netwerk is opgedeeld in drie gedeeltes namelijk een gastnetwerk waar mensen in kunnen loggen en alleen gebruik kunnen maken van internet. Een privé gedeelte waarin apparaten elkaar kunnen vinden en waar ook mijn kantoor bedraad aan gekoppeld is en een aparte WiFi voor smarthome. Ik heb hier een experia v10 staan van telfort en wil daarop aansluiten een ubiquiti edgerouter x en daarin vlan configureren. Op de edgerouter worden twee ubiquity ac pro accespoint geïnstalleerd voor de WiFi. Ik had al begrepen dat dmz uitgezet moet worden en het vervolgens mogelijk is om de edgerouter via Lan-wan aangesloten kan worden op de Experia. Mijn vraag is of iemand mij in Jip en Janneke taal kan uitleggen hoe ik dit het beste kan configuren en of ik nog een extra managed switch ertussen moet zetten voor mijn kantoor en de beveiligscamera die allemaal deel uitmaken van privé die ik ook via WiFi kan bereiken via de ac pro's.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 21:23
Waarom post je je vraag twee keer?

Vlan netwerk opzetten met ubiquiti edgerouter x