Voor de 27 locaties die wij in ons beheer hebben is mij gevraagd om netwerk diagrammen te (laten) maken. drie kwart van locaties hebben beheerders on site, daarvan zal verwacht worden dat deze de diagrammen zelf aanleveren (volgens een bepaalde standaard). Voor de overige locaties zal ik zelf aan de bak moeten.
Het zou bv mooi zijn als ik het eerste gedeelte via CDP binnen kan trekken, cisco network assistant doet dat bv best goed (voor de rest is het een kut pakket
, editten doe ik via console/ssh), maar vervolgens kun je de rest van je network components er niet in kwijt.
Wat ik wil zien is o.a.welke switch poorten gebruikt worden, ip adressen, servers, switches, wan optimizers, storage units, firewall en routers etc. (core equipment zegmaar)
Welke tool gebruiken jullie of kunnen jullie aanraden voor het maken van network diagrams?
bv visio, draw.io, solarwinds network diagram,
Het zou bv mooi zijn als ik het eerste gedeelte via CDP binnen kan trekken, cisco network assistant doet dat bv best goed (voor de rest is het een kut pakket

Wat ik wil zien is o.a.welke switch poorten gebruikt worden, ip adressen, servers, switches, wan optimizers, storage units, firewall en routers etc. (core equipment zegmaar)
Welke tool gebruiken jullie of kunnen jullie aanraden voor het maken van network diagrams?
bv visio, draw.io, solarwinds network diagram,
[ Voor 4% gewijzigd door Madmama op 28-07-2018 19:14 ]