Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1098877

Topicstarter

Update 2: Probleem is opgelost!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE:

De gelockte bestanden zijn op dit moment verholpen. Dropbox opnieuw installeren lukt echter nog steeds niet. Zelf heb ik het vermoeden dat er van een voorgaande installatie (die eind 2016 gedeinstalleerd is) nog resten zijn overgebleven, waardoor een nieuwe installatie blijft hangen. Deze resten bevinden zich naar mijn verwachting vooral in het register...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In een ver verleden heb ik eens Dropbox op mijn pc gehad. Blijkbaar is bij het deïnstalleren niet alles verwijderd. In de map C:\Users\<usernama>\Dropbox\ zijn enkele bestanden achter gebleven. Deze bestanden zijn op een of andere manier gelockt. Ik krijg ze maar niet verwijderd.

Nu wil ik Dropbox toch weer opnieuw gaan gebruiken, maar ik kan het simpelweg niet installeren. De installatie geeft error 2. Meer niet. Ik heb zelf het vermoeden dat dit komt door bovenstaande gelockte bestanden in C:\Users\<username>\Dropbox\

Ik heb zelf al e.e.a. geprobeerd. Ik heb onder andere contact gehad met Dropbox. Daar ben ik tot nu toe echter niet veel wijzer van geworden. Die geven vooral alternatieve manieren om Dropbox te installeren, bijvoorbeeld door de Dropbox Offline installer te gebruiken. Als ik aangeef dat ik de bestanden in C:\Users\<usernama>\Dropbox\ wil verwijderen en dat ik er vanuit ga dat dit mijn probleem oplos, halen ze ook maar een beetje hun schouders op. Met die vraag lijken ze niet echt iets te kunnen.

Ik hoop daarom dat ik op dit forum geholpen kan worden. Hoe krijg ik gelockte files verwijderd? Voor de duidelijkheid: De computer kent maar 1 user, en dus heb ik administratorrechten. Toch krijg ik deze bestanden maar niet verwijderd.

HELP!

[ Voor 20% gewijzigd door Lustucru op 29-07-2018 17:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-05 13:13
ik heb goed ervaringen met https://lockhunter.com/
Hiermee krijg je de files wel weg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gedownload. Ik kreeg eerst de melding dat de files niet verwijderd kunnen worden op dit moment, maar dat het verwijderd zal worden als ik de pc opnieuw opgestart heb. Nou ja, maar meteen gedaan. Ik krijg netjes de melding dat de bestanden succesvol verwijderd zijn. Dat wil ik zelf wel even checken: Helaas, de bestanden staan er nog steeds. Lockhunter is dus helaas geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik zou voor de grap eens proberen om eigenaar te worden van die map en daarna proberen die bestanden weg te gooien... misschien is er een machine-account eigenaar op dit moment

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jester-NL schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:58:
Ik zou voor de grap eens proberen om eigenaar te worden van die map en daarna proberen die bestanden weg te gooien... misschien is er een machine-account eigenaar op dit moment
Welke stappen moet ik ondernemen om eigenaar te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik was blijkbaar al eigenaar. Er viel dus niets te veranderen... Ook dit helpt mij dus niet verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Installeer dropbox in een andere folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je hebt de gedownloadde installer en alles gaat automatisch. Ik kan geen eens een locatie kiezen.

Daarbij: C:\Users\<username>\Dropbox\ is de locatie waarop de dropbox bestanden gesynchroniseerd worden. Dat is niet waar de installatie plaats vindt.

Ik heb dus het idee dat de files in C:\Users\<username>\Dropbox\ verwijderd moeten zien te worden. Het gaat om 1 map met daarin 6 bestanden (word / Excel). Ik heb ook al eens geprobeerd om de bestanden te openen (gaat prima) en nogmaals op te slaan (Maar ook dat lukt niet lukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En als je Windows in veilige modus start, werkt het dan wel?

Ander trucje kan zijn om eerst een command prompt als administrator te openen, vervolgens via taakbeheer het proces explorer.exe te killen, en dan met de command line die bestanden weg te mikken. En dan via taakbeheer exploere.exe weer als nieuw proces te starten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Veilig modus had geen effect. Andere optie gaf een foutmelding. Zie hieronder. Ik heb wat namen van bestanden geanonimiseerd.

del : Cannot remove item C:\users\<user>\dropbox\<mapnaam>\<filename>.xlsx: Toegang tot het pa
d <filename>.xlsx is geweigerd.
At line:1 char:1
+ del c:\users\<user>\dropbox
+ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
+ CategoryInfo : PermissionDenied: (<filename>.xlsx:FileInfo) [Remove-Item], Unauthoriz
edAccessException
+ FullyQualifiedErrorId : RemoveFileSystemItemUnAuthorizedAccess,Microsoft.PowerShell.Commands.RemoveItemCommand
del : Cannot remove item C:\users\<user>\dropbox\<mapnaam>\<filename>.xlsx: Toegang tot he
t pad <filename>.xlsx is geweigerd.
At line:1 char:1
+ del c:\users\<user>\dropbox
+ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

En vervolgens gaat dit door voor ieder bestand in de dropbox map en wordt er dus nog steeds niets verwijderd. Geen idee of jullie iets hebben aan deze foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

wat zijn de eigenschappen van die bestanden? Staan ze niet gewoon als read only en/of systeembestand gemarkeerd?

En wat je nu gedaan hebt is volgens mij een powershell prompt. Ik bedoelde een command prompt as administrator. Al zou dat het zelfde moeten doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/79t4IVi.png

Dit staat toch gewoon goed?

Nu nogmaals gedaan in command prompt, geen foutmelding ofzo, maar er is ook niets verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
- De-installeer dropbox
- Verwijder de map van dropbox lokaal
- Log in op dropbox.com en verwijder daar de bestanden in de webinterface.
- Herinstalleer dropbox lokaal.

Dan zullen ze wel wegblijven :)
Anoniem: 1098877 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 21:19:
Je hebt de gedownloadde installer en alles gaat automatisch. Ik kan geen eens een locatie kiezen. [...]
Nee, dan zit je blind next next finish te klikken. Je kunt tijdens de installatie wel degelijk aangeven op welke locatie de dropbox folder moet komen te staan.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Room42 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 23:36:
- De-installeer dropbox
- Verwijder de map van dropbox lokaal
- Log in op dropbox.com en verwijder daar de bestanden in de webinterface.
- Herinstalleer dropbox lokaal.

Dan zullen ze wel wegblijven :)

[...]

Nee, dan zit je blind next next finish te klikken. Je kunt tijdens de installatie wel degelijk aangeven op welke locatie de dropbox folder moet komen te staan.
1. Dat heb ik eind 2016 al gedaan, maar blijkbaar zijn er een paar dingen achter gebleven bij de deinstallatie... Dus ik kan je eerste punt al niet opvolgen.
2. Dat is nu het hele punt. Als ik het wil verwijderen, krijg ik foutmeldingen. Dus ook dit punt kan ik niet zomaar opvolgen.
3. Het is niet dat ik deze bestanden niet meer wil hebben, maar ik wil dropbox werkend krijgen. Ik zie dan ook geen reden om ze van dropbox te verwijderen. Het waren trouwens gedeelde bestanden waar ik niet de eigenaar van was (ik moest ze alleen zo nu en dan in kunnen zien).
4. Dropbox opnieuw installeren is juist het probleem...

Als ik op de gedownloade Dropbox.exe installer klik, komt er een klein schermpje in beeld, dat eerst Dropbox gaat downloaden en daarna installeren. En dan komt er opeens de foutcode in beeld. Ik heb al zoveel dingen geprobeerd om te kijken of ik daarna dropbox wel gewoon kan installeren, dat ik heus wel weet wanneer er wel of niet iets in beeld komt. In dit geval is het echt niets. Dus van blind next next next klikken is ook geen sprake...
Jester-NL schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:58:
Ik ben wat gaan klooien met deze instellingen en op een gegeven moment is het me toch gelukt om deze bestanden te verwijderen.

Volgens issue dat naar voren kwam: In de verkenner bleef Dropbox staan (ook al bestond de gehele map waar naar verwezen werd niet meer). Maar daar heb ik ook de oplossing. Enige wat jammer is: Als ik Dropbox nu wil installeren, krijg ik nog steeds dezelfde foutcode: 2. Ik kan dropbox zelf nog steeds niet installeren. Ik heb zomaar het idee dat er nog wat meuk achter is gebleven van de vorige installatie toen ik het eind november gedeïnstalleerd had. Ik heb alleen geen idee hoe ik al deze meuk kan achterhalen. Ik heb het vermoeden dat deze meuk vooral voorkomt in het register en daar ben ik echt totaal niet in thuis en wil ik eigenlijk ook niet te veel gaan klooien. Nou ja, misschien geeft dit de Dropbox helpdesk weer wat input om uiteindelijk toch tot een oplossing te komen... Van hun helpdesk verwacht ik maandag wel weer een mailtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik schat zo dat de dropbox service nog steeds draait op je PC. Daar heb je twee jaar cycles aan verspild ;o)
Anyway, ga in computer management naar services en zet alle services met "dropbox" in de naam op disabled. Rebooten en de hele dropbox folder wegmieteren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

En ff een registry cleaner draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas... Dropbox krijg ik nog steeds niet geïnstalleerd.

Bij de services stonden 2 services met in de beschrijving Dropbox. Deze waren al gestopt. De mappen m.b.t. dropbox had ik al verwijderd.

%APPDATA%
%LOCALAPPDATA%
%PROGRAMFILES%
%PROGRAMFILES(x86)%

Dit rijtje had ik al eens doorgekregen via de Dropbox helpdesk.

Voor een registry cleaner ben ik via google bij Auslogics Registry Cleaner uitgekomen. Dus die heb ik laten draaien. Er zijn heel wat records opgeschoond. Daarna heb ik mijn pc opnieuw opgestart. Opvallend is wel dat de Dropboxservices nu niet meer zichtbaar zijn, dus het heeft in ieder geval iets opgeschoond.

Helaas kreeg ik bij de installatie van Dropbox nog wel steeds foutcode 2.

Twee dingen die ik zelf nog wel gevvonden had die mogelijk kunnen helpen:

Optie 1
... then you may be able to fix the issue by setting up your PATH environment variable or reverting it back to the default one.

While I can’t provide support on how to do that, I was able to find an article online that talks about how to do this: http://www.computerhope.com/issues/ch000549.htm

It seems that, most of the times, the PATH environment variable should contain the following: %SystemRoot%\system32;%SystemRoot%

Dit kreeg ik te horen via de Dropbox helpdesk, maar ik heb geen flauw idee wat men hier nu precies bedoeld. Ik zou iets met de PATH environment moeten doen. Ik kan die locatie vinden, maar ik heb geen flauw idee wat ik nu zou moeten aanpassen...

Optie 2
My problem with error2 issue was solved by cleaning registry

Run regedit(better run from psexec with additional flags, can be found in internet)

find all dropbox key/tree and remove it

some key not possible remove if not change permissions for this tree

After that dropbox was installed without any issues

Dit gaat verder op de registry cleaner. Blijkbaar kun je op een of andere manier achterhalen welke keys bij dropbox horen en die verwijderen? Dat zou betekenen dat een registry cleaner mogelijk toch nog steeds niet alle keys m.b.t. dropbox heeft verwijderd en daar lijkt het installatieproces dan op vast te lopen.

Zelf zeg ik dat optie 2 het probleem op gaat lossen... Maar ik kan niet heel veel met deze opmerking. Daarvoor is mijn kennis blijkbaar te beperkt. Ik snap niet echt wat ik nu precies zou moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben zelf toch gaan klooien in de registry files en heb volgens mij alles weten te verwijderen: Dropbox opnieuw proberen te installeren en het werkt nu weer naar behoren!

Dank voor alle hulp. Samen met jullie ben ik er uiteindelijk uitgekomen. Zonder jullie hulp had ik vast niet hetzelfde resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldutrecht
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-07-2024
Ik heb ook problemen met Dropbox, ik wil een oudere versie van een bestand ophalen maar dan krijg ik een foutmelding: http://prntscr.com/lhx3p8

Iemand een idee? Ik heb uitgelogd en opnieuw ingelogd, ook op een andere laptop maar tevergeefs.

Alvast bedankt,

Gr Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@ronaldutrecht open ajb even een eigen topic. Het gaat hier in dit topic namelijk over iets heel anders.
offtopic:
Een vd redenen waarom een topictitel “probleem met ...” best faudt is, want nietszeggend.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldutrecht
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-07-2024
OK doe ik
Pagina: 1