iphones blijven herstarten (zwart scherm na logo)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Beste Tweakers,

Ik zit volledig met m'n handen in het haar en kom niet meer verder.

Mijn iphone 8 was afgelopen woensdag herstartte spontaan, uit het niets. Hij lag op tafel en ineens gebeurde het. Auto updates staat uit. Ik kreeg het Apple logo, even zwart scherm en dan weer herstart. Herstarten met volume up/down / en side knop helpt niet.
Vervolgens mijn iPhone toch kunnen koppelen aan iTunes. Kan ik kiezen update of restore. Maar bij beiden blijft hij op verifying update / restore hangen.
Daarnaast nog met DFU mode bezig geweest, firmware proberen te updaten. Iedere keer blijft hij in het proces hangen.
Daarnaast nog (malafide?) software als Reiboot gekocht maar uiteraard zonder succes. Mijn telefoon blijft nu in recovery mode hangen. Daar krijg ik hem ook niet meer uit.
Van Google oplossingen wordt ik momenteel ook niet veel wijzer meer :'(

Waar ik enorm van baal is dat ik al m'n vakantie foto's van de afgelopen 2 weken kwijt zal zijn. Maar goed.. mijn vrouw heeft ook nog zat foto's..

MAAR!
Gisteren avond zaten we samen op de bank na een lange terugreis. Gebeurd bij haar iPhone SE EXACT hetzelfde! En je raad het al. Ik had haar foto's nog niet gebackuped. En iCloud staat uit.

Heeft iemand enig idee wat hier in eerste instantie aan de hand kan zijn? Ik afgelopen woensdag, mijn vrouw gisteren avond. Is dit nou echt bad luck/karma of ben ik (zijn we) gehacked?

Van mijn vrouw haar telefoon blijf ik nu af. Beide zullen waarschijnlijk weggebracht worden. Maar m'n laatste vraag; is er nog enige hoop om de foto's terug te krijgen?
Misschien kijk ik te veel series. Maar vaak zie je nog dat ze data van een iphone af kunnen trekken als deze gecrashed/verdronken/verbrand is of wat dan ook.

Iedere tip/raad is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gehackt zijn lijkt mij wel uitgesloten. Zover ik weet zijn er geen OTA hacks bekend welke het bovenstaande symptoom geven.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:08
Ga er maar vanuit dat je de data kwijt bent.
Data-recovery diensten zijn er wel, maar dat is ontzettend duur.

bijvoorbeeld: https://www.seagate.com/nl/nl/services-software/recover/

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:25
Ik lees dat je de boel niet up to date hebt, en dat het bij 2 iphone's is gebeurd vlak achter elkaar.

Was er niet medio feb. een soort bug bij apple, die iphone's in een bootloop kreeg
door middel van een tekst berichtje op whatsapp ?

Dat is het eerste wat ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@marijnvtg Heel verhaal, maar belangrijke info ontbreekt.
Herstarten met volume up/down / en side knop helpt niet.
oa
hoe uitgevoerd ?
Welke fout code zie je in iTunes ?
Gezamenlijk ID ?
Toestel gevallen of nat geworden ?
Org/MFI kabel gebruikt ?
Thuis aan iTunes bekabelt of nog op vakantieadres ?
Laadingang schoon van (broekzak vuil) en droog ?

sowieso het probleem melden bij de shop van aankoop

[ Voor 15% gewijzigd door Hackus op 29-07-2018 11:23 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
@ppeterr auto updates staat bij ons uit, juist om de reden dat er een foute update zou kunnen zijn. Iets fout via een message in Whatsapp zou kunnen verklaren dat het bij beiden gebeurd. Maar wel vreemd dat het bij de 1 op woensdag jl is en de ander gisteren pas.

@Hackus
@marijnvtg Heel verhaal, maar belangrijke info ontbreekt.
Herstarten met volume up/down / en side knop helpt niet.
oa
hoe uitgevoerd ? hoe bedoel je? uitgevoerd zoals beschreven.. na toetsen combi start deze opnieuw op, ik laat dan de side knop los tijdens het logo. Daarna krijg ik weer een connect to itunes scherm
Welke fout code zie je in iTunes ? geen foutcode.. bij het updaten of restoren blijft de update/restore in het proces hangen op 'verifying update/restore with apple'. Probleem zou kunnen zijn geen internet/traag internet etc etc, maar alle mogelijke problemen omtrent dit hangen heb ik volgens mij al wel geprobeerd.
Gezamenlijk ID ? Nee, gescheiden ID
Toestel gevallen of nat geworden ? Beiden absoluut niets mee gebeurd. Ik dacht eerst bij die van mij door hitte (35 graden buiten). Maar die van mijn vrouwen was gisteren avond in de woonkamer op de bank spontaan (geen hitte).
Org/MFI kabel gebruikt ? Originele kabels/stekkers, meerdere gebruikt, meerdere stopcontacten
Thuis aan iTunes bekabelt of nog op vakantieadres ? Beiden, zowel op m'n MBP als op mn PC (Windows)
Laadingang schoon van (broekzak vuil) en droog ? Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Ondertussen een nieuwe iphone via Amac ontvangen. Oorzaak blijft onbekend helaas :(. Topic kan gesloten worden.
Pagina: 1