Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

T-mobile draytek router vervangen door eigen router met VPN

Pagina: 1
Acties:

• amigob2
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-11 19:26
Hi all

Ik heb sinds kort 750mbit van T-mobile ( geen TV en telefoon )

Ik heb met succes de default Draytek uit mijn netwerk gehaald door :
- Een Media converter TP-link MC220L gekocht
- Een Netgear R7000P ( foutje van mijn kant daar over meer later )

Eerst heb ik de R7000P ingesteld zodat hij werkte achter de DrayTek
daarna heb ik een VLAN internet gemaakt voor VID 300 en alle poorten worden automatische aangesloten op die ene VLAN definitie in Netgear genie.

Spanning van de Draytek afgehaald en de glasvezel kabel uit de SFP module gehaald ( met beleid)
Ook het verwijderen van de SPF module uit de Draytek kan met beleid, ik heb gemerkt dat als je het beugeltje helemaal omhaalt je het beste de SPF module eerst naar binnen moet drukken en dan pas er uittrekken.

De SPF module geplaatst in de MC220L en de boel aangesloten, en het werkte meteen. heerlijk als dingen
zo goed gaan :-)

Maar nu verder, ik wil een VPN server draaien en had Shibby Tomato willen installeren op de R7000P, om de VPN server te kunnen configureren. Daar ging het fout, de aannamen dat R7000 en de R7000P wel gelijk genoeg zouden zijn, gaat niet op. Shibby Tomato heeft dus geen firmware voor de R7000P.

Oke dacht ik even zoeken en ik kom bij dd-wrt uit. Ervaring mee want mijn huidig Asus RT-N66U draai al meerdere jaren DD-WRT. Ik dacht dus een proberen met de Asus , en daar ook de VLAN configureren.
Netgear vervangen door de Asus , En de VLAN configureren.

En daar gaat het helemaal fout ik kan nergens een goed voorbeeld vinden hoe ik VLANID 300 kan configureren (het lijkt erop dat ik niet verder dan VID 15 kan ) voor WLAN naar alle porten en wifi. Vind veel voorbeelden maar geen enkelen die de de VLAN's gebruikt om het internet te splitsen van TV/telefoon.

Wie heeft hier ervaring mee en weet hoe ik dit moet configureren ?
Ik kan altijd nog een manage switch kopen maar de Netgear met DD-WRT moet dit toch ook kunnen.

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Ten eerste, pas op met het hannesen met glasvezel kabels. Een vieze fiber kan je veel ellende bezorgen met wegvallende verbindingen en signal loss. Of je moet een cleaner hebben natuurlijk ;).

Ik snap verder niet zo goed wat je probeert te bereiken. Waarom VLAN ID 300? Heb je meer dan 16 vlans nodig in je thuisnetwerk?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 16:02
Welke Draytek had je precies gekregen van T-Mobile? Juist Draytek routers hebben namelijk goede VPN ondersteuning, inclusief een VPN server op veel modellen.

• amigob2
Yordi- schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:32:
Ik snap verder niet zo goed wat je probeert te bereiken. Waarom VLAN ID 300? Heb je meer dan 16 vlans nodig in je thuisnetwerk?
Internet op de glasvezel van T-mobile zit op VID 300 (TV op VID640), Ik heb daar dus niks te kiezen.

De DrayTek is een Vigor2132FVn, Ik had in de config gekeken kon er niks over vinden, heb net ook de manuel bekeken, maar daar ook niks.

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 11:41
De standaard router van tmobile heeft inderdaad een VPN server. Niet bijzonder snel maar voor normaal surfen en wat kleine bestandsoverdrachten snel genoeg. Enige nadeel is de brakke WiFi.

Je zou je Draytek terug kunnen plaatsen en de netgear enkel voor je WiFi in kunnen zetten. Dan heb je namelijk wat je wil en ondersteuning van T-mobile als t ooit eens niet werkt.

• amigob2
Kleine VPN gaat het niet doe.
Ik wil de OpenVPN communicatie ook nog camoufleren, In China heb je dat nodig om fatsoenlijk te kunnen internetten.

Dit is wat ik nu in de Netgear heb moeten configureren om het werken te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://i1230.photobucket.com/albums/ee490/amigob1/vlan300_zps9if46nw2.jpg?t=1532786827]
Dit wil ik nu dus ook met DDwrt.

• amigob2
Zo, ben maar weer naar de Mediamarkt gegaan en een R7000 ( AC1900 ) gekocht.
1 uur later online met Shibby Tomato, openVPN ( vanaf mijn werk 80Mbits/s symetrisch door de VPN, begrenst door wifi op het werk :-) ).
Had nog wel even 20 minuten nodig om de full 750Mbits/s speedtest.net te krijgen. Cut-Through-Forward (CTF) staat default uit, kwam niet verder dan 330Mbits/s zonder CTF ( was acceptabel geweest) .

leuk die R7000P ( AC2300 ) maar als je ander firmware wilt moet je toch echt de R7000 hebben. De R7000P dient nu als AP op de eerste verdieping, vooral voor de 5Ghz wifi.

Moet alleen nog dynamic DNS configureren, T-mobile geeft bij iedere reboot van de router een ander IP :-(
Ik zal vanavond de VLAN config posten.
Pagina: 1