Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 10:08
Mijn vraag
Ik ga onderhoud plegen straks, op mijn ATS staat dat er nu 7A in gebruik is van een maximum van 10A. Nu is het zo dat er een piek moment gaat komen als het onderhoud is afgerond en de stroomkabel er weer op gaat op een van mijn servers. Nu is de vraag: kan mijn ATS hierdoor uitvallen door het 'knetteren' van de stroomkabel die op een PSU aangesloten gaat worden? Er ontstaat een kleine piek van maximaal 1A verwacht ik. De A+B feed zijn beide in gebruik en het stroom komt van het datacenter.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laatste firmware van de AP7721.
Apparaat waar het om gaat: https://www.apc.com/shop/...14-IN-12-C13-OUT/P-AP7721

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
RTFM AP7721, geeft aan dat de ATS niet bedoelt is om pieken op te vangen, daarvoor dient een UPS er tussen geplaatst te worden. Verder kan ik nergens er iets over vinden...

Ik weet ook niet of dit het juiste topic is. :?

Beste antwoord (via BliXem op 28-07-2018 18:43)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, dat is geen probleem. Opstartpieken zijn normaal en gaan meestal wel verder dan 1A. De 10A rating van dat ding is voor continuous draw.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-07 13:33

SpamLame

niks

Tja ooit is dat device eens aan diezelfde ats gehangen en aangezet.
Lijkt mij geen probleem als dat nu nogmaals gebeurt.
Ik neem even aan je ats geen issues history heeft.
Moet de eerste ats die faalt nog tegenkomen in het wild.
Dat gezegd zorg dat je voldoende outlets tot je beschikking hebt op 1 of beide of alle feeds om de ats te bypassen als dat nodig blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Mijn ATS draait al 10+ maanden prima, geen issues mee. Ook zijn er geen errors oid zichtbaar op het display.

Ik heb aan beide 46 outlets, daarvan gaan er twee naar mijn ATS( A+B feed), dus als links uitvalt zou B het over moeten nemen. Voor beide gaat er een speciale kabel naar de ATS die meer als 10A aankan.

Het zou natuurlijk erg minder zijn als er een piek is en de ATS vervolgens ''dood'' gaat. Dan zijn mijn 11 servers ook plat.
Toen ik mijn ATS voor het eerst aansloot ging het server voor server eerst in de PSU waarna ik 'm dan in de outlet plugte.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, dat is geen probleem. Opstartpieken zijn normaal en gaan meestal wel verder dan 1A. De 10A rating van dat ding is voor continuous draw.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
OK, dus het zou dan ook niets mogen uitmaken. Top! Dank voor de antwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 10:37

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Doe je ook wel eens (in maintanence window) een flip van A naar B? De relais worden na verloop van tijd stoffig/plakkerig. Dus dan schakelt de ATS niet feilloos over....

Heb een tijd terug nog een aantal omgegooid in een nacht. Daarvan ging een dus even 5 seconden later pas weer aan op B. Gelukkig niet veel kritieke zaken erop maar toch :/ Daarna nog een paar keer want ik zat toch in het window nog van B naar A en A naar B gedrukt tot ie weer deed wat hij hoort te doen.

Of ik heb toevallig eentje gehad die dat bij wijze van uitzondering doet maar het kan geen kwaad als een soort 'failover test' :)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Barreljan schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:57:
Doe je ook wel eens (in maintanence window) een flip van A naar B? De relais worden na verloop van tijd stoffig/plakkerig. Dus dan schakelt de ATS niet feilloos over....

Heb een tijd terug nog een aantal omgegooid in een nacht. Daarvan ging een dus even 5 seconden later pas weer aan op B. Gelukkig niet veel kritieke zaken erop maar toch :/ Daarna nog een paar keer want ik zat toch in het window nog van B naar A en A naar B gedrukt tot ie weer deed wat hij hoort te doen.

Of ik heb toevallig eentje gehad die dat bij wijze van uitzondering doet maar het kan geen kwaad als een soort 'failover test' :)
Nee, zo ver ik weet is dat nog niet gebeurt in al die maanden. Heb het zelf ook niet 'geforceerd' overigens. Kreeg je geen out of sync melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 10:37

Barreljan

...Zoom-Zoom...

BliXem schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:39:
[...]

Nee, zo ver ik weet is dat nog niet gebeurt in al die maanden. Heb het zelf ook niet 'geforceerd' overigens. Kreeg je geen out of sync melding?
Nee alles was ok en beschikbaar. Was puur knop indrukken en die ene ging niet direct 'klik' :'(

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Barreljan schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:32:
[...]

Nee alles was ok en beschikbaar. Was puur knop indrukken en die ene ging niet direct 'klik' :'(
Overlegd met APC en de log verstuurd? :) Misschien een bug, geen idee of je de laatste firmware hebt?
Pagina: 1