Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hardware wat via usb kabel werkt draadloos werkend krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mijn vraag
Bestaat er iets voor het volgende. Voor mijn aquarium ben ik aan het spellen met LED en een controller.
Via de pc kan je een schema opstellen mbt verlichting. Deze kan je dan via een USB kabel op de controller zetten. Maar om nu elke keer een usb verlengkabel dwars door het huis te laten lopen als ik wat wil testen of update/bijstellen etc is niet heel praktisch (kan wel maar....)

De bijgeleverde kabel van 30cm is zoals:

Afbeeldingslocatie: https://cdn-shop.adafruit.com/1200x900/62-00.jpg

Ik heb in de buurt van het aquarium nog wel eventueel een UTP aansluiting zitten.
Kan ik de data via pc over utp in de usb poort overbrengen zonder extra software vanuit de controller kant?
Of zijn er nog tips om dit via een andere manier draadloos richting de controller te krijgen?

Zo niet is het gene ramp maar ben benieuwd of er een simpel truukje/omweg voor is :)

(en ja er is ook een controller met wifi optie maar die hadden ze destijds nog niet ;) )

Relevante software en hardware die ik gebruik
pc: Windows 10
TC420 led controller

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik zoek op usb of wireless etc kom ik al snel uit op die wifi/bluetooth adapters etc voor in laptops bijvoorbeeld.

Alle reacties

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-11 10:35

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
Dat is usb over een utp kabel, maar niet over netwerk oid.
Dit kan je ook niet op een switch aansluiten, gaat niet werken.
Enige wat je hiermee kan (wat meestal prima werkt) is een veel grotere kabellengte gebruiken, dan dat je usb apparaat ooit zelf zou kunnen.
Er bestaat wel een usb over wireless systeem, genaamd usb2air, maar dan ben je 300 euro verder... Denk goed na of je dit wil...
Kijk even naar de tc421 controller, die doet zijn werk zo te zien via wifi

[ Voor 9% gewijzigd door nick_haak op 29-07-2018 09:20 ]