Toon posts:

Cisco 761 router belt om de 10 a 30 minuten in.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem :

Ik heb in ons netwerk een Cisco 761 ISDN Access Router hangen. Deze is geconfigureerd met Cisco Fast step.
Het probleem is dat de router om de 10 a 30 minuten automatisch verbinding maakt. Er is geen email server/client actief op het netwerk.
Als ik een Dlink router gebruik gebeurt dit niet.
Dus het lijkt me dat de router een instelling heeft die er voor zorgt dat hij om de zoveel tijd uitbelt.
Ik heb met telnet ook al geprobeert de router te configureren, maar kwam hier niet uit. |:(

Weet iemand de oorzaak van dit probleem of kan iemand mij vertellen hoe ik een cisco 761 router configureer via Telnet.

BvD.

Gerk

Verwijderd

761, hmm zijn die routertjes zonder IOS toch?

Ik denk dat RIP (Routing Information Protocol) aanstaat. Ik zou proberen om dat eerst eens uit tezetten.

suc6

Verwijderd

In het begin configureerde faststep de hele router als bridge, met als resultaat dat ook bij een broadcast de router (bridge) ging bellen.
wat werkt er niet met telnet ?

Telnet [ipdares]

Ik heb een (voorbeeld)configuratie geplaatst op http://213.84.117.23/cisco.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:42

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> NT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op woensdag 18 juli 2001 12:34 schreef Jaja het volgende:
In het begin configureerde faststep de hele router als bridge, met als resultaat dat ook bij een broadcast de router (bridge) ging bellen.
wat werkt er niet met telnet ?

Telnet [ipdares]

Ik heb een (voorbeeld)configuratie geplaatst op http://213.84.117.23/cisco.
Volgens mij staat er veel dubbel ;)

Anyway... heb je dit zelf in getikt of met die Faststep bende gedaan?

Want ik dacht dat het bv. SET NO DHCP
ipv. SET DHCP OFF :?

Verwijderd

Nee, dit is de met telnet uitgelezen configuratie.

Vergeet niet dat voor elke user (internal ,lan ,isp ,standard) elk een eigen configuratiestuk hebben met het gemeenschappelijke deel in de root

Deze configuratie heb ik een jaar geleden gemaakt om voor DaimlerChrysler (destijds mijn klant)wat te testen. dus of deze configuratie echt helemaal foutloos is ????

Veel van deze waarden worden door router zelf gegenereerd, en kunnen vaak niet gewijzigd worden.

Ik heb deze file ook alleen maar even neergezet als leidraad voor een 76x configuratie

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 18 juli 2001 12:23 schreef Lord_Morgoth het volgende:
761, hmm zijn die routertjes zonder IOS toch?

Ik denk dat RIP (Routing Information Protocol) aanstaat. Ik zou proberen om dat eerst eens uit tezetten.

suc6
RIP zoekt om de 30 seconden contact, dus lijkt mij niet van invloed. Voor de rest zou ik het ook niet weten... Probeer anders of je kan snifferen wat ie doet.

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Ik heb niet veel verstan van routers, maar DNS caching, staat dat aan?

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Het kan ook dat er een pc in je netwerk naar een pc of server staat te zoeken welke niet meer in het netwerk hangt. De router gaat vervolgens buiten het netwerk zoeken om daar de pc/server te vinden en gaat dus bellen.

Check vooral DNS instellingen en ip configuratie op de router.
Pagina: 1