Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvz
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-12-2023
Hallo, ik heb een vraag betreffende de JGS516PE. Ik heb thuis een unify AP maar kunnen deze AP's aangesloten worden op deze switch ivm met POE?
Ik heb gehoord dat die unify niet werken op deze switch.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:45
Dat kan wel eens best zijn. Die JGS516PE voldoet aan de standaard 802.3af of 802.3at
De Unify AP's zijn eigenlijk "passive" 24V PoE dacht ik en hebben niets met bovenstaande standaarden.
Niet zomaar koppelbaar inderdaad.
Er bestaan wel tussen-adapters hiervoor dacht ik ergens gelezen te hebben?

Moet het persé deze Netgear switch zijn dan ? Of hem je hem al ?
En exact welke Unify AP's heb je (en hoeveel)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:11
Even goed kijken welke AP's inderdaad, zie deze pagina op hun site.
ALS je UAP-AC-LR of UAP-AC-LITE met een datecode van 1638 of hoger hebt, ondersteunen ze naast 24v passive, ook echte PoE op de 802.3AF standaard.
Even goed kijken dus, typenummer opzoeken, en kijken of je er met de tabel uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvz
Ik heb 1 UAP-AC-LITE en heb eigenlijk de switch gekocht om zijn recenties. Ik wilde van die POE adapter af en tevens een aantal POE camara's aansluiten. Wellicht niet goed nagelezen dus. Het type is 1631 en er staat achterop idd 24v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvz
Nu ben ik geen super techneut, wat betekend ''The UAP-AC-LR/LITE were revised after date code 1638/around Sept. 2016, subsequent units support 802.3af in addition to 24V passive''. Houd dat in dat ik een oude versie heb die NIET geschikt is, maar de nieuwe versies wel werken? Dan heb ik kennelijk een oud model geleverd gekregen. ik heb hem op 01-2017 gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:11
Klopt, versies vanaf 1638 ondersteunen niet alleen 24v passive, maar ook 802.3af.
De versie die jij hebt kan alleen op 24v, jouw switch doet dit niet.
Zo'n kastje als je er nu bij hebt levert de 24v voeding, die heb je met deze switch nog steeds nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvz
Das ook wat, hebben ze mij dus een oude geleverd. Ik zal de winkel eens contacten. Dus de switch is prima alleen de AP moet ik dus zien om te ruilen dan moet het weer werken. Ik las zojuist een review op coolblue: ''Ideaal voor combi wel en niet POE. Gebruik icm 4 Dahua POE cams en 2 Unify LR AP's'' Toen dacht ik al hoe kan het bij hem nou wel werken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:48
elwinvz schreef op zondag 29 juli 2018 @ 11:19:
Nu ben ik geen super techneut, wat betekend ''The UAP-AC-LR/LITE were revised after date code 1638/around Sept. 2016, subsequent units support 802.3af in addition to 24V passive''. Houd dat in dat ik een oude versie heb die NIET geschikt is, maar de nieuwe versies wel werken? Dan heb ik kennelijk een oud model geleverd gekregen. ik heb hem op 01-2017 gekocht.
Je zult niet "bewust" een oude geleverd gekregen hebben. De nieuwe werden ook pas sinds begin 2017 geleverd in Nederland. Het heeft dus gewoon zo lang geduurd voordat de nieuwe geproduceerde modellen ook daadwerkelijk verkocht waren.

Wat je als alternatief nog kunt doen, als je hem niet geruild krijgt (kans lijkt mij eerlijk gezegd vrij klein, het apparaat is immers niet defect), is gebruik maken van deze Ubiquiti Instant 802.3af Converter. Deze zet de 802.13af van de switch om naar passive 24V. Als het maar om 1 APs gaat valt dat ook nog te overzien natuurlijk. Als je een huis vol hebt hangen en je een berg adapters in de meterkast moet leggen is het natuurlijk niet meer zo mooi en kun je bij wijze van net zo goed de bijgeleverde adapter blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvz
Dank voor de info allen. Ik zal eerste en langs de shop gaan waar hij vandaan komt.
Pagina: 1