Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik kom er niet uit en ik weet ook niet of dit mogelijk is.

Casus: Een VPS met Windows Server erop waar vervolgens PIA VPN op draait. Is dit dan nog via RDP te benaderen? Zo ja, hoe krijg je dit dan voor elkaar?

Ik vermoed namelijk dat ik de boel dichtgooi. Met Teamviewer en/of Anydesk lukt het alsnog wel maar ik wil liever gebruik maken van RDP omdat dat op iedere Windows pc aanwezig is zonder installatie.

Zijn hier opties voor?

Beste antwoord (via Verwijderd op 28-07-2018 19:35)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:29:
[...]

Ok thanks, terugkomend op A, wat zou ik wél kunnen doen? Niets en alleen Teamviewer of Anydesk gebruiken dan? Ik zoek dus eigenlijk een manier om de RDP poort inkomend open te zetten maar van wat ik van je antwoord begrijp is dat onmogelijk?
Via PIA is dit niet mogelijk inderdaad omdat je daar de porten niet kan forwarden naar je eigen server. Zoals ik daarna al zij moet je de RDP port 3389 ook niet open willen zetten dit is namelijk een groot security issue!

Als je dit wel rdp wil gebruiken zet dan een eigen vpn op naar de windows server (werkt ook niet met pia) of een RDS gateway (werkt ook niet met PIA) of blijf gewoon teamviewer gebruiken dat werkt dan wel

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Dat gaat niet werken omdat je Vpn de poorten niet doorgestuurd heeft. En B je moet een windows machine al helemaal niet via rdp open aan het internet willen hangen. Gebruik daar een VPN voor of installeer een rdp gateway die je beveiliging kan regelen.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HKLM_ schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:27:
Dat gaat niet werken omdat je Vpn de poorten niet doorgestuurd heeft. En B je moet een windows machine al helemaal niet via rdp open aan het internet willen hangen. Gebruik daar een VPN voor of installeer een rdp gateway die je beveiliging kan regelen.
Ok thanks, terugkomend op A, wat zou ik wél kunnen doen? Niets en alleen Teamviewer of Anydesk gebruiken dan? Ik zoek dus eigenlijk een manier om de RDP poort inkomend open te zetten maar van wat ik van je antwoord begrijp is dat onmogelijk?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:29:
[...]

Via PIA is dit niet mogelijk inderdaad omdat je daar de porten niet kan forwarden naar je eigen server. Zoals ik daarna al zij moet je de RDP port 3389 ook niet open willen zetten dit is namelijk een groot security issue!

Als je dit wel rdp wil gebruiken zet dan een eigen vpn op naar de windows server (werkt ook niet met pia) of een RDS gateway (werkt ook niet met PIA) of blijf gewoon teamviewer gebruiken dat werkt dan wel

Cloud ☁️