Ik ben op zoek naar een nieuwe pc. De eerste onderstaande reacties zijn vooral bedoeld om te bepalen of ik mijn oude pc een upgrade moest geven of beter een nieuwe kon kopen. Het werd al snel duidelijk dat het beter een nieuwe kon worden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk gewoon surfen, website beheer en spelletjes als no man sky/7d2d/empyrion spelen ?
Welk budget heb je in gedachten?
Ongeveer 700 euro. Ik ga daar nu wel al overheen, maar het lukt me niet om onder de prijs te blijven, zonder groot verlies van specificaties.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem een SSD van 256GB en een HDD van 2TB mee.
Verder een toestenbord, muis en beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Standaard pc met voldoende RAM en een redelijke videokaart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren, omdat ik de merken niet ken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stille pc.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken
Wat verwacht je van ons?
Ik heb met hulp van andere van dit forum al een begin gemaakt voor een pc, maar in mijn zoektocht op internet naar meer informatie, kwam ik erachter dat een ATX toch beter is dan een Micro ATX. Vooral als ik later nog wil uitbreiden.
Ik heb daarom voor deze gekozen:
pricewatch: MSI B450 Gaming Plus
Deze heeft crossfire (voor beter beeldkwaliteit en de mogelijkheid om later meer RAM bij te kunnen zetten.
Ik zou heel graag de snelheid van de fans kunnen bepalen om de geluidsproductie zoveel mogelijk te beperken.
Ik heb als toetsenbord een K70 van Corsair, via het nieuwe ICUE kan ik dit aanpassen, als de onderdelen het toestaan.
Kwa uiterlijk, boeit het me niet heel veel. Ik vind het wel leuk om de fans in de kast in een bepaalde LED kleur te zettten, maar ik ben nog aan het uitzoeken welke RGB fans ik het beste kan gebruiken icm ICUE.
Graag zou ik advies willen hebben, of de pc dus iets goedkoper kan zonder grote afbraak van het systeem. En ik zou graag willen weten of ik ergens een enorme bottleneck heb gecreeerd.
Dit is wat ik nu heb gevonden:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk gewoon surfen, website beheer en spelletjes als no man sky/7d2d/empyrion spelen ?
Welk budget heb je in gedachten?
Ongeveer 700 euro. Ik ga daar nu wel al overheen, maar het lukt me niet om onder de prijs te blijven, zonder groot verlies van specificaties.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem een SSD van 256GB en een HDD van 2TB mee.
Verder een toestenbord, muis en beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Standaard pc met voldoende RAM en een redelijke videokaart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren, omdat ik de merken niet ken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stille pc.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken
Wat verwacht je van ons?
Ik heb met hulp van andere van dit forum al een begin gemaakt voor een pc, maar in mijn zoektocht op internet naar meer informatie, kwam ik erachter dat een ATX toch beter is dan een Micro ATX. Vooral als ik later nog wil uitbreiden.
Ik heb daarom voor deze gekozen:
pricewatch: MSI B450 Gaming Plus
Deze heeft crossfire (voor beter beeldkwaliteit en de mogelijkheid om later meer RAM bij te kunnen zetten.
Ik zou heel graag de snelheid van de fans kunnen bepalen om de geluidsproductie zoveel mogelijk te beperken.
Ik heb als toetsenbord een K70 van Corsair, via het nieuwe ICUE kan ik dit aanpassen, als de onderdelen het toestaan.
Kwa uiterlijk, boeit het me niet heel veel. Ik vind het wel leuk om de fans in de kast in een bepaalde LED kleur te zettten, maar ik ben nog aan het uitzoeken welke RGB fans ik het beste kan gebruiken icm ICUE.
Graag zou ik advies willen hebben, of de pc dus iets goedkoper kan zonder grote afbraak van het systeem. En ik zou graag willen weten of ik ergens een enorme bottleneck heb gecreeerd.
Dit is wat ik nu heb gevonden:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 154,90 | € 154,90 |
| 1 | MSI B450 Gaming Plus | € 101,80 | € 101,80 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1 | € 294,01 | € 294,01 |
| 1 | Fractal Design Meshify C Mini | € 84,25 | € 84,25 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B | € 25,05 | € 25,05 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 143,90 | € 143,90 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 44,95 | € 44,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 848,86 | |
[ Voor 64% gewijzigd door Zomaar iemand op 12-08-2018 15:38 . Reden: NIeuwe vraagstelling ]