Feedback future-proof gaming PC ~1800eu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtomtomT
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-08 11:38
Beste Tweakers,

Nu ik op mezelf woon zou ik graag een eigen gaming gerichte PC hebben waar ik even mee vooruit kan. Deze mag dan ook redelijk wat kosten. In totaal met randapparatuur wil ik rond de 2000eu uitkomen, vandaar dat ik de PC (met beeldscherm) op 1800eu probeer te houden om nog wat over te hebben voor een degelijke muis, toetsenbord en headset. Na het raadplegen van de handige Best Buy Guide van mei _/-\o_ en wat rondneuzen in de topics die hierop geplaatst worden ben ik tot de volgende configuratie gekomen (processor prijs klopt niet helemaal, zie overclock sectie):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 349,90€ 349,90
1ASRock Z370 Extreme4€ 155,-€ 155,-
1Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G€ 504,99€ 504,99
1Seagate Barracuda, 2TB€ 58,88€ 58,88
1NZXT S340 Zwart€ 62,90€ 62,90
1Asus VG248QE Zwart€ 249,-€ 249,-
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 75,22€ 75,22
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 165,-€ 165,-
1Corsair RM550x Zwart€ 87,50€ 87,50
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 84,-€ 84,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.792,39

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is bedoeld om op te gamen op een monitor van 1080p en 144hz met goede graphics. Daarbij moet het ook een redelijke tijd vol kunnen houden om een hoge framerate te draaien om het meeste uit de monitor te halen. Eventueel zouden toekomstige opdrachten gerelateerd aan de studie (informatica) ook lekker vlot mogen werken op de PC.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals ik hierboven al genoemd heb zou een systeem rond de 1800eu ideaal zijn. Nu is het natuurlijk wel zo dat een eventuele kleine stijging in prijs (~<50eu) maar een klein percentage zou zijn op het totaalbedrag terwijl het misschien een relatief groot verschil zou kunnen maken in het toekomstbeeld van de PC. Daarom sta ik open voor suggesties :)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niks ;)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de wenslijst.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo lang mogelijk goed vlot kunnen gamen op 1080p 144hz voornamelijk. Het kleurenschema van het systeem is niet belangrijk (misschien dat ik nog voor een case zonder window ga).

Ga je overklokken?
Ja! Voor deze prijs zou ik graag het meeste uit de PC halen. Vandaar ook de keuze voor een grote koeler. Ik ben dan ook van plan een delidded processor van Shroudster aan te schaffen (prijs van systeem is dus wat hoger) omdat de lagere temperaturen de eenmalige kosten waard lijken te zijn.

Een overclock van de grafische kaart zou ik eventueel ook overwegen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Het zou fijn zijn om wat feedback te ontvangen over de configuratie, voornamelijk over:
  • De keuze van het moederbord voor de overclock (en over het algemeen met aansluitingen etc.) aangezien ik weinig verstand heb van VRM's en degelijke. Red ik hiermee een degelijke overclock? (4,9/5,0GHz klinkt al top)
  • De keuze van de koeler. Is deze misschien overdreven? Een alternatief zou bijvoorbeeld zijn een Mugen 5.
  • Of de voeding voldoet met een overclock (CPU + GPU). Of kan ik dan beter de RM650x pakken?
  • Suggesties over goede degelijke cases! :)
(Overigens heb ik ervaring met het bouwen van een PC.)

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:55
Prima basis voor een Intel game pc voor dit budget.
Paar kleine dingen:
- case zou ik vervangen door de H500 als je bij NZXT wilt blijven, mooie opvolger van de S340
- die monitor is inmiddels ruim 5 jaar oud, ik zou zelf een wat nieuwer model kiezen. TN zou ook niet mijn voorkeur hebben
- mobo is prima voor een overclock
- cooler is ook top, houd een delid 8700K met overclock mooi koel en ziet er naar mijn mening ook uitstekend uit in deze NZXT cases. Beter dan een Mugen 5 IMHO
- 550 Watt is zat, wel heb je in je lijstje de oude versie van de PSU staan. Er is een 2018 versie die weer net wat beter is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internaut
  • Laatst online: 22-08 20:28
Een week geleden heb ik dit moederbord ook gekocht.
Geen enkel probleem mee gehad. Uitgebreide bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtomtomT
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-08 11:38
Wekko306 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 18:38:
Prima basis voor een Intel game pc voor dit budget.
Paar kleine dingen:
- case zou ik vervangen door de H500 als je bij NZXT wilt blijven, mooie opvolger van de S340
- die monitor is inmiddels ruim 5 jaar oud, ik zou zelf een wat nieuwer model kiezen. TN zou ook niet mijn voorkeur hebben
- mobo is prima voor een overclock
- cooler is ook top, houd een delid 8700K met overclock mooi koel en ziet er naar mijn mening ook uitstekend uit in deze NZXT cases. Beter dan een Mugen 5 IMHO
- 550 Watt is zat, wel heb je in je lijstje de oude versie van de PSU staan. Er is een 2018 versie die weer net wat beter is
Bedankt voor de tips! Ik wil niet teveel betalen voor de monitor dus dan zit je jammer genoeg snel aan een TN paneel. Zouden deze of deze een betere keuze zijn? (dan heb ik ook meteen 27 inch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 07:55
TtomtomT schreef op zondag 29 juli 2018 @ 13:41:
[...]

Bedankt voor de tips! Ik wil niet teveel betalen voor de monitor dus dan zit je jammer genoeg snel aan een TN paneel. Zouden deze of deze een betere keuze zijn? (dan heb ik ook meteen 27 inch)
Hmm, 27" vind ik dan weer vrij groot voor 1080P, eigenlijk wil je wel 1440P hebben op dat formaat. Sowieso is het scherm natuurlijk wel hét onderdeel waar je continu naar kijkt en over het algemeen een paar jaar mee doet, dus daar zou ik niet zo snel echt op bezuinigen. Het is wat dat betreft jammer dat je juist graag wil overclocken, want anders zou ik zeggen neem een 8700 icm B360 mobo en leg de resy van dat geld bij voor een monitor, zodat je een 25"+ 1440P 100Hz+ monitor kan kopen.
Van de monitors die jij voorstelt zou ik naar de Samsung neigen ivm het VA paneel wat ik prettiger vind dan TN.